کد خبر:36677
پ

غرور فرهاد مجیدی تنها مانع قهرمانی استقلال | از گواردیولا درس نمیگیری استاد؟

استقلال در حالی روز گذشته در نقش جهان با تساوی 1-1 بازی حساس هفته بیست و پنجم را به پایان رساند که با توجه به شرایط و اتفاقات بازی می توانست برنده بازی باشد اما چه قبل از بازی و چه حین بازی، با تفکرات عجیب کادر فنی خود، تسلیم شد.   غرور فرهاد مجیدی […]

استقلال در حالی روز گذشته در نقش جهان با تساوی 1-1 بازی حساس هفته بیست و پنجم را به پایان رساند که با توجه به شرایط و اتفاقات بازی می توانست برنده بازی باشد اما چه قبل از بازی و چه حین بازی، با تفکرات عجیب کادر فنی خود، تسلیم شد.

 

غرور فرهاد مجیدی تنها مانع قهرمانی استقلال | از گواردیولا درس نمیگیری استاد؟

غرور فرهاد مجیدی تنها مانع قهرمانی استقلال | از گواردیولا درس نمیگیری استاد؟

کاراکتر شخصیتی فرهاد مجیدی بر هیچکس پوشیده نیست و بسیاری به واسطه همین کاراکتر شخصیتی خاص که عمدتاً با غرور و تکبر همراه است، با او مشکل دارند. اگر پای صحبت برخی بازیکنانی که از استقلال جدا شده اند بنشینید، بهتر از زوایای شخصیتی فرهاد مجیدی برایتان می گویند. در هر حال مجیدی مغرور بوده و هست و خوب یا بد امروز سرمربی استقلال است اما ظاهراً افراد کاردانی در کنار او نیستند که برخی اشتباهات روحی روانی وی را که منجر به گاف های عجیب در مصاحبه ها و حتی ارنج اولیه تیم می شود، را به وی گوشزد کنند.

غرور بیجای آقای مجیدی در چند سال اخیر منجر به از دست رفتن چند جام برای استقلال شده که آخرین مورد آن، جام حذفی امسال بود که با دست کم گرفتن تیم نساجی و بازی دادن به مشتی جوان کم تجربه در نیمه نهایی، به سادگی فرصت طلایی برای باشگاه استقلال در کسب سه گانه را از دست داد. این سهل انگاری فرهاد مجیدی در بازی دادن به جوانانی مثل علیرضا رضایی، امیرحسین حسین زاده، ابولفضل جلالی، سبحان خاقانی و در نهایت تنبیه انضباطی یه نیمه ای مهدی پور در جام حذفی، ضربه روحی بدی به استقلال وارد کرد که همچنان شاهد ترکش های شکست آبی ها مقابل نساجی در ضربات پنالتی هستیم.

 

فرهاد مجیدی به سبب غرور خود انتقاد کارشناسان در خصوص بازی دادن به امیرحسین حسین زاده را قبول ندارد و از این بازیکن که مدتهاست از فرم خوب خود فاصله گرفته، در هر بازی به طور فیکس استفاده می کند. فرصت سوزی ها و تک روی های بی مورد حسین زاده در هفته های اخیر سوهان روح هواداران استقلال شده و اگر فرهاد مجیدی فکری جدی و سریع به حال این مشکل استقلال نکند، به سادگی جام قهرمانی لیگ هم از دست خواهد رفت و اینبار دیگر پلی برای بازگشت و یا ماندن او روی نیمکت داغ استقلال وجود نخواهد داشت و او به سبب اشتباهات پرتکرار خود در چند سال گذشته می بایست برای همیشه با نیمکت استقلال خداحافظی کند چرا که با یک عذرخواهی و پذیرش اشتباه در انتهای فصلی که بدون جام تمام شود، همه چیز از یاد هواداران این تیم نخواهد رفت که چطور غرور بی جای یک مربی و ایستادن پای بازیکنی که در بهترین حالت می تواند یک ذخیره طلایی خوب باشد، 3 جام را در انتهای فصل از این تیم گرفت.

 

مجیدی در حالی این روزها تمرینات استقلال را جلو می برد که فشار روانی سنگینی را روی دوش خود احساس می کند و ظاهراً او به جای تمرکز بر روی مسائل فنی بر روی مصاحبه های گزنده خود پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ علیه منتقدینش تمرکز کرده و به نوعی شادی بعد گل را قبل از به ثمر رسیدن گل انجام می دهد!!

شاید وقت آن رسیده باشد تا او یکبار دیگر اتفاقات چند بازی اخیر استقلال را مرور کند و بازیکنان ضعیفی که هنوز در ارنج اولیه حضور دارند را سریعتر شناسایی کرده و فرصت را به نیمکت نشینان با انگیزه بدهد. اگرچه تیم او مدتهاست که نباحته اما در آن طرف قضیه تیم او مدتهاست که نبرده است و خط حمله استقلال در 4-5 بازی اخیر این تیم عملکرد بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته است که این موضوع مستقیماً به عدم تغذیه مناسب مهاجمین استقلال توسط هافبکها بازمی گردد که یکی از اصلی ترین محورهای هجومی استقلال، شرح وظایف امیرحسین حسین زاده است که عمدتاً با خودخواهی برای دیده شدن و ترانسفر به تیمی عربی و کسب درآمد دلاری به سادگی از دست می رود.

حسین زاده که ظاهراً قصد دارد در فرصت باقیمانده، آمار خود در استقلال را از حیث گلزنی بهبود ببخشد تا راحت تر بتواند قراردادی دلاری با تیمی از حاشیه خلیج فارس ببندد، درست در بزنگاه هایی که باید پاس بدهد و یا تصمیم درست را بگیرد به واسطه اینکه فکر و ذهنش حضور در تیمهای عربی است، با بی دقتی هر چه تمامتر موقعتی را از دست می دهد. آیا وقت آن نرسیده تا فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی، محدودیت هایی برای بازیکن جوان تیمش در نظر بگیرد و او را انجام برخی حرکات بچه گانه در زمین منع کند؟ به واقع چطور ممکن است وقتی استقلال با 6 بازیکن در فاز حمله حضور دارد این بازیکن جوان به خودش جرات شوتزنی با پائین ترین دقت ممکن از پشت محوطه جریمه حریفان را می دهد؟ آیا سرمربی نباید در چنین شرایطی به بازیکن مذکور تذکر بدهد تا در بازیهای بعدی اشتباهاتش را تکرار نکند؟ آیا مزد این حجم از اشتباهات امیرحسین حسین زاده، حضور ممتد در ترکیب اولیه تیم است؟

قصد تخریب امیرحسین حسین زاده را نداریم و کادر فنی استقلال کافیست یکبار دیگر فیلم 4 بازی اخیر این تیم را مشاهده کند تا متوجه شود حسین زاده چه نقش پررنگی در ناکامی این تیم در عدم نتیجه گیری داشته است. شاید او قدر فرصتی که مجیدی به وی داده را نمی داند و یا تصور می کند با هر کیفیتی در بازی ظاهر شود، در بازی بعدی هم فیکس است …

 

در پایان به غرور بیجای پپ گواردیولا استاد فرهاد مجیدی اشاره می کنیم که چطور رئال مادرید را دست کم گرفت و در عرض 5 دقیقهف فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد یا در موردی دیگر با ترکیب دوم خودش در جام حذفی به میدان رفت و به سادگی توسط لیورپول حذف شد. و اکر به همین منوال پیش برود، احتمالاً قهرمانی لیگ برتر انگلیس را هم به لیورپولی که در فاصله 1 امتیازی اش تعقیبش می کند، واگذار می کند. مجیدی نیز تا اینجا به واسطه غرور و دست کم گرفتن حریفان، جام حذفی را از دست داده و تا اگر همین سهل انگاری وی در این زمینه ادامه داشته باشد به سرنوشت استادش گواردیولا دچار خواهد شد و کاپ قهرمانی لیگ برتر را هم از دست خواهد داد.

نکته مهم در خصوص بازی استقلال اینکه سبک بازی این تیم برای آنالیزورهای حریفان مشخص شده و نیاز به تغییر در سیستم یا تاکتیک تیمی به همراه چرخش در استفاده از برخی بازیکنان در پستهای متفاوت احساس می شود چرا که حریفان استقلال در 4 بازی اخیر این تیم به سادگی توانسته اند مقابل این تیم قد علم کنند و نقاط ضعف و قوت این تیم را با سپری شدن بیش از دو سوم بازیهای لیگ، به خوبی شناسایی کرده اند.

 

نکته نهایی اینکه مجیدی نشان داده در کنترل هیجان تیم خود دچار مشکل است و در بازیهایی که حریف مستقیمش یعنی پرسپولیس قبل از استقلال بازی کرده و نتیجه نگرفته، استقلال نتوانسته از فرصت استفاده کند و آبی پوشان هم به نوعی متوقف شده اند و از همه مهمتر اینکه آنها ظاهراً توان کنترل هیجان تیمی خود در مقابل تماشاگران را ندارند و به واسطه جوان بودن ترکیب استقلال و جوزدگی از بازی در حضور تماشاگران، فرصت های زیادی را از دست می دهند و همین مسئله در خصوص امیرحسین حسین زاده و چند بازیکن جوان دیگر این تیم صادق است و لزوم بازنگری کادر فنی استقلال در استفاده از نیروهایش را می طلبد چرا که 5 هفته باقیمانده جایی برای اشتباهات و یا خودخواهی و یا جوزدگی بازیکن جوان این تیم نیست و نیاز است از بازیکنان با تجربه تر در بازیها استفاده شود که چه بسا اگر استقلال مقابل سپاهان کمی با تجربه تر عمل می کرد، به سادگی گل زده مقابل سپاهان را حذف می کرد همانطور که تیم پرسپولیس توانست بیش از 60 دقیقه ده نفره مقابل تیم پیکان دوام بیاورد و از گلش محافظت کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید