کد خبر:4365
پ

لابی سپاهان برای شایان مصلح اشک اصفهان را در آورد | برد شیرین فرهاد با 10 جنگجو

بازی 6 امتیازی و حساس بین دو تیم استقلال و سپاهان شب گذشته برگزار شد و این مصاف پر التهاب در نهایت با نتیجه 2 بر 1 به سود شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید تا آبی پوشان تهرانی گام بلندی برای کسب سهمیه آسیایی برداشته باشند. در ادامه به بررسی اتفاقات ویژه این دیدار […]

بازی 6 امتیازی و حساس بین دو تیم استقلال و سپاهان شب گذشته برگزار شد و این مصاف پر التهاب در نهایت با نتیجه 2 بر 1 به سود شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید تا آبی پوشان تهرانی گام بلندی برای کسب سهمیه آسیایی برداشته باشند. در ادامه به بررسی اتفاقات ویژه این دیدار می پردازیم؛ با بتاکاپ همراه باشید.

 

جدول لیگ برتر 99

 

لابی سپاهان برای شایان مصلح اشک اصفهان را در آورد | برد شیرین فرهاد با 10 جنگجو

لابی سپاهان برای شایان مصلح اشک اصفهان را در آورد | برد شیرین فرهاد با 10 جنگجو

بازی در نیمه اول در شرایطی آغاز شد که طبق انتظار هر دو تیم برای تساوی به میدان آمده بودند و هیچ موقعیت گل خاص یا صحنه هیجان انگیزی را روی دروازه ها شاهد نبودیم چرا که هر دو تیم با علم به اینکه تیمهای فولاد، تراکتور و شهر خودرو به تساوی به کار خود پایان داده بودند، به نتیجه مساوی هم راضی بودند و قصد نداشتند بی گدار به آب بزنند اما ورق بازی از زمانی برگشت که امید نورافکن و وریا غفوری با یکدیگر درگیری فیزیکی و لفظی پیدا کردند و پس از آن نیز آرش رضاوند با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا استقلال از اواخر نیمه اول،  ده نفره به کار خود ادامه دهد و همین موضوع بر جذابیت بازی افزوده بود. استقلال در این نیمه با آرایش 2-4-4 بازی می کرد.

 

در نیمه دوم، فرهاد مجیدی با بیرون بردن مهدی قایدی و آوردن دانشگر، آرایش تیمش را به 2-5-3 تغییر داد که با اخراج رضاوند این ترکیب با تک مهاجمی به نام دیاباته تکمیل می شد و آبی ها که قصد نداشتند در این دیدار بازنده باشند با سیستم 1-3-5 در واقع قصد حفاظت از تک امتیاز بازی را داشتند و چشم به ضد حملات دوخته بودند که اتفاقاً همین اتفاق نیز در نهایت رخ داد و پاس عالی علی کریمی که از خوب های استقلال در بازی شب گذشته بود به دیاباته رسید و این بازیکن توانست یک پنالتی را از داور بازی بگیرد و خودش نیز آن را به گل تبدیل کند تا شوک روانی بدی به تیم 11 نفره سپاهان وارد شود. پس از این گل کادر فنی سپاهان با چند تعویض توانست فشار زیادی را به خط دفاعی شکننده استقلال وارد کند و اگر بی دقتی مهاجمین این تیم نبود، شاید آنها می توانستند به گل تساوی برسنند و ورق بازی را برگردانند اما بار دیگر در یک ضدحمله غافلگیر شدند و نفوذ دانشگر به زمین سپاهان در نهایت با پاس عرض او تکمیل شد و شایان مصلح به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا آب سردی بر آرزوهای سپاهانی ها برای پیروزی در این دیدار ریخته شده باشد.

 

نکات فنی

پس از این گل، سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت بر شدت حملات خود افزود و حلقه محاصره را تنگ تر کرد تا در نهایت توانست با گل محبی، فاصله را کم کند اما بازی با همان نتیجه 2 بر 1 تا انتها باقی ماند تا تیم ده نفره استقلال به یک پیروزی ارزشمند مقابل سپاهان دست یابد و وضعیت خود در جدول رده بندی را بهبود ببخشد.

از نکات فنی این دیدار می توان به ادامه شکنندگی خط دفاع استقلال و ضعف مفرط در دفع ارسالها اشاره کرد که باز هم خط دفاع استقلال را لرزاند.

عارف غلامی که نشان داده در سیستم دفاع خطی و 4 دفاعه عملکرد خوبی دارد اما در نیمه دوم و با رفتن به پست دفاع چپ بار دیگر با اشتباهات عجیب خود تیمش را در خطر قرار داد که گل دوم سپاهان به واسطه سوتی او در پاس عرضی رقم خورد.

سپاهانی ها بار دیگر در این بازی نشان دادند به جز نیروی هوایی قدرتمندی که در اختیار دارند، از حربه دیگری برای رسیدن به گل استفاده نمی کنند که این موضوع به پاشنه آشیل تیم قلعه نویی تبدیل شده است.

امید نورافکن در این دیدار نتوانست کار خاصی انجام دهد و به سبب بر هم خوردن آرامش و تمرکزش در نیمه دوم تعویض شد تنها به خاطر بی تجربگی که داشت با کاپیتان استقلال درگیر شد و موجب تحریک بازیکنان استقلال برای محکم تر بازی کردن شد تا نشان دهد او هرگز بازیکن بزرگی نبوده و نخواهد شد که اگر این گونه بود او اکنون در یک تیم اروپایی توپ می زد.

نبود امیر قلعه نویی در کنار زمین، تاثیر منفی زیادی بر روی عملکرد فنی سپاهان گذاشته بود و شاید اگر او کنار خط به بازیکنانش تذکرات فنی می داد، طلایی پوشان بازنده این دیدار نبودند.

 

لابی معکوس اصفهانی ها

در حالی که هر دو تیم نیاز مبرم به استفاده از دو بازیکن بلاتکلیف خود یعنی داریوش شجاعیان و شایان مصلح داشتند، لابی های تا دقیقه 90 اصفهانی ها جواب داد و توانستند از شایان مصلح در ترکیب اصلی تیمشان در پست غیرتخصصی مدافع مرکزی استفاده کنند؛ پستی که سپاهان چند بازیکن اصلی خود یعنی ولسیانی و پورقاز را در اختیار نداشت و با کمبود مهره مواجه بود. اما لابی اصفهانی ها در این زمینه نتیجه معکوس داد و شایان مصلح بر روی هر دو گل استقلال، مقصر بود تا تلاش خارج از زمین سپاهانی ها برای بردن این بازی حساس بی نتیجه مانده باشد.

در طرف مقابل نیز سازمان لیگ علی رغم توصیه فیفا، در نهایت کارت بازی داریوش شجاعیان را صادر نکرد تا این بازیکن تا شروع رسمی نقل و انتقالات تابستانی بیرون بنشیند و نظاره گر بازی رفقای خود باشد.

 

کلیدواژه : استقلالسپاهان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید