کد خبر:1959
پ

قانون جدید مبارزه با اخلال بازار خودرو | نگهداری خودروی صفر در پارکینگ ممنوع!

در راستای مبارزه با اخلالگران بازار خودرو در هفته های اخیر، امروز معاون وزیر صمت طی ابلاغیه ای اعلام کرد نگهداری خودروی صفر در پارکنیگها حکم احتکار دارد و شهروندان می توانند موارد را گزارش کنند تا از نی طریق کمکی به کنترل قیمت خودرو در بازار آزاد کرده باشند.   قانون جدید مبارزه با […]

در راستای مبارزه با اخلالگران بازار خودرو در هفته های اخیر، امروز معاون وزیر صمت طی ابلاغیه ای اعلام کرد نگهداری خودروی صفر در پارکنیگها حکم احتکار دارد و شهروندان می توانند موارد را گزارش کنند تا از نی طریق کمکی به کنترل قیمت خودرو در بازار آزاد کرده باشند.

 

قانون جدید مبارزه با اخلال بازار خودرو | نگهداری خودروی صفر در پارکینگ ممنوع!

 

?دارندگان خودروی صفر در انبار‌ها، با ثبت نام نکردن در سامانه انبارداری، مشمول احتکار هستند.
?مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه خودروی صفر در انبار‌ها و پارکینگ‌ها با تماس با شماره ۱۲۴ موضوع را در میان بگذارند.
?از این پس محدودیتی برای ثبت نام خودرو وجود ندارد و شرایط سود مشارکت برای خودرو‌های فروش فوری صفر درصد، فروش یک ساله ۶ درصد و دو ساله ۱۲ درصد خواهد بود.

 

عدم تحویل خودرو صفر به مالکین خودروی پلاک جاری، عدم تحویل خودروی صفر به افرادی که در سه سال گذشته از سامانه های خرید اینترنتی سایپا و ایران خودرو استفاده کرده اند، در رهن ماندن سند خودرو به مدت یکسال نزد خودروساز، کاهش مدت گارانتی از یکسال به سه ماه و … از دیگر قوانین بازدارنده دلالان بازار خودرو است که باید دید این قوانین تا چه حد می تواند در بازگشت آرامش به قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد کمک کند.

 

روز گذشته پلیس فتا در بیانیه ای اعلام کرد با 40 سایت و کانالا تلگرامی متخلف در زمینه قیمت گذاری جعلی خودرو برخورد کرده و صاحبان سایتها دستگیر شده اند. البته شاید به جای این قبیل اقدامات، محدودیت در عرضه خودروهای صفر به نمایندگی هایی که خودروها را مقابل نمایشگاه های خود احتکار کرده اند و از شرایط بازار آزاد سو استفاده می کنند، برخورد میشد، اثر بهتری بر روی قیمت خودروهای داخلی در بازار داشت. چرا که در این شرایط، شاهد انبوه خودروهای صفر در مقابل بسیاری از نمایشگاه های اتومبیل هستیم که به واسطه رانت یا سهمیه به آنها تخصیص داده شده و وقتی خریدار واقعی قصد خرید اینترنتی مستقیم از ایران خودرو و سایپا را داشته باشد، به واسطه تخصیص این سهمیه های نامعقول به نمایندگی ها، در عرض کمتر از 30 ثانیه، همه ظرفیت های فروش به اتمام می رسد!

کلیدواژه : ویژه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید