کد خبر:42729
پ

عکس های جورجینا رودریگز دروغ ها علیه عربستان را برملا کرد

جورجینا رودریگز همسر غیررسمی رونالدو که این روزها در خیابان ها و مراکز تفریحی ریاض عربستان خوش می گذراند، با انتشار عکس هایی جدید، دروغ ها یا وارونه نمایی هایی که در خصوص کشور عربستان در رسانه های ایرانی مطرح می شود، برملا کرد. پس از حادثه منا و حمله به سفارت عربستان در ایران، […]

جورجینا رودریگز همسر غیررسمی رونالدو که این روزها در خیابان ها و مراکز تفریحی ریاض عربستان خوش می گذراند، با انتشار عکس هایی جدید، دروغ ها یا وارونه نمایی هایی که در خصوص کشور عربستان در رسانه های ایرانی مطرح می شود، برملا کرد.

پس از حادثه منا و حمله به سفارت عربستان در ایران، روابط دو رقیب همیشگی در خاورمیانه بیشتر تیره و تار شد و همین مسئله باعث شد تا برخی رسانه های نزدیک به جریان تندرو در داخل ایران، تصویری غیر واقعی از شرایط موجود در عربستان به افکار عمومی در ایران تحویل دهد.

تصویری که در آن مردم عربستان هنوز مثل 1400 سال پیش مجبور به تحمل گرمای سوزان صحراهای این کشور هستند و هیچ اثری از تمدن در بین مردم آن دیده نمی شود. این جریان در سالهای اخیر تلاش کرد تا حاکمان و مفتی های عربستانی را به واسطه برخی احکام و صحبت های افراطی و غیرمنطقی شان بی اعتبار کنند اما مردم این روزها برخی صحبت های متحجرانه را از تریبون های رسمی کشور می شنوند که تنه به تنه احکام غیر عقلانی برخی مفتی های عربستانی می زند.

اما ورود رونالدو به ریاض عربستان توجه رسانه های جهان را به این شهر جلب کرد و هر روز عکس ها و اطلاعات جدیدی از عربستان و شهر ریاض منتشر می شود.

در آخرین عکس هایی که جورجینا رودریگز همسر رونالدو منتشر کرده چند نکته مشهود است که به آن می پردازیم.

  1. عربستان هم زمستان دارد و این موضوع از پوشش افراد در تصویر و همچنین آسمان نیمه ابری آن مشهود است و اینطور نیست که 365 روز سال، شاهد گرمای سوزان در این کشور باشیم.
  2. در یکی از عکس های گرفته شده آسمان آبی و پاک ریاض مشخص است و این در حالی است که 15 شرکت نفتی و پالایشگاه در این شهر مستقر هستند.
  3. در پوشش های مختلف جورجینا در ریاض گردی مشخص است که دیگر خبری از تحجر عرب جاهلیت در این کشور و این شهر نیست و حاکمان عربستانی خود را بروز کرده اند و جورجینا بدون هیچ مشکلی با هر نوع پوششی در خیابان های ریاض تردد می کند.

بدون تردید کشوری که میزبان مهمترین مسابقات فوتبال جهان (سوپرجام اسپانیا و ایتالیا) است و قصد دارد تا جام جهانی 2030 را برگزار کند، با آن کشوری که در برخی رسانه های ایرانی معرفی می شود، تفاوت اساسی دارد که این تفاوت ها با برگزاری جام جهانی 2030 بیشتر نمایان خواهد شد.

همه این اتفاقات در حالی است که در بحث اجتماعی در ایران هنوز درگیر اجباری بودن یا نبودن حجاب هستیم و در بحث محیط زیست اگر عنایت خداوند به مردم نباشد مدیریت کاربردی در جهت تامین آب و کاهش آلایندگی هوا دیده نمی شود و همچنان با دعا و ان شالله و ماشالا و توصیه به مردم این موارد رفع و رجوع می شود.

در بحث فوتبالی نیز هنوز اندر خم ورود var به استادیوم ها هستیم و سالهاست در حسرت یک قهرمانی ملی یا باشگاهی در فوتبال آسیا هستیم. در حالی که عربستانی ها کریستیانو رونالدو را به النصر کشاندند، بازیکنی همچون لوکادیا از ایران فرار کرد. در حالی که کیفیت پخش مسابقات فوتبال در عربستان 4K است اما هنوز کیفیت پخش مسابقات فوتبال در مراکز استان های ایران در حد VHS است.

چه بر سر کشور آمده که به جای افتخار به دستاوردهای آن از ناکامی رقبا و سیاه نمایی علیه آنها خوشحال می شویم؟

ظاهراً نان عده ای در ترسیم دشمن فرضی و فریب افکار عمومی است و با آمار اشتباهی که به تصمیم گیران ارشد کشور می دهند، کاسبی می کنند. حتی در موضوع حادثه منا هم که همین عده افراطی سعی داشتند خصومت عمدی دولت عربستان با ایرانی ها را به مردم در ایران القا کنند چند سال بعد رسوا شدند چرا که مشابه حادثه منا در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان رخ داد تا مشخص شود وقتی هجوم مردم به معابری که گنجایش ندارد، زیاد شود، نتیجه چیزی جز فاجعه نخواهد بود چه در ایران باشد چه عربستان!

چه شد که جام جهانی 2022 در همسایه جنوبی برگزار شد اما سهم ایران از این رویداد بزرگ در بحث هتلداری و گردشگری تقریباً 0 بود! چه شد که مقامات کشور دوست و برادر (عراق) به خود اجازه توهین به ایران و ایرانی در بحث خلیج فارس دادند اما هیچ اقدام تنبیهی از سمت ایران برای عرب نشین نفرین شده که وجودش را مدیون ایران است در نظر گرفته نشد.(اگر سردار سلیمانی و کمک های ایران نبود عراق به دست داعش افتاده بود و توسط آمریکائی ها اداره می شد)

اتفاقات فوق تنها بخشی از واقعیات موجود در برخی رسانه های ایران در وارونه نمایی حقایق محسوب می شود. بدون تردید عربستان و ریاض بهترین کشور و شهر دنیا قلمداد نمی شوند و هدف از این مطلب حمایت از این کشور در مواضع سیاسی اش نیست اما از هر سمت که به مقایسه کیفیت زندگی مردم در دو کشور ایران و عربستان نگاه کنیم، کشور عربی جلوتر است جز بحث نظامی!

در حالی که ایران به عنوان یکی از سه کشور بزرگ صادر کننده گاز جهان محسوب می شود، شاهد قطعی گاز شهروندانش در زمستان سخت موعود آقایان هستیم …

امروز سوال اساسی اینجاست، آنها که در ایران مدعی پیشرفت و خودکفایی هستند چرا این روزها همه مشکلات کشور را به گردن تحریم می اندازند ولی در تریبون ها خود مدعی هستند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و تحریم ها اثری نداشته؟ اتفاقاً ما نیز معتقدیم که تحریم ها اثری نداشته و این سوء مدیریت افراد غیرمتخصص است که در پست های کلیدی کشور به کار گرفته شده اند و این افتضاح را به بار آورده اند. مسلماً کشوری که به ادعای آقایان در بسیاری از بخش ها به خودکفایی رسیده اصولاً نباید با تحریم ها به این وضع بیفتد. نکته درد آور اینکه به ادعای یک مقام مسئول در وزارت نفت، اگر 80 میلیارد دلار در بخش نفتی ایران سرمایه گذاری صورت نگیرد، تا چند سال دیگر وارد کننده بنزین خواهیم بود! به عنوان مورد آخر این ابهام مطرح است که ژاپن چطور توانست پس از پشت سر گذاشتن جنگ و بمباران اتمی بدون 1 دلار درآمد نفتی به غول اقتصادی جهان تبدیل شود و قطب خودروسازی و لوازم صوتی و تصویری شود اما در ایران هنوز پس از 43 سال پس از انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی، مدعیان پیشرفت(!) عاجز از ساخت یک خودروی تمام ملی و ایرانی هستند و صرفاً مونتاژ کار برتر جهان هستیم؟

دیدگاه کاربران 22 دیدگاه
  • ناشناس 18 ژانویه 2023 / 9:06 ق.ظ

    به جاش ما داریم با اسرائیل می جنگیم و بعد که فلسطین رو آزاد کردیم میدیمش مردم فلسطین که با عربستان مسابقه فوتبال بدن و به ریش ما بخندند ،کلا ما مسلمانهای خاصی هستیم

  • علی 18 ژانویه 2023 / 8:39 ق.ظ

    عجب باسنی داره جورجینیا

  • محمد علی محمدی 18 ژانویه 2023 / 8:23 ق.ظ

    اما از هر سمت که به مقایسه دو کشور ایران و عربستان نگاه کنیم، کشور عربی جلوتر است جز بحث نظامی!

    عجب …

    اولاً خود پخش این تصاویر نشان از بی‌عدالتی عربستان دربرابر زنان خود نسبت به زن غیر رسمی رونالدو رو داره نشون می‌ده
    دوم ایران رو با عربستان مقایسه کردن دور از انصافه
    مردم در عربستان حق انتخاب ندارند
    مذهب شیعه حق اعلام نظر ندارد
    راستی چند نمونه از پیشرفت‌های عربستان در زمینه‌ی علمی و صنعتی و کشاورزی و نانو و پزشکی و ورزشی و هسته‌ای و یا موارد دیگه رو مثال بزنید!
    اگه به پخش تصاویره که عربستان با بعضی از روستاهای ایران هم قابل مقایسه نیست
    بالاترین نعمت در ایران وجود رهبری دلسوز و مردم ولایی و همیشه در صحنه هست که باعث شده روحیه ضد استکباری داشته باشند که این باعث شده دشمنان ایران رو برای جهان به دروغ وارونه و سیاه‌نمایی کنن
    اون رسانه هایی که مشغول دروغ و وارونه نمایی هستن در داخل همین عربستان مشغول به کارند
    لطفاً‌ سعی نکنید خودتون رو تطهیر کنید اونم با کسی مثل رونالدو و زن غیررسمیش! 😄

    • محمد 18 ژانویه 2023 / 11:12 ق.ظ

      یه جوری میگی مردم توی عربستان حق انتخاب ندارن انگار توی ایران دارن!! یه جوری میگی شیعه حق اظهار نظر نداره انگار اقلیت های دینی در ایران میتونن به سنت خودشون زندگی کنن . بشین کیفیت پخش جام جهانی 2030 رو ببین تا ببینی کیفیت پخش تلویزیونی در روستاهای عربستان از ایران جلوتره . همین الانش کیفیت پخش از پخش زنده بازیا در تهران بالاتره . آخه کدوم پیشرفت اخوی ایران داشته؟ همه ش شعاره . مثه همون ماجرای گاز که زرتش در رفت . ما اگه پیشرفت داشتیم و خودکفا بودیم که تحریم روی ما اثر نداشت . پس این دری وری ها رو باور نکن . همین الان روسیه دست راستشو از پشت ایران برداره فرداش نظام سقوط کرده . چی میگی؟ چیزی که ما میبینیم همون عربای ملخ خور و عقب مونده الان به جایی رسیدن که دنیا براشون تعظیم میکنه . مگه بالاتر از ژاپن داریم در ویرانی؟ بمب هسته ای انداختن جنگ کرد ولی بعدش عقلانی رفتار کرد و قطب فناوری و خودروی جهان شده اما یه کشورم هست بعد 43 سال هنوز توی کف ساخت یه خودروی ملی مونده و فقط مونتاژ میکنه !!! میشینید پای منبر 4 تا معلوم الحال نتیجه ش همین میشه که فکر میکنید خیلی پیشرفت کردیم . کجا دقیقا پیشرفت کردیم شما بگید ما بریم بررسی کنیم. یه معضل آلودگی هوا رو نمیتونن حل کنن . برای حل بحران آب کار مسئولین این شده که دست به دعا بردارن و توصیه به صرفه جویی کنن . این پیشرفته ؟

    • فروهر 18 ژانویه 2023 / 3:38 ب.ظ

      با شما موافقم

    • چالون 18 ژانویه 2023 / 5:47 ب.ظ

      عین عدالت هست . چرا زن غیر مسلمان باید حجاب داشته باشه؟ مگه فک کردی ایرانه که به زور حجاب بکنن سر خارجیا و یهودیا و مسیحیا ؟ شما با پیشرفتای کشاورزی و صنعتی خیالیت خوش باش . پیاز کیلویی 40 تومن پیشرفت کشاورزی نیست . هنوز نتونسته ایران یه خودروی ملی بسازه . هر پیشرفتی هم بوده پشتش یا چین بوده یا روسیه . شما توهم داری فک میکنی همه دشمن هستن یه نفرم که حقیقتو میگه برچسب بهش میزنید. کلاً همه تون مثل همید انقد پای منقل نشستید متوهم شدید فکر میکنید ابرقدرت جهان شده ایران . ابرقدرت روسیه س که با تحریم هم کمر خم نکرده شما چرت گوز منطقه هستید !!!

    • بیل 18 ژانویه 2023 / 5:53 ب.ظ

      عدالت ینی زمان شاه : عرق خور و مسجد رو با بی حجاب و با حجاب همه در کنار هم زندگی میکردن . به حکومت چه ربطی داره توی مسائل خصوصی مردم دخالت کنه ؟ نکنه جدی جدی اینا فک کردن نایب امام زمان هستن؟ آخوندای به درد نخور امام زمان ظهور کنه اول گردن شما رو از تنتون جدا میکنه چون باعث شدید تعداد زیادی از مسلمانان از دین زده بشن و جمهوری شبه اسلامی یک تبلیغات منفی کامل برای اسلام بوده تا الان . کاری که شماها کردید تا 100 سال دیگه اسرائیل و آمریکا و انگلیس نمیتونستن بکنن . قبر خودتونو کندید به این رفتارای داعشی

  • حشین 18 ژانویه 2023 / 6:36 ق.ظ

    باهوش ان بهترین جاهای تفریحی اش را رفته یک جور متن نوشته شده که فکر کردم نویسنده اش یک عربستانیه

  • حمید 18 ژانویه 2023 / 3:44 ق.ظ

    متنی بس چرند بود ،،، شما رو چون بنده ی پول و ظواهر هستین همیشه با همین ظواهر قضاوت میکنید ،،،عربستان اگر از دیدگاه شما پیشرفت کرده علتش عادی سازی روابط با اسرائیل و گاو شیرده بودن برای امریکاست ،،،
    یک سوال امریکا که از دیدگاه شما بهشت روی زمین هست چرا نفت سوریه و عراق و یمن رو میدزده؟؟؟؟ مگه ثروتمند نیست مگه تکنولوژی نداره پس چرا بزور نفت مردم یمن رو با کمک همین عربستان میدزده؟؟
    چقدر قشنگ سرود مرحوم پروین اعتصامی ،،، این اشک دیده من و خون دل شماست ،،،نه اخوی این ظاهری که دل تورو برده ،،پشت پرده اش خون هزاران مظلوم ریخته شده ،،،
    بندگی طاغوت را نکنیم#

    • هادی 18 ژانویه 2023 / 11:05 ق.ظ

      کامنت تو که چرند بود . میگید دغدغه اصلی دنیای اسلام فلسطین ه ولی هیچ کشور اسلامی جز ایران خودشو برای فلسطین جر نمیده . حالا این بین چه منافعی وجود داره الله اعلم! خیلی دلتون برای فلسطینیا میسوزه؟ یه جا براشون باز کنید توی ایران بهشون جا بدید بیان زندگی کنن اینجا . مگه پیامبر ما توصیه نکرده اگر در جایی بودید که بهتون ظلم شد، هجرت کنید؟ ایشان مگر وقتی بهشون ظلم شد هجرت نکردند؟ چقد حقیر و خوار شدیم که یه کشور فلک زده مثه عراق برامون شاخ و شونه میکشه …

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید