کد خبر:23959
پ

علت گل نزدن شهریار مغانلو در پرسپولیس مشخص شد

بتاکاپ – شهریار مغانلو بازیکن پیشین پیکان و سانتاکلارا که در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس پیوست در ششمین بازی خود برای سرخ پوشان تاکنون نتوانسته گلی به ثمر برساند و خروجی عملکرد او در این 6 بازی دو تیرک دروازه و یک پاس گل بوده است.   چرا شهریار مغانلو نمی تواند در […]

بتاکاپ – شهریار مغانلو بازیکن پیشین پیکان و سانتاکلارا که در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس پیوست در ششمین بازی خود برای سرخ پوشان تاکنون نتوانسته گلی به ثمر برساند و خروجی عملکرد او در این 6 بازی دو تیرک دروازه و یک پاس گل بوده است.

 

چرا شهریار مغانلو نمی تواند در پرسپولیس گل بزند؟

علت گل نزدن شهریار مغانلو در پرسپولیس مشخص شد

به نظر می رسد شرح وظایف مغانلو از سوی کادر نی پرسپولیس طور دیگری تعریف شده به طوری که آنها از او صرفاً گل نمی خواهند بلکه با درگیرشدن با مدافعین حریف از مغانلو فضاسازی برای بازیکنان کناری را انتظار دارند. مغانلو که از قد و قامت بلندی برخوردار است و از پرش های بلندی نیز بهره می برد، در هر پرش خود دو بازیکن حریف را به خود مشغول می کند (یکی مستقیم با او می پرد و دیگری پوشش وی است) به همین سبب نیز ضای حرکتی برای بازیکنانی همچون مهدی ترابی و امید عالیشاه برای مانور پشت محوطه جریمه حریف بیشتر ایجاد می شود چرا که در اغلب موارد مغانلو در نبردهای هوایی موفق است و سر اول را برای بازیکن خودی می زند و یا برگشت توپ سوم به بازیکنان پرسپولیس می رسد و این در حالیست که تقریباً دو بازیکن حریف از نظم ساختار دفاعی خارج شده اند و همین مسئله فضا را برای شوتزنی و یا حرکت پا به توپ هافبک های پرسپولیس بیشتر کرده است به طوری که پس از ورود مغانلو به ترکیب اصلی پرسپولیس شاهد این مسئله هستیم که در هر بازی تقریباً پرسپولیس بیش از ز7 موقعیت مسلم گلزنی روی دروازه حریف ایجاد می کند که البته بسیاری این موقعیت ها با بی دقتی بایکنان این تیم از جمله خود مغانلو از دست رفته اند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیشتر پرسپولیس در خلق موقعیت دچار مشکل بود و با اضافه شدن مغانلو و ترابی، تعداد موقعیت های گل این تیم در طول 90 دقیقه تقریباً 3 برابر شده است.

در پایان بار دیگر به این نکته اشاره می کنیم که مغانلو در تیم های سابقش نیز هرگز یک مهاجم گلزن و فرصت طلب نبوده است و بیشتر در نقش بازیکنی که برای بازیکنان کنای فضا سازی می کند ایفای نقش کرده است. قرار بود آرمان رمضانی این وظیفه را در تیم گل محمدی ایفا کند اما او نتوانست وظایف محوله را به خوبی انجام دهد اما مغانلو اگرچه تاکنون گلی به ثمر نرسانده اما تاثیر مثبت زیادی در روند هجومی پرسپولیس داشته است به طوری که کادر فنی پرسپولیس حضور او در ترکیب اصلی را به عیسی آل کثیر ترجیح می دهد.

آمار گلزنی مغانلو در تیم های سابقش نیز نشان می دهد او به طور متوسط د هر 5-6 بازی در جریان بای یک گل به ثمر رسانده است.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • ناشناس 16 آوریل 2021 / 10:29 ق.ظ

    باید بهش وقت بدیم تا بتونه استارت گل زدن شروع کنه

  • ناشناس 15 آوریل 2021 / 6:13 ب.ظ

    خوب بازی می‌کنه فشار و استرس زیاد روشه ولی تاثیر گذار بازی می‌کنه ولی به نظرم باید ال کثیر تو ترکیب ثابت بازی کنه بهتره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید