کد خبر:2962
پ

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا سری کاری بود | سرگرم کردن مردم با خیمه شب بازی!

در حالی که بسیاری از متقاضیان واقعی خرید خودرو به امید خرید خودرو در پیش فروش مناسبی عید فطر سایپا و ایران خودرو ثبت نام کرده بودند، با گذشت زمان و هر مرحله از پروسه این پیش فروش که با قرعه کشی انجام می شد، خیمه شب بازی بودن آن برای مردم بیشتر نمایان می […]

در حالی که بسیاری از متقاضیان واقعی خرید خودرو به امید خرید خودرو در پیش فروش مناسبی عید فطر سایپا و ایران خودرو ثبت نام کرده بودند، با گذشت زمان و هر مرحله از پروسه این پیش فروش که با قرعه کشی انجام می شد، خیمه شب بازی بودن آن برای مردم بیشتر نمایان می شد.

 

فهرست اسامی برندگان قرعه کشی سایپا

 

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا سری کاری بود | سرگرم کردن مردم با خیمه شب بازی!

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا سری کاری بود | سرگرم کردن مردم با خیمه شب بازی!

حتماً به یاد دارید که در فاز اول، مشکلات سامانه امتا در احراز هویت متقاضیان چطور کاربران را کلافه کرده بود. پس از آن بود که ماجرای دسته چک صیاد برای متقاضی اجباری شد و پس از آن نیز موضوع واریز 50 درصد مبلغ وجه خودرو الزامی اعلام شد که هر دو شرط آخر به منظور تسهیل در فرایند ورود مجدد دلالان و متقاضیان غیرواقعی بازار خودرو در لحظه آخر قبل از شروع بازه زمانی ثبت نام برداشته شد تا بسیاری از افراد تنها با هدف امتحان کردن شانس و اقبال خود و نه لزوماً نیاز واقعی به خرید یک خودرو اقدامبه ثبت نام در سامانه های سایپا و ایران خودرو کنند.

 

دستمریزاد که مانع ثبت نام متقاضی غیرواقعی در سامانه امتا شدید!

ثبت نام متقاضیان در هر دو گروه به اتمام رسید و در نهایت بیش از 7 و نیم میلیون تقاضای منحصر به فرد در سیستم برای دریافت تنها 25 هزار خودرو ثبت شد تا مشخص شود این خیمه شب بازی دو غول خودروسازی ایران تنها برای سرگرم کردن مردم و کاهش حساسیت ها بر روی افزایش بی رویه قیمت خودروها بوده است چرا که اگر دوستان واقعاً قصد واگزای خودروها به افراد واجد شرایط و مصرف کننده واقعی را داشتند به سادگی می توانستند با اتصال پایگاه داده خود با پایگاه داده ثبت احوال، از ثبت نام افرادی که حداقل یک خودرو در خانواده شان وجود دارد جلوگیری کنند و اولویت را به افرادی می دادند که در 10 سال گذشته هرگز خودرویی نداشته و از این تسهیلات استفاده نکرده اند اما در کمال حیرت، دوستان یکی یکی قفل های ورود دلالان به سامانه ثبت خودرو را باز کردند تا امروز شاهد باشیم که همان دلالانی که سالهاست در بازار خودرو رخنه کرده اند بار دیگر توانسته اند با خرید امتیاز دیگران، در قرعه کشی صوری شرکت کرده و ظاهراً برنده شوند و در کمتر از 24 ساعت، امتیاز حواله خودروی خود را در سایت دیوار به فروش بگذارند!

البته این پایان ماجرا نبود چرا که مشخص نیست چرا دوستان در ایران خودرو و سایپا به جای اعلام مشخصات کامل برنده شدگان به اعلام چند عدد با عنوان کد رهگیری بسنده کردند تا شائبه ها در خصوص این لیست برندگان ایران خودرو و سایپا به اوج برسد چرا که اکنون این شائبه مطرح است که از کجا مشخص است که در روی صحنه ظاهراً پخش زنده قرعه کشی سایپا یک شوی رسانه ای برگزار نشده باشد و یک لیست از قبل تعیین شده با اعدادی که دوستان از قبل جایگذاری کرده اند منتشر نشده باشد؟

 

آیا برنده خوش شانس یک خودرو جرمی مرتکب شده یا خلافی از او سر زده که نباید مشخصاتی مثل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنانه و نام استانش مشخص شود ؟ رویه ای که پیشتر در کنکور سراسری نیز جاری بود و مشخصات نفرات برتر در روزنامه های کثیرالانتشار به سادگی منتشر می شد و بعضاً قبل از اینکه خود فرد متوجه انتخاب شدنش شود، اطرافیان و دوستانش با شناسایی اطلاعات او، این مژدگانی را به او می دادند که برنده شده است.

در پایان به نظر می رسد دوستان با چنین طرحی از پتانسیل تقاضا در بازار خودرو مطلع شده اند و اکنون به صورت قطره چکانی قصد عرضه خودرو به بازار با همان شیوه های نادرست قبلی را دارند که نتیجه ش جز جولان دلالان و افزایش قیمت غیرواقعی خودروهای داخلی نخواهد بود.

 

 

حكايت قرعه كشى خودرو از منظری دیگر!

ملانصرالدين از كدخداى ده ﻳﮏ ﺍﻻﻍ به قیمت ۱۵درهم خرید و قرارشد کدخدا الاغ رافردا به او تحویل دهد.ﺍﻣﺎ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ كدخدا ﺳﺮﺍﻍ ملانصرالدين ﺁﻣﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ:ﻣﺘﺄﺳﻔﻢ ملا,ﺧﺒﺮ ﺑﺪی ﺑﺮﺍﺕ ﺩﺍﺭﻡ.ﺍﻻﻏﻪ ﻣﺮﺩ! “ملانصرالدين ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ:
‏ﺍﻳﺮﺍﺩی ﻧﺪﺍﺭﻩ.ﻫﻤﻮﻥ ﭘﻮﻟﻢ ﺭﻭﭘﺲ ﺑﺪﻩ.
كدخدا ﮔﻔﺖ: نمیﺷﻪ! ﺁﺧﻪ ﻫﻤﻪ ﭘﻮﻝ ﺭﻭﺧﺮﺝ ﮐﺮﺩﻡ» ملا ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﺷﻪ. ﭘﺲ ﻫﻤﻮﻥ ﺍﻻﻍ ﻣﺮﺩﻩ ﺭﻭﺑﻬﻢ ﺑﺪﻩ.كدخدا ﮔﻔﺖ: میﺧﻮﺍی ﺑﺎﻫﺎﺵ چکارکنی؟ملاﮔﻔﺖ:
میﺧﻮﺍﻡ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﻗﺮﻋﻪﮐﺸی ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﮐﻨﻢ. كدخدا ﮔﻔﺖ: مگرمیشه ﻳﻪ ﺍﻻﻍ ﻣﺮﺩﻩ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻗﺮﻋﻪکشی ﮔﺬﺍﺷﺖ! ملا ﮔﻔﺖ:ﻣﻌﻠﻮﻣﻪ ﮐﻪ ﻣيشه.ﺣالاﺑﺒﻴﻦ.ﻓﻘﻂ ﺑﻪ کسی نمیﮔﻢ ﮐﻪ الاﻍﻣﺮﺩﻩ. ﻳﮏﻣﺎﻩبعد كدخدا ملانصرالدين رو ﺩﻳﺪﻭ ﭘﺮﺳﻴﺪ : ‏ﺍﺯﺍﻭﻥﺍﻻﻍ ﻣﺮﺩﻩ ﭼﻪﺧﺒﺮ؟ ملاﮔﻔﺖ: به ﻗﺮﻋﻪ‌کشی ﮔﺬﺍﺷﺘﻤش و اعلام كردم فقط باپرداخت 2درهم درقرعه کشی شركت كنيد و به قيدقرعه صاحب يك الاغ شوید. به پانصد نفربلیت ۲درهمی فروختم و ۹۹۸ درهم سود کردم.

كدخدا ﭘﺮﺳﻴﺪ: «ﻫﻴﭻ ﮐﺲ ﻫﻢ ﺷﮑﺎیتی ﻧﮑﺮﺩ؟»
‏ملا ﮔﻔﺖ: «ﻓﻘﻂ ﻫﻤﻮنی ﮐﻪ ﺍﻻﻍ ﺭﻭ ﺑﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ.!!
من هم ۲درهمش ﺭﻭ ﭘﺲ ﺩﺍﺩﻡ.

این همون حکایت ثبت نام این روزای ایران خودرو و سایپاست …

کلیدواژه : ایران خودروسایپا

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • سایپای دزد 7 ژوئن 2020 / 5:28 ب.ظ

    ار قبل یه لیست داشتن و مثه دلقکا اومدن خیمه شب بازی راه انداختن مثلاً ما داریم قرعه کشی میکنیم . یه سری عدد هم ریختن توی اون فایل اکسل و هیچکسم از دیگری خبر نداره که برنده شد یا نه . حداقل توی یه شهر باید 4 نفر برنده شده باشن . بی شرفای دزد

  • امین 7 ژوئن 2020 / 4:24 ب.ظ

    توی قرعه کشی رب تبرک شرکت کنیم شانس بردنمون بیشتره تا قرعه کشی ایران خودرو و سایپا . ریدم تو اول و اخر این مملکت دزدی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید