کد خبر:36216
پ

فرار رو به جلوی باشگاه پرسپولیس پس از محرومیت خفیف یحیی گل محمدی

باشگاه پرسپولیس پس از محرومیت 4 جلسه ای (به اضافه 2 جلسه تعلیقی) سرمربی خود به واسطه اتفاقات دربی 98، بیانیه ای صادر کرد که در آن با فراری رو به جلو نه تنها رفتار زشت سرمربی خود را تقبیح نکرد بلکه با اشارات بی ربط به موضوعات بی ربط در خصوص دربی 98، سعی […]

باشگاه پرسپولیس پس از محرومیت 4 جلسه ای (به اضافه 2 جلسه تعلیقی) سرمربی خود به واسطه اتفاقات دربی 98، بیانیه ای صادر کرد که در آن با فراری رو به جلو نه تنها رفتار زشت سرمربی خود را تقبیح نکرد بلکه با اشارات بی ربط به موضوعات بی ربط در خصوص دربی 98، سعی در مظلوم نمایی کرد.

فرار رو به جلوی باشگاه پرسپولیس پس از محرومیت خفیف یحیی گل محمدی

در روزهای گذشته و قبل از صدور رای نهایی کمیته انضباطی، عوامل مختلف باشگاه پرسپولیس این رفتار زشت را اینطور توجیه کردند که داور مسابقه مقصر بروز این رفتار گل محمدی بوده و این سیدعلی بوده که با قضاوتش، سرمربی پرسپولیس را به مرز انفجار رسانده است وگرنه سرمربی پرسپولیس از بهترین های اخلاق بوده و مبادا … آنها قصد داشتند با این رویه، سهمی از این اتفاق را متوجه سیدعلی کنند تا در مجازات گل محمدی تخفیف قائل شوند که در نهایت نیز این اتفاق افتاد و سرمربی پرسپولیس به جای 6 ماه محرومیت به 6 جلسه محرومیت محکوم شد که 2 جلسه آن تعلیقی بوده و به عبارت بهتر او تنها 4 جلسه محرومیت قطعی به اضافه جریمه نقدی را به واسطه حمله به داور و ناظر داوری در پرونده خود می بیند.

نکته مضحک ماجرا اینکه مرجع صادر کننده رای که کمیته انضباطی باشد، راه اعتراض به این حکم را باز گذاشته تا جنبه اجرایی به خود نگیرد!

به نظر می رسد نعشه مجازی معروف که مسبب بسیاری از مشکلات قبل و فعلی پرسپولیس است بیانیه عجیب اخیر باشگاه پرسپولیس را تنظیم کرده چرا که موارد مطرح شده در آن عیناً همان مواردی است که از ذهن بیمار نعشه مجازی معلوم الحال در پیج اینستاگرامی اش، تراوش شده بود.

در این بیانیه سراسر فرافکنانه به موضوع عدم برخورد با فرهاد مجیدی در خصوص اتفاقات بازی استقلال و گل گهر اشاره شده و این در حالیست که شدت اعتراضات مجیدی با یحیی گل محمدی قابل قیاس نبوده و او ناظر داوری بازی را هل نداد و این در حالی بود که یحیی گل محمدی ناظر داوری (جلال مرادی) را هل داد و برخورد فیزیکی با او داشت. از این گذشته حتی اگر رفتار مجیدی و گل محمدی را یکسان در نظر بگیریم، در سوابق فرهاد مجیدی چنین رفتاری دیده نشده اما یحیی گل محمدی در همین فصل مشابه همین رفتار زشتی که در دربی 98 نشان داد را در بازی پرسپولیس و گل گهر از خود به نمایش گذاشت و برخوردی با وی نشد.

 

در بخش دیگری از این بیانیه به موضوع بی ربط به حواشی دربی 98 اشاره شد و ان هم اتفاقات اردوی استقلال در دبی بود. اینکه آقایان چه مستنداتی در این خصوص در اختیار دارند بر ما پوشیده است اما مستند از این واضح تر که تخلف اخلاقی مدافع سابق پرسپولیس در ماجرای اتوبوس تیم ملی محرز شد اما مرجع صادرکننده حکم تنها رای به محرومیت دو جلسه ای آن هم از بازیهای دوستانه داد؟! اقایان فراموش کرده اند که چطور کمیته اخلاق چشمانش را بر روی نحوه جذب مهاجم منشوری سابق پرسپولیس که مشکلات غیراخلاقی اش شهره خاص و عام بود، بست تا این بازیکن به درخواست سرمربی پرسپولیس جذب شود و آن آبروریزی را در دوبی امارات به وجود بیاورد؟

 

باشگاه پرسپولیس در حالی ندای مظلومیت در خصوص اتفاقات دربی را سر می دهد که ظاهراً خیالات آن نعشه مجازی معلوم الحال تاثیر زیادی بر روی برخی مسئولین پرسپولیس دارد و همچنان دوستان به این موضوع اعتقاد دارند که قربانی اشتباهات داوری شده اند اما با بازنگری صحنه های دربی مشخص شد نه تنها داور در لحظه تعویض اشتباهی مرتکب نشده بلکه این استقلال بود که باز هم یک پنالتی از داور بازی طلبکار شد و اشتباه داور در عدم اخراج تمیروف به خاطر خطای غیرورزشی نیز محرز گردید.

 

هر چه که هست، به نظر می رسد آقایان در باشگاه پرسپولیس با صدور این بیانیه ها دو هدف را دنبال می کنند. اول بر هم زدن تمرکز کادر فنی و بازیکنان استقلال برای رسیدن به قهرمانی و در وهله بعد نیز جلوگیری از اعتراض باشگاهی مثل نساجی به واسطه عدم مطابقت رای صادره با محرومیت 6 ماهه سرمربی این تیم یعنی ساکت الهامی به واسطه رفتار مشابه با یحیی گل محمدی.

 

به واقع آیا وقتی تیم پرسپولیس نمی تواند صنعت نفت آبادان یا هوادار را شکست دهد، مشکل از نیروهای خیالی در ذهن آفایان است که عامل پیروزیهای استقلال و مانع از نتیجه گیری پرسپولیس می شوند ؟ چرا کادر فنی پرسپولیس از اشتباهات مهلک فنی خود در دربی 98 صحبت نمی کند و دائم داور و عوامل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را متهم می کنند؟ اشتباهاتی که به تائید بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس نیز رسید.

 

دوستان به خاطر داشته باشند، اگر قرار بر رسیدگی به پرونده ای باشد، احتمالاً حکم کسر امتیاز از پرسپولیس به واسطه عدم پرداخت بدهی خود به باشگاه پدیده در صدر قرار دارد و در وهله بعد، بررسی کارت معافیت خدمت بازیکن اخلاق لیگ(!) و پس از آن نیز موضوع صحبتهای مهدی رسول پناه و دستیار سابق گل محمدی در خصوص واسطه گری در پرسپولیس که به موجب آن بازیکنان بی کیفیت به طرز عجیبی راهی این تیم شده اند! در نهایت دوستان فراموش نکنند که افکار عمومی هنوز هم که هنوز است، اتفاقات بازی پرسپولیس و سایپا و زد و خورد در انتهای بازی را فراموش نکرده که چطور کمیته انضباطی تنها با جریمه 5 میلیونی به استقبال خاطی اصلی (شجاع خلیل زاده) رفت! هنوز آنقدر آلزایمر نگرفته ایم که فراموش کنیم کمیته انضباطی به واسطه در پیش بودن دربی، حکم خاطیان زد و خورد بازیکنان پرسپولیس و سپاهان را به بعد از دربی موکول کرد و …

 

شاید اکنون وقتی است که آقایان قوی تر از بهانه هایشان باشند و با فرافکنی، ادرس غلط به هواداران پرسپولیس ندهند چرا که این پرسپولیس هیچ شباهتی به تیم قهرمان ندارد و هم گران ترین کادر فنی لیگ و هم هواداران این تیم به خوبی این مسئله را می دانند و با هیاهو و بیانیه نمی توان ضعف فنی را به عوامل غیرمرتبط، ربط داد.

 

پی نوشت: با این استدلال آقایان که سرمربی پرسپولیس به واسطه اشتباهات داور تحت فشار بوده و آن رفتار را از خود به نمایش گذاشته احتمالاً بقیه مربیان نیز در زمانیکه داور اشتباهی به ضرر تیمشان سوت زد، با داور و عوامل مسابقه دست به یقه شوند چرا که در نهایت بیشتر از 4 جلسه محرومیت در پی نخواهد داشت! به واقع آیا کمیته انضباطی می تواند تفاوت رفتار ساکت الهامی و یحیی گل محمدی را که بر خلاف فرهاد مجیدی هر دو در بروز این رفتار زشت مسبوق به سابقه بوده اند بیان کند؟

 

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 9 آوریل 2022 / 7:16 ق.ظ

    احسن آقای ملکی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید