کد خبر:25510
پ

لیست مدیران بازداشت شده استقلال و پرسپولیس در سالهای گذشته

با بازداشت اسماعیل خلیل زاده، استقلالی ها هم در لیست مدیران بازداشت شده سرخابی صاحب نماینده شدند تا از این حیث یک رکورد منفی به نام این تیم ثبت شود اما با نگاهی به آمار مدیران بازداشت شده تیم پرسپولیس در طول سالهای گذشته، متوجه می شویم که آبی ها هنوز در جایگاه بهتری از […]

با بازداشت اسماعیل خلیل زاده، استقلالی ها هم در لیست مدیران بازداشت شده سرخابی صاحب نماینده شدند تا از این حیث یک رکورد منفی به نام این تیم ثبت شود اما با نگاهی به آمار مدیران بازداشت شده تیم پرسپولیس در طول سالهای گذشته، متوجه می شویم که آبی ها هنوز در جایگاه بهتری از رقیب قرار دارند. در ادامه نگاهی داشته ایم به همه مدیران سرخابی و افراد نزدیک به این دو تیم که در مقطعی به دلیل فساد بازداشت شده اند.

 

لیست مدیران بازداشت شده استقلال و پرسپولیس در سالهای گذشته


همه مردم ایرانم با بابک زنجانی اشنا هستند و شاید ریشه تمام اتفاقات هشت سال اخیر باشگاه پرسپولیس نیز جایی در ارتباطات او با مدیریت چند سال قبل باشگاه پرسپولیس داشته باشد؛ جایی که محمد رویانیان روابط خوبی با بابک زنجانی ایجاد کرده بود و با استفاده از ثروت بی حد و حصر او، بریز و بپاش های انچنانی در پرسپولیس شاهد بودیم به طوری که به قول علی فتح الله زاده، فتح بابت هزینه های میلیاردی در فوتبال ایران توسط رویانیان صورت گرفت و از همانجا بود که پرداخت های افسارگسیخته در باشگاه های ایرانی باب شد.

در ادامه به چند فلش بک به دستگیری افراد حاضر در بدنه مدیریتی باشگاه پرسپولیس توجه فرمایید:

 

عباس انصاری فرد در بازداشت

یکی از مدیران اسبق باشگاه پرسپولیس در سال 94 با حضور در دادسرای ویژه جرایم ورزشی و با حکم بازپرس پرونده بازداشت شد.

ماجرای بازداشت این مقام اسبق باشگاه پرسپولیس به این شرح است که “عباس انصاری فرد” در دوره‌ی مدیریتش در باشگاه تصمیم می‌گیرد تا با سرمایه‌گذاری در کشور امارات یک آکادمی با نام پرسپولیس راه‌اندازی کند تا از طریق آن علاوه بر درآمدزایی به پرورش استعدادها هم کمک کند، این میان فردی به نام «ح.م» که در آن مقطع همکار مدیریتی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بوده با سوء استفاده‌ از موقعیت شغلی‌اش سهام شرکتی که با سرمایه باشگاه پرسپولیس در امارات تاسیس شده را به نام خود ثبت می‌کند و در ادامه نیز قرارداد همکاری با باشگاه پرسپولیس منعقد می‌کند.

این شرکت در ادامه و پس از اینکه با باشگاه پرسپولیس قطع همکاری کرد از این باشگاه به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش شکایت می‌کند و متهم خواهان دریافت مبلغ 15 میلیارد تومان خسارت می‌شود.

موضوع در دادسرا مطرح می‌شود و پس از اینکه عباس انصاری فرد توضیحاتش را در دادسرا ارائه کرد، بازپرس پرونده حکم به بازداشت «ح.م» داده تا پرونده مراحل تحقیق خود را طی کند.

 

سعید شیرینی در زندان

…. در برخی رسانه ها بازداشت سرپرست پرسپولیس را به سبب چک های شخصی او ذکر کرده اند اما ماجرا ارتباطی به چک ندارد و به بحث شرکت صدرا و «شرکت تعاونی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو فرسوده کشور» مرتبط است.
پس از روی کار آمدن «محمد رویانیان» در ستاد حمل‌ونقل‌وسوخت کشور دولت طرحی با عنوان «تعاون و تکریم برای اسقاط خودروهای فرسوده» اجرا کرد و تعاونی با عنوان «شرکت تعاونی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو فرسوده کشور» تاسیس شد که تحت نظارت ستاد مدیریت حمل‌ونقل‌وسوخت کشور فعالیت می‌کرد و عواید اسقاط خودرو به جیب این شرکت می‌رفت. مدیرعامل شرکت تعاونی اسقاط و بازیافت خودرو «م- ر» است.او از اعضای هیئت مدیره شرکت «صدرا سیستم پاسارگاد» است. شرکت صدراسیستم پاسارگاد به شماره ثبت 338091 شرکتی بود که رویانیان پس از ورودش به پرسپولیس با آن قرارداد بست تا از طریق آن تجارت کند و پولش را به پرسپولیس ببرد.م-ر که در پی درگذشت یکی از بستگانش سایت باشگاه پرسپولیس با عنوان مشاور اقتصادی باشگاه به او تسلیت گفته بود همچنین عضو هیئت مدیره و سهامدار شرکت بازرگانی «سپان» با موضوع اسقاط خودروهای فرسوده و عضو هیئت مدیره و سهامدار شرکت «آسانپارک»، نماینده انحصاری «کمپانی» هیوندای در زمینه آسانسور، پله برقی و… نیز هست. شرکت صدرا در یکی از اولین اقدامات خود با یک شرکت بین‌المللی تولید ورق‌های گالوانیزه و آلومینیومی در خاورمیانه قرارداد بست. براساس قرارداد منعقد شده این شرکت بین‌المللی که ورق‌های گالوانیزه و آلومینیومی تولید می‌کند قرار بود نمایندگی انحصاری خود را در ایران دایر می‌کند و سود فروش محصولات این شرکت عاید باشگاه پرسپولیس شود.

آبان‌ماه سال 97 هم سایت باشگاه پرسپولیس نوشت:

محمد رویانیان که به‌ منظور عقد قراردادهای اقتصادی و ورزشی به امارات سفر کرده است ظهر امروز با یک شرکت بین‌المللی تولید ورق‌های گالوانیزه و آلومینیومی در خاورمیانه قرارداد بست. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در راستای خودکفایی این باشگاه و درآمدزایی از طریق فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و ورزشی شرکت هلدینگی را به ثبت رسانده که نمایندگی‌های آن در اربیل عراق و کوالالامپور مالزی دایر شده و به‌زودی یکی از این نمایندگی‌ها در برزیل و دبی آغاز به کار خواهد کرد. سعید شیرینی نایب رییس شرکت صدرا سیستم پاسارگاد بود و این شرکت حمایت های مالی زیادی از پرسپولیس داشت. چندی پیش«م-ر» توسط شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت بازداشت شد. او در بازجویی ها در خصوص برخی سو استفاده های مالی شرکت هایی که به سبب فعالیت هایی در زمینه اسقاط خودرو به نحوی به دولت مرتبط بودند پای باشگاه پرسپولیس را به میان کشید. در یکی از این موارد وضعیت 8 دستگاه خودرو شامل پورشه، بنز، بی . ام .و ، هیوندا مورد بررسی قرار گرفت که بدون هیچ وجهی از شرکت خارج شده اند. او اظهار داشته بود که این خودروها به دستور رویانیان تحویل باشگاه پرسپولیس گردیده و هیچ سند و مدرکی هم در این زمینه وجود نداشت. بررسی های قضایی سبب گردید تا مشخص شود یکی از پورشه ها به نام یکی از بازیکنان پرسپولیس«ح-ع» سند خورده و همه چیز علیه شیرینی شد. او که تا حالا منکر موضوع و هر گونه انتسابی به این داستان بود پایش به پرونده باز شد و حالا هم از عصردوشنبه به همین دلیل بازداشت گردیده تا تحقیقات لازم صورت گیرد.

رویانیان در زندان

در سال 91 و زمانی که نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت مصرف سوخت را به تصویب رساندند به ناگاه اتفاق جالب توجهی افتاد؛ رییس پر انرژی این ستاد با حضور در دفتر بقایی به علت «خستگی زیاد» از سمتش در این ستاد استعفا کرد تا طرح مجلسی ها ابتر بماند. اتفاق جالب توجه تر البته زمانی رخ داد که سازمان بازرسی تصمیم گرفت از برنامه های اقتصادی رویانیان حسابرسی کند؛ اتفاقی که مدیر عامل سرخ ها را عصبانی کرد و خیلی زود حرف استعفا از مدیر عاملی پرسپولیس را به زبان آورد؛ ابزاری برای تهدید یا به تعویق انداختن این حسابرسی.

*****

گرد و خاک رویانیان زمانی بیشتر شد که او به همراه سعید شیرینی سرپرست پر حرف و حدیث پرسپولیس، در ابتدای فصل گذشته به بازیکنان پرسپولیس پورشه داد؛ موردی عجیب که شم خیلی ها را به کار انداخت تا دراین باره تحقیق و تفحص شود. شیرینی که در عرصه لیزینگ ماشین و واردات خودروهای خارجی مشغول فعالیت بود به کمک همین دوست شفیقش محمد رویانیان، بسیاری از اهدافش را پیش برد اما در نهایت چند ماه قبل به طور ناگهانی از جمع سرخ ها ناپدید شد.
این اتفاق درست در شرایطی افتاد که محمد رویانیان چند روز قبل از ناپدید شدن شیرینی از سمت مدیرعاملی پرسپولیس استعفا کرده بود. از باشگاه پرسپولیس خبر می رسید که شیرینی به سفر رفته و به زودی برمی گردد! البته در اینکه شیرینی به سفر رفته بود تردیدی وجود نداشت؛ او راهی اوین شده بود تا برای رسیدگی به تخلفات مالی اش توجیه شود. ولی به زودی بازگشتن او محل سوال شد!

 

رویانیان در کنار رفقا

در واقع شیرینی امیدوار بود که محمد رویانیان راهی برای بیرون آوردن او از زندان پیدا کند؛ اتفاقی که رخ نداد و در نهایت این رویانیان بود که به بازداشتگاه رفت و در کنار شیرینی قرار گرفت. طبق گزارشی که روزنامه ایران منتشر کرده روز گذشته رویانیان احضار می شود و سعید شیرینی هم از بند 209 اوین به دادسرای عمومی و انقلاب تهران برده می شود تا از یاران شفیق به طور همزمان و در کنار هم بازجویی شود.
****
ظاهرا بعد از همین مورد بوده که حکم بازداشت رویانیان هم صادر می شود؛ اتهامی که متوجه او است به تخلفات در ستاد سوخت مربوط می شود و هنوز پای حساب و کتاب باشگاه پرسپولیس به میان نیامده است. این در شرایطی است که محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور نیز هشتم اردیبهشت ماه در نشست خبری درباره پرونده ستاد سوخت گفته بود که تا کنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند. یکی از آن سه نفری که البته نتوانسته بود به قید وثیقه هم آزاد شود همان سعید شیرینی است که حالا با بازداشت شدن رویانیان شاید پرونده شان ابعاد تازه تری هم پیدا کند.

 

حمید رضا سیاسی در زندان

تصویر حمیدرضا سیاسی قبل و بعد از زندان رفتن

 

حمیدرضا سیاسی به دلیل لغو یکطرفه قرارداد و طبق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام و قانون مجازات انتقال راجع به مال غیرمصوب فروردین ۱۳۸۰ به زندان رفت. شاکی اصلی این پرونده، شرکت بهنام پیشروی کیش بود و برای دادخواهی تصمیم به زندانی کردن سیاسی گرفت. این مسائل برای سیاسی به غیر از مجازات حبس یک ماهه (البته اگر تا آن زمان تکلیف این پرونده مشخص نشود) دردسرهای دیگری نیز در پی خواهد داشت. اولین مسئله، بحث از دست دادن مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس است. طبق آخرین اخبار که از یک منبع موثق نزدیک به وزارت ورزش به دست‌مان رسید، سیاسی در صورت بازگشت از زندان، صندلی مدیرعاملی پرسپولیس را از دست داده و باید ‌فرد دیگری را جای خود ببیند.

 

هدایتی در زندان

حسین هدایتی نیز سرانجام با اثبات اتهامات فساد مالی و پولشویی و اختلاس از سیستم بانکی کشور به چنگ قانون اسیر شد تا شایعه حکم اعدام عابر بانک پرسپولیسی ها به واسطه تنوع تخلفات گسترده ش در برخی رسانه ها به گوش برسد. هنوز تکلیف مبالغی که هدایتی در مقطعی به پرسپولیس تزریق کرد مشخص نشده و علی رغم اینکه مدعی العموم خواهان بازگشت تمامی این مبالغ به حساب بیت المال شده، اما خبری از بازپسگیری مبالغی که او با هر عنوانی به باشگاه پرسپولیس کمک کرده، مشخص نشده است.

 

 

اسماعیل خلیل زاده

روز گذشته نیز خبر بازداشت اسماعیل خلیل زاده رسماً منتشر شد تا او نیز به جمع مدیران بازداشتی سرخابی بپیوندد. اگرچه موضوع بازداشت وی ارتباطی به باشگاه استقلال ندارد اما در هر صورت انتخاب چنین فردی از جانب وزیر ورزش آن هم در باشگاه دولتی استقلال خود جای تامل دارد که اکنون وزیر ورزش می بایست نسبت به این انتخاب شائبه برانگیز که از همان ابتدا نیز با انتقادات زیادی همراه بود، پاسخگو باشد.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 19 دیدگاه
  • ناشناس 13 مه 2021 / 5:51 ب.ظ

    مچتون رو گرفتم ادمین پس شما چرا به پیروانی تهمت دزدی میزنید درحالی که بی گناه بوده یا چرا وزیر رو پرسپولیسی میدونید مگه ازش مدرک دارید که به پرسپولیس کمک کرده شما چپ و راست به پرسپولیس انواع تهمت ها میزنید بدون مدرک ولی به کیسه ها میرسه مدرک میخوان شگرد کیسه ها این طوریه که به همه بدون مدرک و دلیل تهمت میزنن ولی به خودشون میرسه ادای مضلومیت درمیارن

    • admin 13 مه 2021 / 6:27 ب.ظ

      تهمتی به آقای پیروانی نزدیم . ایشون قسم کذب خوردن که همه هم دیدن و شنیدن . اگر تهمت بود امروز به خاطر نشر اکاذیب ایشون جریمه نقدی نمیشدن

      • ناشناس 13 مه 2021 / 6:44 ب.ظ

        سپاهان که پول دارن فدراسیون رو خریدن پیروانی هم حرف حق زده و اگه خلیل زاد هم دزدی نکرده بازداشتش نمی کردن ولی پای همه کیسه ها گیره شما خبر بازداشت همه مدیران پرسپولیس رو گذاشتید که بگید کیسه یه مورد داشته ولی پرسپولیس از اول تا آخر همه مدیرانش فاسد بودن

        • admin 13 مه 2021 / 7:37 ب.ظ

          اگر مدرکی دارید بفرستید در غیر اینصورت بعد از این کامنتای غیرمستند شما منتشر نخواهد شد

          • ناشناس 13 مه 2021 / 7:52 ب.ظ

            نیازی به مدرک نیست همه خبر گزاری ها تایید کردند میتونی تو همه سایت ها حتی سایت خود کیسه خبر بازداشت و فساد تو کیسه رو کار کردن ببینی

          • admin 13 مه 2021 / 9:12 ب.ظ

            شما لینک خبری که صحبت از تجاوز و رشوه بوده رو بفرستید اگر به ادعای خودتون ایمان دارید

    • لنگی در حسرت ستاره 14 مه 2021 / 9:05 ب.ظ

      ستاره جعلیا برید اون پولایی که به حروم از این زندانیا گرفتید بیارید پس بدید.. ستاره واقعی که ندارید با پولای بیت المال رفتید جام ولایت و جام 4 جانه ال جی رو بردید و واسه خودتون ستاره زدید رو پیراهنتون خخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس 13 مه 2021 / 11:41 ق.ظ

    چند مورد دیگه از فساد و دزدی تو کیسه ها هست که لازم است بگیم این سعادت مند هم تو یک مورد می‌خواسته که مبلغی دلار را از کشور خارج و به کشور قطر ببرد که دستگیر میشود و با ضمانت سه میلیاردی آزاد میشود و یه مدیر کیسه که عضو هیئت مدیره پرسپولیس بوده مخفیانه از حساب پرسپولیس به کیسه ها کمک کرده و همچنین فردی به اسم مهدی شریفی نیک نفس هم که به امارات فرار کرده اون هم میلیارد ها تومان پول از دزدی و فساد وارد کیسه ها کرده و چند مورد دیگه که نشان از اختلاس و دزدی تو کیسه هاست

  • ناشناس 13 مه 2021 / 11:34 ق.ظ

    آقایون این سایت شما خبر تجاوز خلیل زاد به یه خانم و همچنین اون مهدی شریفی نیک نفس رو هم که دزد بوده بزارید

    • admin 13 مه 2021 / 12:11 ب.ظ

      مدرک مستند با اسم و شماره تماس خودتونو بذارید . خبرشو میذاریم

      • ناشناس 13 مه 2021 / 1:27 ب.ظ

        برو تو سایت خبر گزاری مهر وابسته به خود سپاه که این خبر رو گذاشته اسم من هم سینا هست ساکن قزوین به خاطر مسال امنیتی از دادن شماره معذورم و شما که 24 ساعته به دنبال ضربه زدن به پرسپولیس هستید با این خبر ها شما هم مدارک لازم رو بیارید و در سایت پرسپولیس نیوز بگذارید اگه وابسته به علی خطیر و کیسه ها نیستید همیشه خبر های دروغ میزارید

        • admin 13 مه 2021 / 1:30 ب.ظ

          لینک خبری که میگه اقای خلیل زاده به یک خانم تجاوز کرده یا رشوه داده رو بفرستید .

        • طاها 13 مه 2021 / 1:51 ب.ظ

          این کیسپولیس ها چی می خوان اکثر مدیراشون دزدن حالا دلشون می خواد دزد زایی برا استقلال بشه

        • admin 13 مه 2021 / 4:40 ب.ظ

          هر وقت مستندات ارسال کردید کامنتایی که گذاشتید منتشر میشن . وگرنه هر کسی میتونه بیاد یه ادعایی مطرح کنه و بره

  • ناشناس 13 مه 2021 / 10:31 ق.ظ

    به قول خودتون که میگید این ها اشتباهی وارد پرسپولیس شدند آقای حمیدرضا سیاسی که بنده خدا اون سپاهی ها گرفتنش که داستانش با دزدی فرق می کرد . بابک زنجانی سه هزار میلیارد دزدیده یه ریالی تو پرسپولیس خرج نشده اگه پول داده بود الان مسی و رونالدو تو پرسپولیس بودن . رویانیان هم که یه مربی آورده با قرار داد یورویی ولی بعد چند سال پرسپولیس هنوز داره قصد اون مربی رو پرداخت می‌کنه اگه پرسپولیس اختلاس کرده یا دزدی پس چرا این همه بدهی داره حتی پرسپولیس چهل میلیون نداشت به شجاع خلیل زاده بده بمونه هیچ مدرکی نیست که بگه پرسپولیسی ها دزد هستند ولی خلیل زاد کیسه پول فساد و دزدی رو به مجموعه کیسه ها وارد کرده که شما برید قرار داد بازیکنان پرسپولیس با کیسه رو مقایسه کنید و نحوه دریافت پاداش بازیکنان مثل شیخ دیابتی که چرا باید به خاطر یه گل پنجاه هزار دلار اونم با این شرایط بد اقتصادی دریافت کنه این پول ها از کجا میاد

    • هاشم 13 مه 2021 / 10:36 ق.ظ

      داداش شما خواب بودی به جای پول به بازیکنا بنز میداد رویانیان؟ پایه این قراردادای نجومی رو رویانیان گذاشت. کر بودی نشنیدی حسین هدایتی پول برگشت طارمی رو داد؟ یا کور بودی ندیدی توی برنامه نود اعتراف کرد چقد سکه پاداش داده به لنگیا یا فیلمشو ندیدی گفت به فدراسیون رشوه دادم تا بیرانوند و وحید امیری رو بیارم پرسپولیس ؟ جوک نگو عموجون . هواپیمایی پرسپولیس رو یادته ؟ با مشارکت بابک زنجانی و رویانیان ؟

      • ناشناس 13 مه 2021 / 10:50 ق.ظ

        شاسکول مغز روانی کیسه کش این پول مال خودشه داده پرسپولیس هدایتی ولی خلیل زاد رفته از یه شرکت تو گیلان دزدی کرده اون پول اونجا رو داده به کیسه ها که حق یه عده دیگه بوده پس چرا دولت مسولان فدراسیون رو به خاطر هدایتی دستگیر نکردن کدوم مسول فدراسیون الان به خاطر حرف هدایتی بازداشت شدن الان خلیل زاد و کیسه پاشون گیره اون قضیه دیگه برای پرسپولیس به تاریخ پیوست حتی خبر ورزشی گفته که یکی از مربیان کیسه و چند بازیکن هم به زودی محاکمه میشن

        • هاشم 13 مه 2021 / 11:10 ق.ظ

          اندر احوالات توهمات یه منقلی که پا منقل حسین منقلی میشینه . اسکل چاقو کی دسته خودشو بریده؟ بخوان به فدراسیون بابت هدایتی گیر بدن باید بابا مسعود هم بکشن پائین! بابا مسعود رو سر قضیه ویلموتس باید دادگاهی کنن ولی نمیکنن . چی میزنید واقعا که بدهیجات رو هم نمیفهمید . که پولای هدایتی پول خودش بوده آره؟ اونهمه پول که از بانک سرمایه دزدی کرده و اختلاس کرده پول من بوده . چرا چرند میگی آخه ؟

          • ناشناس 13 مه 2021 / 11:33 ق.ظ

            آخه شاسکول مغز مگه دولت از سلطانی فر ترس داره که بازداشتش نکنن چرا کیسه ها هر کاری رو به این اون ربط میدن هدایتی که مال قرن پیش بوده الان قرن جدیده بحث خلیل زاد هست الان ویلموتس چه ربطی به خلیل زاده داره همین شما کیسه ها بودید که نگذاشتید آدم های سالم رای بیاره تو فدراسیون . تازه پای مجیدی و چند بازیکن کیسه هم گیره زمان هدایتی که پای بازیکنان پرسپولیس وسط نبود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید