کد خبر:2567
پ

لیست قوانین جدید بورس و فرابورس

سازمان بورس با صدور اطلاعیه ای از تغییر در برخی قوانین بورسی و فرابورس خبر دارد. لیست قوانین جدید بورس و فرابورس ✅ در بازگشایی های با محدودیت دامنه نوسان در بازارهای بورس ، فرابورس و بازار پایه ، دامنه نوسان در دوره حراج پیوسته همان دامنه نوسان برگزاری حراج ناپیوسته است . ✅ در […]

سازمان بورس با صدور اطلاعیه ای از تغییر در برخی قوانین بورسی و فرابورس خبر دارد.

لیست قوانین جدید بورس و فرابورس

✅ در بازگشایی های با محدودیت دامنه نوسان در بازارهای بورس ، فرابورس و بازار پایه ، دامنه نوسان در دوره حراج پیوسته همان دامنه نوسان برگزاری حراج ناپیوسته است .

✅ در بازگشایی های با محدودیت دامنه نوسان و بدون محدودیت دامنه نوسان در بازارهای بورس ، فرابورس و بازار پایه همواره حجم مبنا اعمال می شود .

✅ گره معاملاتی شامل نمادهایی هست که کلیه معاملات آن نماد در ۵ جلسه معاملاتی متوالی در سقف یا کف دامنه نوسان روزانه قیمت باشد به شرطی که متوسط حجم معاملات پنج جلسه معاملاتی متوالی کمتر از ۵% درصد حجم مبنا باشد .

✅ برای نمادهای معاملاتی بازار بورس و فرابورس که مشمول گره معاملاتی می شوند ، بازگشایی نماد در ششمین روز معاملاتی حداکثر با دو برابر دامنه نوسان مجاز روزانه صورت می پذیرد ؛ برای نمادهای بازار پایه ، دامنه نوسان در این شرایط حداکثر معادل ۵ ، ۴ و ۲ درصد به ترتیب در تابلوهای زرد ، نارنجی و قرمز خواهد بود .

✅ پیش از این برای نمادهای بازار پایه در صورت وجود صف خرید یا فروش در سه روز متوالی ، در جلسه معاملاتی بعد دامنه نوسان در هر یک از تابلوهای زرد ، نارنجی و قرمز به ترتیب ۵ ، ۴ و ۲ درصد می شد که در دستورالعمل جدید با توجه به لحاظ نمودن گره معاملاتی در بازار پایه ، قانون افزایش? دامنه نوسان در روز چهارم حذف شده است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید