کد خبر:41772
پ

قمار بزرگ سلبریتی ها برای تغییر نظام در ایران | سکوت یا خیزش؟

این روزها به واسطه اشتباهات عجیب و سریالی که از سوی تصمیم گیرندگان اصلی کشور در خصوص اتفاقات در خیابان های ایران رخ می دهد، به جای خاموش شدن اعتراضات، شاهد افزایش و شدت گرفتن اعتراضات خیابانی و خشم معترضین نسبت به برخی اقدامات از جمله اعدام ها هستیم. اتفاقی که با بازتاب گسترده در […]

این روزها به واسطه اشتباهات عجیب و سریالی که از سوی تصمیم گیرندگان اصلی کشور در خصوص اتفاقات در خیابان های ایران رخ می دهد، به جای خاموش شدن اعتراضات، شاهد افزایش و شدت گرفتن اعتراضات خیابانی و خشم معترضین نسبت به برخی اقدامات از جمله اعدام ها هستیم.

اتفاقی که با بازتاب گسترده در رسانه های خارجی و موضع گیری سران ابرقدرت های جهان، به نوعی حاکمیت در ایران را پس از پایان غیررسمی مذاکرات برجام، به نوعی منزوی کرده چرا که حالا نه مذاکره کننده ای برای خلاصی از تحریم ها و نفس کشیدن مردم وجود دارد و مقبولیت حاکمیت فعلی حداقل برای درصدی از مردم از بین رفته و با ادامه این روند، این درصد احتمالاً بیشتر خواهد شد و شرایط سخت تر.

امروز شاهد ایجاد یک دو قطبی عجیب در کشور هستیم. عده ای حامی حاکمیت فعلی و مسئولین نظام هستند و برخی نیز به سیاست های حاکمیت انتقاد جدی دارند و به واسطه نشنیده شدن اعتراضشان، به خیابان ها آمده اند.

اما در بین مردم عوام، خواصی هم وجود دارند که بیشتر مورد توجه رسانه ها و مردم هستند و اصطلاحاً به آنها سلبریتی گفته می شود. سلبریتی ها هم در این دو قطبی به چهار گروه تبدلی شده اند:

  1. دسته اول که به صورت علنی از معترضین حمایت می کنند و خواهان براندازی نظام هستند.
  2. دسته دوم که از معترضین حمایت می کنند اما موضع شفافی در خصوص ماندن یا رفتن حاکمیت فعلی ابراز نمی کنند.
  3. دسته سوم را حامیان نظام تشکیل می دهند که این روزها به واسطه همین حمایتشان، برنامه های خوب با سود میلیاردی را به چنگ آورده اند.
  4. دسته چهارم هم همان سلبریتی های خاکستری و محافظه کار هستند که در شرایط فعلی ترجیح داده اند سکوت کنند و اصطلاحاً مفقود الاثر شوند تا سرنوشت کشمکش اخیر بین حاکمیت و معترضین مشخص شود و پس از آن اعلام موضع به سمت طرف برنده داشته باشند. این عده همان سودجویانی هستند که حزب باد را تشکیل می دهند و تنها بر اساس منافع خود حرکت می کنند اما مقابل دوربین های تلویزیونی، موارد دیگری را مطرح می کنند.

هر چه که هست امروز برخی با کشف حجاب یا حرکات نمادین در حمایت از معترضین موضع خود را مشخص کرده اند و برخی دیگر مثل احسان علیخانی و خداداد عزیزی و … ترجیح داده اند سکوت کنند و فعلاً اعلام موضع نکنند و عده ای هم مثل علی کریمی شمشیر را از رو بسته اند و به طور صریح با حاکمیت به مخالفت برخواسته اند و برخی نیز مثل مهران رجبی در این آشفته بازار به منفعت مالی رسیدند.

هر چه که هست به زودی مشخص می شود کدام عده می بایست مثل سلبریتی های قبل از انقلاب با وقوع انقلاب، پا به فرار بگذارند و از کشور بگریزند و یا برخی نیز تاوان سنگین حمایت از معترضین را می پردازند و با حضور در کشور و بقای نظام، احتمالاً ممنوع الفعالیت خواهند شد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • ناشناس 12 دسامبر 2022 / 10:40 ب.ظ

    خب شما با این تفاسیر بفرمایید چطور میشه به حرفها و واکنشهای سلبریتی ها از هر کدوم از دسته ها دل خوش کرد ؟! به کسانی که دیروز یکسری آدم عادی بودن و اصلا فکرشم نمی‌کردند هیچ کدومشون که چه اتفاقی براشون رخ میده در آینده ، و با سرمایه گذاری همین نظام تبدیل به چهرهای مشهوری شدن و در نهایت تعجب امروز مدعی تغییر نظامی هستند . این جماعت منفعت طلب به اصطلاح سلبریتی که در گذشته دوگانگی های گفتاری و رفتاری و کرداریشان را به چشم دیده ایم را چطور میشود باور کرد ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید