کد خبر:35061
پ

قدرتنمایی مجدد مافیای فساد در فوتبال ایران | پرسپولیس توانست، استقلال نتوانست!

در حالی که به نظر می رسید با پایان یافتن دوران مسعود سلطانی فر، بساط فساد در بدنه ورزش کشور به خصوص فوتبال نیز برچیده خواهد شد اما اتفاقاتی که در یک هفته اخیر در فوتبال ایران رخ داد به خوبی نشان داد که این مسیر همچنان ادامه دارد. قدرتنمایی مجدد مافیای فساد در فوتبال […]

در حالی که به نظر می رسید با پایان یافتن دوران مسعود سلطانی فر، بساط فساد در بدنه ورزش کشور به خصوص فوتبال نیز برچیده خواهد شد اما اتفاقاتی که در یک هفته اخیر در فوتبال ایران رخ داد به خوبی نشان داد که این مسیر همچنان ادامه دارد.

قدرتنمایی مجدد مافیای فساد در فوتبال ایران | پرسپولیس توانست، استقلال نتوانست!

اگر از سیاست های به شدت رنگی حاکم در تیم ملی بگذریم و حتی عدم بکارگیری علی خطیر به عنوان دبیر فدراسیون فوتبال را به دلیل استقلالی بودنش نادیده بگیریم (جالب اینکه اکثر ارکان مختلف فدراسیون و تیم ملی به تیم پرسپولیس تمایل رنگی دارند از صادق درودگر و وحید هاشمیان و کریم باقری گرفته تا مشاورینی همچون علی عالی و خبرنگاران حوزه پرسپولیس که امروز مشاور عزیزی خادم هستند) به اتفاقات چند روز اخیر می رسیم که در باشگاه پرسپولیس رخ داد.

ابتدا سرمربی این تیم با یک استعفای نمایشی توجه هواداران و رسانه ها را به خود جلب کرد و سه شرط گذاشت و وزیر ورزش نیز در کمال تعجب در مقابل دورین ها حاضر شد و مدعی شد، همه مشکلات این تیم حل شده یا می شود و در روزهای آینده منعکس خواهد شد. در 24 ساعت گذشته خبر واریز مبالغی به حساب بازیکنان پرسپولیس، اجاره زمین تهرانسر، تفاهم برای پرداخت طلب پدیده و جذب گلر صنعت نفت به جای رادوشویچ رسانه ای شد که نشان داد، استعفا و تجمع ظاهراً در وزارت ورزش سجادی جواب می دهد و او برای خاموش کردن اعتراضات، ظرف 24 ساعت قادر است همه مشکلات یک تیم را به یکباره حل کند!

اما نکته اصلی در این قضایا مجوز قرارداد احمد گوهری با پرسپولیس و ممانعت از عقد قرارداد صالح حردانی با استقلال است. بر طبق شنیده ها، به تازگی سازمان لیگ قانون جدید وضع کرده که به موجب آن، بازیکنان دیگر نمی توانند به واسطه دریافتی پائین به سمت فسخ یک طرفه قرارداد بروند مگر اینکه به طور واضح در قراردادشان قید شده باشد. با همین قانون جدید، جلوی فسخ قرارداد صالح حردانی گرفته شد و در کمال شگفتی ظاهراً قبل از وضع این قانون، قرارداد احمد گوهری که با صنعت نفت به طور یک طرفه فسخ کرده بود، با پرسپولیس منعقد شد!

 

نکته کلیدی در این بین حضور مدیرعامل پرسپولیسی در فولاد خوزستان است که در چند روز گذشته تلاش خود برای جلوگیری از انتقال صالح حردانی به استقلال را بکار بسته است. این اتفاق در حالی رخ داد که جواد نکونام موافقت خود را برای انتقال حردانی به استقلال اعلام کرده بود و در پست او نجاریان در فولاد حضور دارد و مشکلی از این بابت احساس نمی شد اما ظاهراً پالس هایی که از تهران و تیم محبوب اقای مدیرعامل برای وی ارسال شد، او را به تکاپو انداخت تا جلوی این انتقال گرفته شود و به نظر می رسد آخرین راهکار دوستان برای جلوگیری از انتقال صالح حردانی به استقلال، وضع قانون جدید برای جلوگیری از فسخ یک طرفه بازیکنان بوده است! در ادامه صحبتهای گرشاسبی در همین خصوص را می خوانید.

 

در دوره آقای آذری اکثر قرارداد ها یک ساله بود و زمانی هم به ما اعلام شد بیاییم و مسئولیت کار را به عهده بگیریم پنجره فولاد بسته بود و فولاد دو سال از نقل و انتقالات محروم بود و قرارداد ۱۷ بازیکن به پایان رسیده بود و بیش از ۴۰ درصد ترکیب اصلی تیم خارج شده بودند مثل فروزان، عارف آقاسی، نیک نفس، فرشاد احمدزاده، شروین بزرگ و حسین ابراهیمی. این بازیکنان رفته بودند و ما آمدیم شروع کنیم که دیدیم ۱۳ بازیکن کلیدی دیگر قراردادشان به پایان رسیده و همه هم در حال مذاکره با باشگاه های دیگر بودند و ما دیدیم که صالح حردانی که الان بحث روز شده، در ابتدای فصل در حال مذاکره با استقلال است و پیگیر شدیم و گفتیم قرارداد دارد، مگر می‌تواند؟ دیدیم بند فسخ قرارداد یک طرفه در قرارداد ایشان منظور شده بود که اگر مبلغ مشخصی را هر باشگاهی را پرداخت کند ایشان می‌تواند یک طرفه فسخ کند که ما دیدیم با این شرایط فولاد به دسته یک می‌رود.

 

این اتفاقات یادآور توطئه برکناری استراماچونی با استقلال اوج گرفته است که ابتدا با دسیسه به او پرداختی نداشتند تا او به سمت فسخ قراردادش حرکت کند و سپس حاضر نشدند هیچ منبع مالی داوطلب برای پرداخت پول استراماچونی جلو بیاید و در نهایت قانونی وضع کردند که ورود خارجی ها به فوتبال ایران ممنوع است تا همه راه های بازگشت او به استقلال را بسته باشند!

البته از این سبک قوانین خلق الساعه در فوتبال ایران کم نبوده و به طور مثال در شرایطی که مثل همه جای دنیا می بایست بازی سوپرجام بین پرسپولیس و سپاهان برگزار می شد، اما آقایان وقتی ناآمادگی پرسپولیس کالدرون در ابتدای فصل را دیدند، با وضع قانونی عجیب به این نتیجه رسیدند که تیمی که قهرمان لیگ و حذفی در فصل قبل شده، بدون برگزاری بازی قهرمان سوپرجام نیز قلمداد می شود و به همین سادگی یک کاپ به آدرس باشگاه پرسپولیس برای ایشان ارسال کردند!

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • تاجی طبرستانی 4 فوریه 2022 / 12:22 ب.ظ

    تاسف برای مسولین استقلال ک دارن اقاسی ملی پوش بهترین مدافع استقلال رو میدن فولاد بصورت قطعی و رضاوند هم قرضی تا یه بازیکن معمولی رو گ فقط تا نیم فصل قراداد داره با فولاد جذب بشه . بدجوری همشون ملعبه و مضحکه نکونام و گرشاسبی لنگی شدن . گرشاسبی اقاسی رو واسه فصل بعد لنگ میخواد تا بعنوان بازیکن لنگ تو جام جهانی بازی کنه. یعنی واقعا اینقدر از ماجرا پرت اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید