کد خبر:5122
پ

فوری | جذب مربی یا بازیکن خارجی در لیگ برتر ایران ممنوع شد

پس از افتضاحی که بابت قرارداد مارک ویلموتس به بار آمد و فدراسیون فوتبال مجبور به پرداخت رقم سنگین 170 میلیارد تومانی به این مربی بلژیکی شد که جز شکست چیزی برای تیم ملی ایران به همراه نداشت، و پس از افشاگری خبرگزاری فارس (همراه با غلو و بزرگنمایی) در خصوص مبلغ قرارداد شیخ دیاباته […]

پس از افتضاحی که بابت قرارداد مارک ویلموتس به بار آمد و فدراسیون فوتبال مجبور به پرداخت رقم سنگین 170 میلیارد تومانی به این مربی بلژیکی شد که جز شکست چیزی برای تیم ملی ایران به همراه نداشت، و پس از افشاگری خبرگزاری فارس (همراه با غلو و بزرگنمایی) در خصوص مبلغ قرارداد شیخ دیاباته و بشار رسن دو بازیکن استقلال و پرسپولیس، حالا خبر می رسد سازمان لیگ به دستور مفامات بالادستی، جذب مربی و بازیکن خارجی جدید در فوتبال ایران را ممنوع کرده است.

فوری | جذب مربی یا بازیکن خارجی در لیگ برتر ایران ممنوع شد

?هیات رئیسه سازمان لیگ بنا به ملاحظات متعدد مصوب کرد که در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مسابقات باشگاهی عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه‌ها ممنوع شود و بازیکنان و مربیان خارجی فعلی شاغل در صورت اتمام مدت قرارداد فقط می‌توانند با همان باشگاه فعلی خود تمدید کنند و پیوستن آنها به سایر باشگاه ها نیز ممنوع است.

 

این اتفاق در حالی رخ داد که پیشتر تنها دو تیم استقلال و پرسپولیس از جذب مربی و بازیکن خارجی منع شده بودند و پس از حساسیت نمایندگان مجلس در این خصوص و هدر رفت بودجه مملکت، به طور کل صورت مسئله پاک شد و کلیه باشگاه ها قادر به جذب مربی و بازیکن خارجی نیستند.

 

به نظر می رسد جوسازی صورت گرفته در اینزمینه از سوی خبرگزاری فارس و اطلاعات غلط در مورد قراردادبازیکنان خارجی در این زمینه بی تاثیر نبوده و لیگی که به خودی خود کیفیت نداشت نیز با این قانون جدید، رو به انحطاط و منزوی شدن پیش خواهد رفت. به واقع چطور ممکن است در عصر ارتباطات و شفافیت، چنین قوانین متهجرانه و عصر حجری به یکباره تصویب شوند؟ آیا ممیزی در تشخیص بازیکن و مربی خوب و بد وجود ندارد؟ آیا قبل از امضای قرارداد نهایی با بازیکن یامربی خارجی، یک نهاد حقوقی متخصص قادر نیست قرارداد مذکور را بررسی کرده و پس از تائید، آنگاه مربی و بازیکن با کیفیت مذکور بتواند به فوتبال ایران وارد شود؟

 

دود بی لیاقتی و سو مدیریت مدیران فدراسیون فوتبال و دو تیم استقلال و پرسپولیس باید به چشم کل فوتبال ایران برود؟

هنوز 48 ساعت از سخنان تاثیرگذار شیخ دیاباته بازیکن موفق و با کیفیت استقلال که در کمال اخلاق و احترام به حریفان در برنامه فوتبال برتر صحبت کرد نمی گذرد که دوستان به این نتیجه رسیدند، به طور کل، صورت مسئله را پاک کنند چرا که اطمینانی به دستگاه های نظارتی خود و فساد سیستماتیک در بدنه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ندارند که بتواند مربی و بازیکن با کیفیت را از مربی و بازیکن بیکیفیت تشخیص دهد. متاسفانه این قانون عجیب باعث خواهد شد که دیگر شاهد حضور بازیکنان  و مربیان با کیفیت مثل کیروش استنلی، شیخ دیاباته، استراماچونی و … در فوتبال ایران نباشیم که این موضوع منجر به افت قطعی فوتبال منزوی ایران خواهد شد که غرق در فساد دست و پا می زد و از حالا باید فاتحه آن را خواند.

 

پی نوشت: به جای برخورد با عاملین جذب بازیکنان بی کیفیتی همچون ماریو بودیمیر و جونیور براندائو، دوستان مانع از حضور بازیکنان با کیفیتی همچون رسن و دیاباته در فوتبال ایران شده اند؛ به واقع اگر دیاباته با سابقه بازی در سری آ و لاشامپیونه 700 هزار دلار دریافت نکند، چه کسی باید این مبلغ را دریافت کند؟

کلیدواژه : لیگ برتر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید