کد خبر:5075
پ

قایدی دایو زدن را از طارمی و علیپور یاد گرفت | آلزایمر سپر رسانه ای سرخ

مهدی قایدی در حالی شب گذشته در مصاحبه کوتاه با خبرنگار برنامه فوتبال برتر پرده از تهدید داور بازی استقلال و پیکان مبنی بر اجتناب از زمین خوردن  پرده برداشت که این رویه در هیچ جای دنیا پیشتر دیده نشده بود که داور مسابقه قبل از شروع بازی، بازیکنان یک تیم را تهدید کند.   […]

مهدی قایدی در حالی شب گذشته در مصاحبه کوتاه با خبرنگار برنامه فوتبال برتر پرده از تهدید داور بازی استقلال و پیکان مبنی بر اجتناب از زمین خوردن  پرده برداشت که این رویه در هیچ جای دنیا پیشتر دیده نشده بود که داور مسابقه قبل از شروع بازی، بازیکنان یک تیم را تهدید کند.

 

قایدی دایو زدن را از طارمی و علیپور یاد گرفت | آلزایمر سپر رسانه ای سرخ

 

داور بازی بر طبق قوانین فوتبال می تواند زمین خوردن بازیکنان در میدان مسابقه را خطا تشخیص دهد یا با خطا تشخیص ندادن صحنه، از اعلام خطا خودداری کند. او قادر است با توجه به اختیارات قانونی که به او داده شده، تمارض و شبیه سازی بازیکنان در صحنه های برخورد را با کارت زرد جریمه کند اما در هیچ جای کتاب قانون فوتبال نوشته نشده که داور مجاز است قبل از شروع مسابقه، بازیکنان رادر مورد خاصی تهدید کند.

 

دوستان دایوهای طارمی و علیپور را فراموش کردند و به پنالتی های قایدی گیر می دهند؟

 

به نظر می رسد پنالتی هایی که مهدی قایدی در چند بازی اخیر تیمش توانسته برای استقلال بگیرد، برخی راحسابی کلافه کرده و مدام در حال جوسازی علیه این اتفاق و خراب کردن ذهنیت داوران نسبت به این بازیکن است. این دوستان فراموش کرده اند که علی علیپور بارها و بارها در فصل جاری با دایوهای مصنوعی خود توانست از داوران پنالتی بگیرد یا به نوعی آنها را فریب دهد که اوج آن را می توان در بازی پرسپولیس و صنعت نفت در آبادان دید که داور بازی خطایی رو علیپور را اعلام کرد که هیچ برخوردی با بازیکن حریف وجود نداشت و او با شبیه سازی توانست داور را فریب دهد و در نتیجه یک ضربه ایستگاهی منجر به گل برای تیمش در بازی حساس قبل از دربی بگیرد. البته در بازی بعدی(دربی) نیز وریا غفوری مشابه چنین حرکتی را انجام داد و داور با اشتباه برای استقلال یک خطا در میانه میدان اعلام کرد که همین ضربه ایستگاهی در نهایت منجر به گل اول استقلال شد.

 

نتیجه اینکه جوسازی به وجود آمده در خصوص مهدی قایدی فراتر از حدتصور و اغراق آمیز به نظر می رسد چرا که پیشتر نیز مهدی طارمی بارها و بارها با دایوهای فریبنده خود، داوران را فریب می داد و به سود تیمش پنالتی می گرفت اما به واسطه سپر رسانه ای که از موضع باشگاه پرسپولیس در افکار عمومی حمایت می کند، این موارد هرگز دیده نشدند یا حداقل بزرگنمایی نشدند اما به واسطه یک اشتباه داور در مورد مهدی قایدی، دوستان دست به بیانیه می شوند و  از فوتبال ناپاک صحبت می کنند! در واقع در منطق این دوستان، فوتبال تا جایی پاک است که اشتباه داوری به سود تیمشان و به ضرر تیم رقیب باشد و اگر بنا به استنادبه این منطق باشد،  قهرمانی های پرسپولیس نیز در همین فوتبال ناپاک یه به قول برانکو سیرک به دست آمده است و عاری از اعتبار محسوب می شوند چرا که داوران با اشتباهات تاثیرگذار خود بهسود این تیم و به ضرر رقبا، موجب عقب افتادن حریفان از این تیم شدند.

 

در نهایت اینکه پنالتی گرفتن در فوتبال نوعی هنر به شمار می آید و مهدی طارمی با همین هنرش اکنون در فوتبال پرتغال درخشیده چرا که هم خوب پنالتی گرفته و هم این توپ ها را به گل تبدیل کرده است! اکر مهدی قایدی به واسطه جثه کوچکش با هر برخوردی نقش زمین می شود، تقصیر او نیست اما مسلماً مهدی طارمی با قد 188 سانتی متری خود و علی علیپور با قد 182 سانتی متری خود، به سادگی با یک لمس کوچک نقش زمین نمی شوند اما با هنزنمندی تمام و دایوهای فریبنده، بارها داوران را فریب دادند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید