کد خبر:42618
پ

فساد مالی نیروهای ارزشی در استقلال و پرسپولیس | نهاد ناظر کجاست؟

علی فتح اله زاده در جدیدترین مصاحبه خود مدعی اتفاقات عجیبی در دوران مدیریت سردار آجورلو شد که مطرح شدن این موارد با ژست های مظلومانه آجورلو در زمان مدیریتش در تناقض بود. هر چه که هست، امروز اتهامات زیادی علیه آجورلویی که برای نظام یک نیروی ارزشی محسوب می شود، وجود دارد که جواب […]

علی فتح اله زاده در جدیدترین مصاحبه خود مدعی اتفاقات عجیبی در دوران مدیریت سردار آجورلو شد که مطرح شدن این موارد با ژست های مظلومانه آجورلو در زمان مدیریتش در تناقض بود.

هر چه که هست، امروز اتهامات زیادی علیه آجورلویی که برای نظام یک نیروی ارزشی محسوب می شود، وجود دارد که جواب روشن بابت این ابهامات مالی بزرگ هنوز داده نشده و مشخص نیست نهاد نظارتی ادعاهای فتح اله زاده را دیده و برخوردی نکرده و یا باز هم از تخلفات یک نیروی ارزشی چشمپوشی کرده تا آبروریزی دیگری برای نظام و حامیانش رسانه ای نشود.

پیشتر نیز مشابه همین اتفاقات در زمان مدیریت محمدحسن انصاری فرد در باشگاه پرسپولیس رخ داد و هر چه مهدی رسول پناه از فساد مالی او گفت، اما هیچ برخورد علنی با انصاری فرد نشد و هرگز نیز به این ابهامات از جمله فاکتور خرید کت و شلوار چند میلیون تومانی آقای مدیرعامل پاسخی به افکار عمومی داده نشد. بر طبق گزارش رسانه ها، سالها قبل نیز مدیران ارزشی همچون عباس انصاری فرد و محمد رویانیان برای مقاطعی بازداشت شدند.

هر چه که هست، به نظر می رسد همین مماشات ها باعث گستاخ تر شدن مدیران منصوبی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای انجام تخلفات گسترده مالی شده و در سالهای گذشته بارها شاهد بازداشت مدیران سرخابی به دلایل مختلف بوده ایم.

آیا وقت آن نرسیده تا یک مدیر بخش خصوصی و خارج از محدوده ارزشی آقایان، مدیریت این دو باشگاه را به دست بگیرد؟ تا به امروز شرط رسیدن به صندلی مدیرعاملی سرخابی ها ظاهراً حضور در جبهه و بسیج بوده است. آیا بهتر نیست این شرط به حضور در یک مجموعه موفق تغییر پیدا کند و مدیری بر سر کار بیاید که علاوه بر پاکدستی، رزومه قابل قبولی در مدیریت داشته باشد.

ظاهراً جلسه ای که در فصل گذشته بین آجورلو و سایز مدیران سابق استقلال برگزار شد به جهت نمک گیر کردن آنها و صحبت نکردن در خصوص مسائل باشگاه بوده که امروز فتح اله زاده این موضوع را نقض کرد و بخشی از تخلفات صورت گرفته در زمان آجورلو را بر ملا کرد.

این اتفاقات نشان دهنده این است که فساد مالی در بین مدیرانی که خود را انقلابی و بسیجی می نامند، در کشور رواج یافته و همین عامل موجب دلزدگی مردم و بی اعتمادی آنها به افرادی شده که روزگاری امین آنها بودند اما امروز خلاف آن ثابت شده است. شاید بهتر باشد حاکمیت تا قبل از اینکه موریانه فساد مالی نیروهای ارزشی، تنه انقلاب را بخورد، یک پالایش و تجدید نظر اساسی در خصوص استفاده مجدد از نیروهای فاسد و یا با سابقه فساد در بخش های مختلف کشور انجام دهد.

در پایان سوال اساسی از قوه قضائیه و بازرسی کل کشور و حراست وزارت ورزش این است که چطور برای اعدام افراد بازداشت شده در اعتراضات، ظرف یک هفته حکم صادر شده و اجرا می شود اما در خصوص بررسی فساد مالی مدیران سرخابی اهمال و بعضاً پنهان کاری صورت می گیرد و تخلفات صورت گرفته و برخوردی که با متخلفان انجام شده به صورت شفاف و از تریبون رسمی به افکار عمومی اعلام نمی شود. شاید بهتر بود به جای افشاگری علی فتح اله زاده از آنچه در استقلال به شکل غارت بیت المال اتفاق افتاده، یک مقام مسئول در قوه قضائیه یا حراست وزارت ورزش گزارش کاملی از تخلفات صورت گرفته و خیانت به بیت المال به مردم ارائه می داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید