کد خبر:37314
پ

فرق بزرگ فرهاد مجیدی با یحیی گل محمدی | مقایسه بزرگی مربیان در لحظات سخت

فرهاد مجیدی سرمربی جوان استقلال به عنوان اولین مربی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که بدون مربیگری در تیم خاصی پیش از حضور در سطح اول فوتبال ایران، پس از اخذ مدرک مربی گری اش از اروپا، توانست بدون حضور در تیمهای دیگر و مستقیماً با استقلال به مقام قهرمانی برسد.   فرق بزرگ فرهاد […]

فرهاد مجیدی سرمربی جوان استقلال به عنوان اولین مربی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که بدون مربیگری در تیم خاصی پیش از حضور در سطح اول فوتبال ایران، پس از اخذ مدرک مربی گری اش از اروپا، توانست بدون حضور در تیمهای دیگر و مستقیماً با استقلال به مقام قهرمانی برسد.

 

فرق بزرگ فرهاد مجیدی با یحیی گل محمدی | مقایسه بزرگی مربیان در لحظات سخت

مجیدی از این حیث از مربیانی مثل گل محمدی متمایز است که در مجموع فقط در دو سال اخیر به عنوان سرمربی کار خود در فوتبال را دنبال کرده است و حاصل این اتفاق، دو بار فینالیست کردن استقلال در جام حذفی و یکبار قهرمان کردن این تیم در لیگ برتر بوده است که افتخار و رزومه بزرگی برای این مربی جواب محسوب می شود که تازه کار خود را آغاز کرده است.

با نگاهی به کارنامه یحیی گل محمدی به تیمهای مختلفی بر میخوریم که یحیی پیش از حضورش در پرسپولیس در آنها مربیگری کرده بود و به نوعی تجربیات لازم را برای حضور در پرسپولیس و کسب عناوین قهرمانی به دست آورده بود.

حتی جواد نکونام دیگر مربی موفق استقلالی ها نیز مدارج ترقی برای رسیدن به کاپ جام حذفی را پله پله طی کرد و پس از کمک به صعود دو تیم لیگ یکی به لیگ برتر، چند سالی در فوتبال به کارش ادامه داد تا کاپ جام حذفی و سوپرکاپ را بالای سر ببرد.

از این وادی که بگذریم در قیاس فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی همین بس که فرهاد مجیدی مثل مربیان تیم های بازنده در شرایطی که سخت ترین فشارهای بیرونی به او و تیمش وارد شد، بهانه نیاورد و بدون اعتراض کارش را دنبال کرد و با اعتقاد به شعار خود که من به اینها نمی بازم سرانجام به هدفش در استقلال رسید و به عواملی که دوست نداشتند موفقیت او و استقلال را ببینند، در نهایت پوزخند زد.

اما در سمت مقابل، سرمربی پرسپولیس با جدایی چند بازیکن خود در خط دفاعی، همه ناکامی در نتیجه گیری در فصل جاری را به گردن جدایی بازیکنان انداخت و در یک خودزنی آشکار از خریدهای جدید تیم که توسط خود او انتخاب شده بودند ایراد گرفت. شاید اگر گل محمدی به جای مجیدی بود و در کوران بازیها دو مدافع اصلی تیمش را به یکباره از ترکیب تیمش جدا می کردند، استعفا داده بود و از قبول مسئولیت شانه خالی می کرد اما تفاوت مجیدی با او در همین لحظات بحرانی مشخص شد که به جای بهانه آوردن، ماند و جنگید و قهرمان شد.

 

فرهاد مجیدی در حالی تیمی جوان را برای استقلالی ها مهیا کرد که حاصل تلاش او ملی پوش شدن نفراتی مثل امیرحسین حسین زاده، مهدی مهدی پور، سید حسین حسینی، صالح حردانی و … بود اما در سمت مقابل هیچ پدیده و استعداد جوان خاصی در پرسپولیس معرفی نشد چرا که سرمربی این تیم به جوانان ازبک و تاجیک اعتقاد بیشتری داشت. اما فرهاد مجیدی با قهرمانی استقلال نسلی جوان را برای هواداران این تیم به یادگار گذاشت که تا چند سال آینده می توانند حرف اول را در فوتبال ایران بزنند. بازیکنان جوانی مثل عارف غلامی، امیرحسین حسین زاده، ابولفضل جلالی، سبحان خاقانی، رضا آذری و … همگی در زمره استعدادهای نهفته فوتبال ایران بودند که توسط مجیدی شکوفا شدند تا دیگر کسی به یاد اسم های بزرگی مثل امین قاسمی نژاد، رشید مظاهری، بابک مرادی، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی و … هم نیفتد که از این تیم جدا شدند.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • کیسه ی بی آبرو 31 مه 2022 / 4:21 ب.ظ

    آقا یحیی پاکتر از گل باشخصیت رو با فرهاد دوپینگی بیسواد کولی مقایسه میکنی برات متاسفیم پسر

  • رضا 31 مه 2022 / 10:49 ق.ظ

    گل محمدی رگه هایی از شیزوفرنی حاد داره. یکبار دیگه ناکام بشه رفتارهایی ازش خواهیم دید که متوجه میشید. نگذاشتند و دستهایی هستو و ۳۰ ثانیه کم ‌گرفتندو و…. اینها نشانه هاش است.در حالی که ۳ بازی پشت سرهم‌دور برگشت ۹ امتیاز از داوری گرفتند از بازی با نساجی و حتی بازی رفت و برگشت استقلال. همین بازی با پدیده که پنالتی پدیده اعلام نشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید