کد خبر:36506
پ

فرمول قهرمانی استقلال تا انتهای لیگ | 3 برد، 2 تساوی و یک باخت

با نزدیک شدن به شروع مجدد مسابقات لیگ برتر و 6 هفته نفس گیر و سرنوشت ساز برای تعیین قهرمان لیگ برتر، بسیاری شانس استقلال را بیش از تیم دوم یعنی پرسپولیس می دانند. در ادامه نگتاهی داشته ایم به احتمال قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم.   فرمول قهرمانی استقلال تا انتهای لیگ […]

با نزدیک شدن به شروع مجدد مسابقات لیگ برتر و 6 هفته نفس گیر و سرنوشت ساز برای تعیین قهرمان لیگ برتر، بسیاری شانس استقلال را بیش از تیم دوم یعنی پرسپولیس می دانند. در ادامه نگتاهی داشته ایم به احتمال قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم.

 

فرمول قهرمانی استقلال تا انتهای لیگ | 3 برد، 2 تساوی و یک باخت

با نگاهی به بازیهای باقیمانده استقلال و پرسپولیس تا انتهای فصل به سادگی می توان دریافت که بازیهای استقلال روی کاغذ سخت تر از پرسپولیس است اگرچه دو تیم سپاهان، پدیده به طور مشترک در لیست 6 بازی باقیمانده دو تیم حضور دارند اما بازی پرسپولیس مقابل پیکان و تراکتور  سخت تر ارزیابی می شود و بازی استقلال مقابل فولاد،آلومینیوم و مس رفسنجان از بازیهای سخت این تیم محسوب می شوند چرا که تیم سپاهان با شکست تحقیرآمیز مقابل الدحیل و حذف از لیگ قهرمانان آسیا با روحیه ای ضعیف در هفته پیش رو مقابل استقلال قرار خواهد گرفت و احتمال شکست این تیم مقابل استقلال بسیار زیاد به نظر می رسد. در واقع اگر استقلال بتواند هر 6 امتیاز بازی سپاهان و پدیده را از آن خود کند، تقریباً قهرمانی اش را مسجل کرده است چرا که بدون شک پرسپولیس در بازیهایش امتیاز از دست خواهد داد.

اما در بازی اعداد، استقلال 6 امتیاز جلوتر از پرسپولیس قرار دارد که به معنای این است که آنها می توانند در دو بازی از 6 بازی باقیمانده شکست بخورند اما همچنان با تفاضل گل، به عنوان قهرمانی لیگ دست پیدا کنند. معنای دیگر این 6 پوئن برتری این است که آنها می توانند با انجام بازیهای حساب شده مقابل سه حریف سرسخت خود یعنی فولاد و مس رفسنجان و البته آلومینیوم اراک احیا شده به نتیجه تساوی برسند و سه بازی باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذارند و باز هم با تفاضل گل به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسند.

اما محتمل ترین و فوتبالی ترین پیش بینی که می توان از نتیجه دو تیم استقلال و پرسپولیس در ادامه لیگ انجام داد این است که هر دو تیم در 6 بازی باقیمانده امتیاز از دست می دهند و این به معنای آن است که دست استقلالی ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی بازتر از قبل هم خواهد شد چرا که بسیار بعید به نظر می رسد که تیم پرنوسان و پرحاشیه پرسپولیس که ضعف مفرطش در خط دفاع و دروازه ش  مشهود است، بتواند هر 6 بازی باقیمانده را پشت سر بگذارد و در خوشبینانه ترین حالت آنها یک تساوی مقابل حریفان خواهند داد که در این حالت، اختلاف امتیاز با استقلال به 8 افزایش پیدا می کند و در این صورت آبی ها می توانند با 3 برد و 2 تساوی و 1 باخت و یا 3 برد و 2 باخت و 1 تساوی به قهرمانی در انتهای فصل خوش بین باشند.

 

البته بسیاری معتقدند، با توجه به کیفیت فنی دو تیم، فاصله امتیازی دو تیم باز هم افزایش پیدا خواهد کرد و این فاصله امتیازی در پایان فصل دو رقمی خواهد شد و استقلال به سادگی به عنوان قهرمانی فصل دست پیدا می کند که با توجه به احتمالات و کنار هم قرار دادن واقعیات تیم ها به نظر می رسد شانس آبی ها برای رسیدن به قهرمانی به مراتب بیشتر از حریف سنتی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید