کد خبر:16917
پ

لغو ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی به سود پرسپولیس

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، از احتمال لغو قانون ممنوعیت ورود بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران خبر داد. لغو ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی به سود پرسپولیس یکی از قوانینی که در تابستان امسال توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصویب شد، عدم ورود بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران […]

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، از احتمال لغو قانون ممنوعیت ورود بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران خبر داد.

لغو ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی به سود پرسپولیس

لغو ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی به سود پرسپولیس

یکی از قوانینی که در تابستان امسال توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصویب شد، عدم ورود بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران بود. قانونی که تعداد مخالفین آن بیشتر از موافقانش بود ولی به هر شکل تیم های لیگ برتری از حضور مربی و بازیکن خارجی در لیگ بیستم محروم شدند.

دلیل صدور این قانون، وجود پرونده های خارجی پرتعداد تیم ها در فیفا و عدم خروج از ارز از کشور عنوان شد و به همین دلیل بسیاری از تیم ها که به دنبال جذب مربی و بازیکن خارجی بودند، به ناچار از مذاکرات با خارجی ها دست کشیدند.

اما جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت امشب با حضور در برنامه شب های فوتبالی در پاسخ به این سوال که با توجه به احتمال گشایش های اقتصادی در آینده نزدیک، امکان لغو قانون منع ورود خارجی ها به فوتبال ایران را رد نکرد و این احتمال را داد که حتی ممکن است این قانون در نیم فصل دستخوش تغییر شود.

نورشرق در این زمینه گفت: برای هر فصل براساس مقتضیات آن ممکن است تصمیماتی گرفته شود. نکته مهم این است که ما در اکثر دعاوی و شکایاتی که مربی یا بازیکن خارجی که به استخدام تیم های فوتبال کشورمان درآمده اند و با آنها روبرو شده ایم، با مسئله مالی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: یعنی ما تعهدات مالی را در قراردادها نتوانسته ایم اجرا کنیم و به مشکل خورده ایم که به این شکایات منجر شده است. این یک مسئله مهمی است ما محدودیت های ارزی را در عرصه اقتصادی کشور و مسائل بانکی روبرو هستیم، به نظرم باید دقت کنیم و وقتی تعهدی را می پذیریم که خودمان می دانیم امکان ایفای آن را نداریم و مدیران محترم باشگاه ها ممکن است به این موضوع توجه لازم را نکنند که در زمان مقرر نمی توانند این تعهدات را ایفا کنند، با دخالت پیشگریانه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ روبرو می شوند و این تصمیم گرفته می شود.

او در پایان در مورد امکان لغو این قانون جنجالی گفت: اگر طبیعتا در آینده شرط لازم که گشایش اقتصادی است، انجام شود و شرط کافی یعنی معذروات مالی باشگاه ها برای ایفای تعهدات کافی باشد و بودجه کافی در باشگاه وجود داشته باشد، ممکن است این تصمیم توسط مدیران محترم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انجام شود و قانون منع ورود خارجی ها برداشته شود.

پی نوشت: نکته جالب اینکه سالها پیش نیز به واسطه ضعف پسپولیس در دروازه، قانون منع جذب دروازه بان خارجی برداشته شد تا نیلسون کوریا به پرسپولیس بپیوندد و در سال جای نیز به نظر می رسد با توجه به اینکه بازیکن با کیفیتی در لیگ باقی نمانده تا پرسپولیس در نقل و انتقالات جذب کند،، دوستان به فکر افتاده اند تا با دیگر این قانون را برداشته تا دست مدیران پسپولیس برای جذب بازیکن خارجی باز باشد. با توجه به شرایط در صورتی که این قانون لغو شود، به نظر می رسد این قانون تنها برای دور کردن آندرا استراماچونی از استقلال وضع شد وگرنه دلیل منطقی برای لغو آن وجود ندارد همانطور که دلیل منطقی برای وضع آن وجود نداشت! دوستان باید به یاد داشته باشند حتی اگر قصد لغو این قانون را داشته باشند می بایست این قانون از ابتدای فصل بعد لغو شود تا شرایط تیم ها برای بهره مندی از لغو این قانون یکسان باشد.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • محمد 9 ژانویه 2021 / 5:44 ب.ظ

    سوال اینجاس چرا بازیکن باکیفیتی در لیگ نمونده؟! کی خریده؟ کدوم باشگاه؟ کدوم باشگاهه که حتی برای برد امیدهاش، پاداش میده!؟! خارجیا رو حفظ میکنی و بدهی ها رو مثل آب خوردن میده؟!
    این مزخرفی که نوشتی یا حاصل حماقته یا حاصل …….. .
    جالبه این مزخرف رو مینویسی و بعدش اگر پرسپولیس خرید خارجی کنه و خوب نباشه میای میگی خرید بی کیفیت و حرام کردن بیت المال! اگرم خوب باشه بازم مثل ….. شروع به صدا دراوردن میکنی و میگی وزیر پرسپولیسی. این ثابت میکنه که احمق نیستی بلکه …… هستی!

    • رضا جلیلی 9 ژانویه 2021 / 5:47 ب.ظ

      هر جا به نفع لنگ نباشه میشه مزخرف؟ برای چی این قانونو گذاشتن که بعد یه نیم فصل بردارن؟ آها یادم نبود بشار رفته و مهاجم ندارید نیم فصل . اوکی گرفتم

  • ناشناس 9 ژانویه 2021 / 1:28 ب.ظ

    حسام ملکی دمت گرم خدای لو دادن برنامه ی این سازمان لیگ و فدراسیون هستی.
    البته سازمان لیگ و فدراسیون اسم مستعار پرسپولیس هستن.

  • ایران 9 ژانویه 2021 / 12:45 ب.ظ

    حسام ملکی تو خدای توهمی خدا شفات بده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید