کد خبر:32598
پ

لیست 6 آلترناتیو جانشینی یحیی گل محمدی در پرسپولیس

با کسب چند نتیجه ضعیف در کنار بازی های ضعیف تر از پرسپولیس، بسیاری از هواداران پرسپولیس خواهان تغییرات در کادر فنی پرسپولیس شده اند، هواداران تیفوسی پرسپولیس که باور نداشتند پس از پایان دولت حسن روحانی به یکباره روزهای خوب این تیم نیز به پایان برسد، امروز در شرایطی قرار گرفته اند که رفته […]

با کسب چند نتیجه ضعیف در کنار بازی های ضعیف تر از پرسپولیس، بسیاری از هواداران پرسپولیس خواهان تغییرات در کادر فنی پرسپولیس شده اند، هواداران تیفوسی پرسپولیس که باور نداشتند پس از پایان دولت حسن روحانی به یکباره روزهای خوب این تیم نیز به پایان برسد، امروز در شرایطی قرار گرفته اند که رفته رفته برخی صحبتها در خصوص کادر فنی پرسپولیس را باور کرده اند که این کادر بدون حمایت وزارت ورزش سابق، عملاً قادر به ادامه راه برانکو نبود و امروز به واسطه ضعف فنی که در تیم محبوب خود می بینند، به طور پراکنده خواستار تغییرات در کادر فنی پرسپولیس هستند که این احتمال وجود دارد با ادامه این روند و شکست احتمالی پرسپولیس در دربی، دامنه اعتراضات و فشار به کادر فنی پرسپولیس بیشتر از قبل شود. به همین منظور در ادامه نام چند گزینه احتمالی برای جانشینی یحیی گل محمدی را بررسی کرده ایم.

 

لیست 6 آلترناتیو جانشینی یحیی گل محمدی در پرسپولیس

لیست 6 آلترناتیو جانشینی یحیی گل محمدی در پرسپولیس

حسین فرکی (90 درصد)

حسین فرکی مربی سابق تیم ملی و مربی تیم قهرمان سپاهان پس از همه گیری کرونا ترجیح داد تا به پیشنهادات تیمها فکر نکند و دور فوتبال را خط بکشد اما او اخیراً در مصاحبه های خود از تمایلش به بازگشت به فوتبال گفته و طبق شنیده ها به وی اعلام شده تا مدتی منتظر بماند تا در صورت برکناری مربی تیم مشهور لیگ برتری، وی به عنوان جانشین او معرفی شود. با توجه به سوابق حسین فرکی به نظر می رسد شانس او بیش از سایر گزینه ها برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس در دوران پسا گل محمدی خواهد بود. گفته می شود فرکی در این مدت مطالعات فوتبالی خود را افزایش داده و با تفکرات جدید به فوتبال ایران باز خواهد گشت.

 

مجید جلالی (70 درصد)

مجید جلالی نامیست که در چند مقطع گزینه حضور در پرسپولیس بود و حتی قرارداد داخلی او نیز در زمان علی پروین امضا شد اما در نهایت نتوانست به نیمکت پرسپولیس برسد. او که در ابتدای فصل جاری مربیگری نساجی را بر عهده داشت در تصمیمی عجیب به یکباره استعفا داد. گفته می شود وعده نشستن روی نیمکت یکی از تیمهای پرطرفدار پایتخت در صورت برکناری مربی اش به جلالی داده شده و با توجه به اینکه تیم استقلال با فرهاد مجیدی روی دور موفقیت است و احتمال نتیجه نگرفتن گل محمدی با پرسپولیس بیش از قبل شده، به نظر می رسد جلالی نیز یکی از گزینه های نهایی مدیریت باشگاه پرسپولیس برای مذاکرات خواهد بود.

 

مجتبی حسینی (50 درصد)

دستیار اول و مغز متفکر تیم یحیی گل محمدی در سالهای نه چندان دور در ذوب آهن و نفت در چند سال اخیر در تیمهای مختلف لیگ برتری مربیگری کرده است و معمولاً در بندهای قراردادش بندی را قرار می دهد که بتواند به سادگی با تیم قبلی فسخ کرده و به تیم جدیدش بپیوندد. او هم اکنون هدایت تیم پیکان را بر عهده دارد و به نظر می رسد با توجه به سوابق خوب او در مربیگری و کیفیت خوب تیمهای تحت هدایتش، یکی از گزینه های جدی نشستن روی نیمکت پرسپولیس به عنوان جانشین یحیی باشد.

 

مهدی تارتار (40 درصد)

از مهدی تارتار در چند سال گذشته به عنوان یکی از گزینه های ثابت نیمکت پرسپولیس یاد شده است. او که پس از کالدرون گزینه اول نشستن روی نیمکت پرسپولیس بود به یکباره از نیمکت دور شد و یحیی گل محمدی به جای او روی نیمکت پرسپولیس نشست. تارتار در سالهای اخیر با تیمهای مختلف لیگ برتری کار کرده و نشان داده با بازیکنان کم نام و نشان هم می تواند بازی های قابل دفاعی به نمایش بگذارد. البته سبک کاری تارتار بیشتر دفاعی است و بسیاری تفکرات فنی او را شبیه به کارلوس کیروش می دانند. تارتار در حال حاضر مربی تیم ذوب آهن است که اخیراً موفق به شکست دادن سپاهان شده است. او سابقه حضور در پرسپولیس به عنوان بازیکن و دستیار مربی را نیز در کارنامه دارد اما ظاهراً لابی لازم برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس را ندارد.

 

علی دایی (30 درصد)

سرمربی و بازیکن پیشین پرسپولیس که مدتی است با فوتبال قهر کرده با تغییر در دولت احتمالاً تنها با پیشنهاد دوباره باشگاه پرسپولیس سودای بازگشت به فوتبال را در سر بپروراند. دایی که مدتیست از فوتبال و حواشی آن دور است، در اعتراض به فساد حاکم در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قصد همکاری با هیچ تیمی را در سالهای اخیر نداشته اما پیشنهاد پرسپولیس برای هر مربی یک پیشنهاد وسوه انگیز محسوب می شود و شاید اگر این پیشنهاد برای دایی ارسال شود، او از این موقعیت برای بازگشت مجدد و پرقدرت به فوتبال استفاده کند.

 

برانکو ایوانکویچ (20درصد)

برانکو ایوانکویچ هم اکنون سرمربی تیم ملی عمان است و بسیار بعید به نظر می رسد در گروه سختی که قرار گرفته بتواند تیم ملی عمان را به جام جهانی هدایت کند. برانکو که با تیزهوشی در اوج پرسپولیس را رها کرد و به الاهلی عربستان پیوست، فکر این روزها را کرده بود که روزی دوباره به عنوان یک مربی برنده و موفق، نامش به عنوان جانشین احتمالی مربی ناموفق پرسپولیس مطرح شود. به نظر می رسد در صورت قطعی شدن عدم صعود عمان به جام جهانی، احتمال فسخ قرارداد او با تیم ملی عمان زیاد باشد و او به یکی از گزینه های جانشینی گل محمدی در پرسپولیس تبدیل شود. البته بسیار بعید به نظر می رسد که تکلیف گروه عمان برای صعود به جام جهانی تا قبل از پایان سال 1400 مشخص شود و احتمال حضور برانکو در پرسپولیس کمتر از دیگر گزینه ها است کما اینکه به دلیل مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس، عملاً جذب یک مربی خارجی احتمالاً در دستور کار باشگاه قرار نداشته باشد.

 

بر طبق برخی شنیده ها دربی حکم مرگ و زندگی برای یحیی را دارد و شیشه عمر مربیگری گل محمدی برای ادامه حضورش در پرسپولیس در دستان فرهاد مجیدی در دربی خواهد بود.

زمان دربی رفت 1400 فصل 21 | تاریخ دربی 97 کی است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید