کد خبر:36938
پ

قهرمانی استقلال در ایران مثل یونان در اروپا | زشت و بدترکیب

هفته گذشته قهرمانی استقلال در لیگ برتر مسجل شد و این اتفاق از آن منظر که آبی ها 9 سالی هست به جامی در لیگ برتر دست نیافته بودند، ارزشمند و مهم بوده و هست اما آنچه قهرمانی استقلال را تحت تاثیر قرار داده، نمایش ضعیف این تیم در بیشتر بازیهایی است که این تیم […]

هفته گذشته قهرمانی استقلال در لیگ برتر مسجل شد و این اتفاق از آن منظر که آبی ها 9 سالی هست به جامی در لیگ برتر دست نیافته بودند، ارزشمند و مهم بوده و هست اما آنچه قهرمانی استقلال را تحت تاثیر قرار داده، نمایش ضعیف این تیم در بیشتر بازیهایی است که این تیم به میدان رفته است.

قهرمانی استقلال در ایران مثل یونان در اروپا | زشت و بدترکیب

قهرمانی استقلال در ایران مثل یونان در اروپا | زشت و بدترکیب

برخی معتقدند قهرمانی استقلال درست شبیه به قهرمانی یونان در یورو 2004 بود که اتورهاگل تنها با تکیه بر روش های دفاعی توانست غول های فوتبال اروپا را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و در کمال شگفتی، در فینال پرتغال میزبان را هم شکست دهد و به عنوان قهرمانی برسد.

در آن مقطع نیز عقیده کلی بر این بود که تیم یونان با فوتبالی دفاعی بعضاً ضد فوتبال توانست با ضد حملات برق آسا حریفان را با سیستم نوظهور 1-3-2-4 غافلگیر کند. امروز چنین عقیده ای در خصوص سبک بازی استقلال نیز در افکار عمومی هواداران استقلال دیده می شود. آنها اگرچه از قهرمانی تیم محبوبشان خوشحال هستند اما در عین حال معتقدند اگر مجیدی بخواهد با همین سبک و سیاق در فصل بعد هم ادامه دهد، این تیم با مشکلات زیادی رو به رو خواهد شد.

استقلال در فصل جاری با تمرکز بالا بر روی ساختار دفاعی خود از کوچکترین فرصت ها برای گلزنی استفاده کرد و در بازیهای حساس توانست 3 امتیاز به ارزش 6 امتیاز به دست آورد و با تکلیه بر اصل نباختن به قهرمانی لیگ برتر رسید.

اگرچه آبی ها دلچسب و تماشاگرپسند بازی نمی کنند اما با همین شیوه که در ابتدای فصل نیز سرمربی شان وعده داده بود، به قهرمانی رسیدند.(فوتبال نتیجه گرا ولو بازی بی کیفیت) اما از حالا به بعد انتظار از تیم استقلال و کادر فنی این تیم این است که با برداشته شدن فشار عدم قهرمانی پس از 9 سال از روی این تیم، بر روی ساختار بازی هجومی استقلال نیز کار شود تا هواداران این تیم فرم جدیدی از استقلال را در قرم جدید تماشا کنند.

آنها با ید به خاطر داشته باشند که قهرمانی یونان در یورو 2004 تنها یک جرقه بود و این تیم پس از آن هرگز نتوانست موفقیتی در فوتبال اروپا و جهان به دست بیاورد و اگر مجیدی و تیمش بخواهند همچنان به این سبک بازی بپردازند، قهرمانی این فصل استقلال هم جرقه ای بیش نخواهد بود که تنها به لطف ضعف فنی رقبا به دست آمده و نه صرفاً قدرت فنی استقلال!

یونان پس از قهرمانی در اروپا، بازیکنان جوان زیادی را روانه تیم های مطرح اروپایی کرد و وجه شباهت استقلال با یونان 2004 نیز در همین مورد است که فرهاد مجیدی نیز جوانان و استعدادهای زیادی را در فصل جاری به فوتبال ایران معرفی کرده است که اگر در مسیر درست قرار بگیرند، تا چند سال آینده، اآبی ها حرف اول را در فوتبال باشگاهی ایران خواهند زد.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • ناشناس 29 جولای 2023 / 1:11 ب.ظ

    بی شرف ۳ هفته به پایان
    بدون شکست
    چی رو با چی مقایسه می کنی
    پرسپولیسی کثیف

  • f 20 مه 2022 / 11:10 ب.ظ

    نبابا فشار چیه؟
    فشارنمیخورم ببین دارم میرقصم

  • ناشناس 20 مه 2022 / 11:10 ق.ظ

    خوبی بازیهای استقلال امسال این بود که روحیه برنده داشتند و ساختار دفاعی عالی و با ۶ بازیکن کلیدی مثل مهدی پور یامگا و یزدانی و حردانی و دانشگر و حسینزاده مستقیم به هدف زدن. زنده باد گابریله پین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید