کد خبر:35621
پ

لیست همه تناقض های سازمان نظام وظیفه در موضوع سربازی بازیکنان استقلال

مسئولین سازمان نظام وظیفه که این روزها با قدرت در رسانه ها حضور دارند تا از تصمیم خود در خصوص مشمول شدن دو بازیکن استقلال دفاع کنند، به طرز عجیبی از پاسخ دادن به برخی شائبه ها و شبهات به بهانه های مختلف طفره می روند. لیست همه تناقض های سازمان نظام وظیفه در موضوع […]

مسئولین سازمان نظام وظیفه که این روزها با قدرت در رسانه ها حضور دارند تا از تصمیم خود در خصوص مشمول شدن دو بازیکن استقلال دفاع کنند، به طرز عجیبی از پاسخ دادن به برخی شائبه ها و شبهات به بهانه های مختلف طفره می روند.

لیست همه تناقض های سازمان نظام وظیفه در موضوع سربازی بازیکنان استقلال

چه کسی ساعت 1 بامداد برای وحید امیری کارت معافیت صادر کرد؟

یکی از نکاتی که مسئولین سازمان نظام وطیفه تا این لحظه از پاسخ روشن دادن به افکار عمومی امتناع کرده اند، موضوع اسناد پزشکی وحید امیری است که به موجب آن موفق به اخذ معافیت دائم شده است. همانطور که در اخبار مطلع شده اید، تناقض های زیادی در این خصوص وجود دارد و دو مصاحبه از این بازیکن در دو مقطع زمانی مختلف  و همچنین ساعت ثبت سیستمی صدور کارت معافیت وحید امیری به خوبی نشان می دهد که در این زمینه نیاز به شفاف سازی وجود دارد چرا که چندی پیش سردار باران چشمه هم به موضوع جعلی بودن کارت معافیت وحید امیری اشاره کرده بود و با توجه به اینکه این بازیکن در هیچ تیم نظامی به میدان نرفته، موضوع کمی پیچیده به نظر می رسد.

 

زنده روح چطور توانست یکسال خدمتش را به تعویق بیاندازد؟

مسئله بعدی که نیاز به شفاف سازی از سمت نظام وظیفه دارد این است که چطور با تعویق خدمت محمدحسین مرادمند موافقت نشده اما احمد زنده روح که از سوی برخی رسانه های رنگی به نماد سرباز مظلوم تبدیل شده، توانست فصل گذشته یک فصل اعزام به خدمتش را به تعویق بیاندازد و پس از اینکه قرارداد خوبی با گل گهر منعقد کرد، به فجر سپاسی پیوست. احمد زنده روی متولد 18 تیز 1371 است و علی القاعده از ابتدای فصل گذشته نمی توانست در تیم غیرنظامی بازی کند اما او فصل گذشته در گل گهر به میدان رفت و با تعویق یکساله خدمتش از ابتدای فصل جاری به فجر سپاسی پیوسته است. این در حالیست که محمدحسین مرادمند متولد 1 تیر 1372 است و مسئولین نظام وطیفه اصرار دارند تا او در موعد مقرر خود به خدمت سربازی اعزام شود.

 

چرا سیاوش یزدانی را 1 اسفند سرباز کردید؟

یکی دیگر از گاف های سازمان نظام وظیفه در خصوص اعزام بازیکنان سرباز استقلال این بود که ظاهراً آنها با تحریک مدیرعامل فجرسپاسی (ادعای سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال) موضع تقابلی با دو بازیکن سرباز استقلال و به طور خاص سردار آجورلو گرفته اند چرا که تاریخ تولد سیاوش یزدانی 8 اسفند 1370 است اما تاریخ اعزام او 1 اسفند خورده بود و علی القاعده او در سیکل بعدی فراخوان مشمولین می بایست خود را به یگان خدمتی اش معرفی می کرد نه 1 اسفند!

 

مگر قانون را خود شما ننوشتید؟

در موضوع سرباز قهرمان و بازیکن هم سطح ملی نیز آقایان حتی به قانونی که خودشان نوشته اند ظاهراً پایبند نبوده و نیستند و همین مسئله مورد اعتراض سردار آجورلو مدیرعامل استقلال قرار گرفت چرا که تا پیش از این به تصور اینکه به موجب آن بند قانونی مجازند از دو بازیکن ملی پوش خود استفاده کنند، در نقل و انتقالات نیم فصل اقدامی در جهت جذب مدافع یا جلوگیری از خروج عارف آغاسی انجام نشد. با توجه به شرایط فعلی سیاوش یزدانی به طور مستمر در اردوهای اخیر تیم ملی حضور داشته و احتمالاً دارد و طبق قانون تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 می تواند اعزام به خدمتش را به تعویق بیاندازد و در سمت مقابل نیز محمدحسین مرادمند که نامش در لیست بازیکنان ایران در مقدماتی جام جهانی ثبت شده، بازیکن در سطح ملی تلقی می شود و طبق قانون خود آقایان، می تواند از شرایط تعویق خدمتش استفاده کند اما موضع تقابلی سازمان نظام وطیفه با این دو بازیکن که به تحریک برخی معلوم الحال اتفاق افتاده است، امکان استفاده باشگاه استقلال از ظرفیت های قانونی در این زمینه را سلب کرده است.

 

اسناد محرمانه بازیکنان استقلال چطور منتشر می شود؟

مسئله مهم دیگر اینکه سازمان نظام وطیفه می بایست نسبت به چگونگی انتشار و درز اخبار و اسناد محرمانه افراد ذی نفع در این مناقشه پاسخگو باشد ک چطور اسناد اعزام به خدمت دو بازیکن استقلال در هر رسانه ای به چشم می خورد اما آقایان از ارائه اسناد پزشکی بازیکنی مثل وحید امیری امتناع می کنند.

 

لابی سلطانی فر قوی تر از سجادی بود؟

در انتهای سازمان نظام وظیفه که این روزها داعیه برابری بین جوانان این مرز و بوم را در اعزام به خدمت دارد می بایست نسبت به این مسئله توضیح دهد که با چه استدلال و منطقی 7 بازیکن تیم ملی بدون هیچ دستاوردی در رده ملی و باشگاهی، با لابی وزیر ورزش وقت و تنها یک نامه به ریاست سازمان نظام وظیفه، به یکباره از معافیت خدمت برخوردار شدند؟ آیا خون بازیکنی مثل مهدی ترابی رنگین تر از سایر جوانان این مرز و بوم بود؟ چطور ممکن است آن روز وزیر ورزش با یک نامه اسباب معافیت این بازیکنان را فراهم کرد اما امروز نامه وزیر ورزش و رئیس فدراسیون در این خصوص کارگر نمی افتد؟ آیا لابی سلطانی فر که بارها مانع از استیضاحش شد قوی تر از سجادی بود و حرفش برش بیشتری داشت ؟

 

آن روز نگران شبکه های اجتماعی نبودید؟

آن روزی که این 7 بازیکن معاف شدند( که البته هدف دو بازیکن یک تیم خاص بود تا بتوانند در محرومیت نقل و انتقالاتی برای این تیم به میدان بروند) چرا نگران فضای مجازی و اعتراض افکار عمومی نبودید؟ اما امروز با اشاره به جوسازی نعشه های مجازی از بابت تعویق خدمت دو بازیکن استقلال (و نه معافیت مثل برخی بازیکنان خاص) نگران افکار عمومی و شبکه های اجتماعی شده اید؟

 

هر چه که هست، در این قضیه رویکرد تقابلی مسئولین نظام وظیفه با باشگاه استقلال و شخص سردار آجورلو که تلاش زیادی برای گرفتن معافیت بازیکنانش کرد، مشهود است و ای کاش دوستان توضیح دهند چطور برای دو بازیکن استقلال اینگونه قانون را سفت و سخت اجرا کردند اما برای برخی تیم های خاص و بازیکنانش(!) شل گرفتند!! سازمان نظام وظیفه محلی برای تسویه حساب شخصی آقایان نیست که آن مدیرعامل ابتدا با گردن کلفتی در خصوص بازیکنان سرباز استقلال صحبت کند و پس از آن در پس پرده به دنبال مشمول کردن آنها به هر نحو ممکن باشد.

 

در انتها توجه شما را به سندی دیگر بر تصمیم شائبه دار سازمان نظام وظیفه علیه دو ملی پوش استقلال جلب می کنیم. جائی که ایرانیان مقیم اوکراین که مشمول خدمت سربازی بوده اند، می توانند بدون مشکل به کشور وارد و سپس خارج شوند! همین تصمیم نشان از انعطاف قانون در اعزام مشمولین به خدمت دارد اما مشخص نیست چطور نظام وظیفه با 3 ماه تعویق اعزام خدمت سربازی دو بازیکن استقلال مخالفت کرد!

حرف حساب

البته در تاریخ فوتبال ایران ثبت است که برخی چطور با تهدید بازیکنانی که دل در گرو تیم آنها نداشتند و یا سلب برخی امتیازات، آنها را به تیم خود کشاندند. از ماجرای عدم دعوت علی دایی به تیم ملی و اجبارش برای پیوستن به یک تیم خاص برای هموار شدن مسیر ملی پوش شدنش تا ماجرای پرویز قلیچ خانی که به واسطه ممنوع الخروج بودن مجبور به بازی در یک تیم خاص شد تا مشکل ممنوع الخروجی اش توسط موسس آن تیم حل شود!! در این سالها نیز برخی با وعده ملی پوش شدن و معافیت سربازی، قید علاقه قلبی خود به تیم دوران کودکی خود را زدند و به آن تیم خاص پیوستند تا مشخص شود این بخشی از مکتب آن تیم خاص است و به زمان خاصی وابسته نیست. امروز نیز اگر دو مدافع استقلال در آن تیم خاص حضور داشتند بدون شک، مشکلی از بابت همراهی تیمشان نداشتند چرا که آنها هم مثل سایر بازیکنان فعلی تیم ملی که از یک تیم خاص قرق شده، به طور پیاپی به اردوی های تیم ملی دعوت می شدند و … تفاوت در ریشه هاست … یکی در تاج و سروری و دیگری در بنیاد مستضعفان آه و ناله! ریشه ای که در اوایل دهه هفتاد سعی کردند تا بخشکانند اما به لطف و سماجت منصور پورحیدری این اتفاق رخ نداد. ریشه ای که با افتخارات داخلی و بین المللی عجین شده و برندش در سطح بین المللی مطرح است اما در طرف مقابل در تیم رقیب هر چه کردند در 5 سال گذشته نتوانستند افتخار بین المللی برایش دست و پا کنند اما در عوض تا توانستند قهرمانی به آن تیم اهدا کردند تا کمی اختلاف تعداد عناوین قهرمانی بین دو تیم کم شود و در ارزش گذاری خصوصی سازی، حرفی برای گفتن داشته باشد! (برای ارزشگذاری برند دو تیم کافیست 5 سال اخیر در دوران مسعودی را از تاریخ دو تیم فاکتور بگیریم؛ آنگاه شرایط دو تیم را مقایسه کنیم)  نکته آخر اینکه با این حرکت نظام وظیفه، عزم کادر فنی و بازیکنان استقلال برای قهرمانی حتی بدون دو بازیکن تاثیرگذار خود بیش از قبل شده و معلوم الحال ها در انتهای فصل پاسخ توطئه ها را با حسرت خواهند دید.

 

 

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • مسعود 4 مارس 2022 / 7:35 ق.ظ

    درود بر شما، بعد از مدت مدیدی دیدم که بالاخره یک سایت دست به انتشار واقعیت کرده، دست مریزاد و خدا قوت.
    این چند ساله اکثر قریب به اتفاق رسانه ها قرمزاند یا سکوت کرده اند، شما فصلی نو رقم زده اید.
    این سیاست کثیفی که پیش گرفته اند پابرجا نخواهد ماند و همه شان رسوا می‌شوند و حق به حق دارد می‌رسد.
    زنده باد آبی و فرهاد مجیدی یادآور راه مرحوم پورحیدری و حجازی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

  • ابی 3 مارس 2022 / 2:53 ب.ظ

    لعنت بر

  • علی 2 مارس 2022 / 12:08 ب.ظ

    تیم حکومتی جعلپلیس از حمایت کثیف همه ارگان های حکومتی برخوردار میشه و با حمایت اونا بطور ناپاک به جام میرسه ولی تیم مردمی مثل استقلال همه ارگان های حکومت باش مبارزه می کنند که عدالت برقرار نشه . یک جام پاک به از صد جام ناپاک.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید