کد خبر:31915
پ

علت تعویق دو هفته ای بازی های پرسپولیس | سقوط پرسپولیس به دسته یک !؟

در حالی که از مدتهای پیش تاریخ بازی پرسپولیس و الهلال و همچنین تاریخ بازی تیم ملی با کره جنوبی اعلام شده بود، سازمان لیگ در تصمیمی عجیب، تاریخ شروع لیگ را 27 مهر اعلام کرد و دو بازی ابتدایی تیم پرسپولیس در لیگ را معوق کرد.   علت تعویق دو هفته ای بازی های […]

در حالی که از مدتهای پیش تاریخ بازی پرسپولیس و الهلال و همچنین تاریخ بازی تیم ملی با کره جنوبی اعلام شده بود، سازمان لیگ در تصمیمی عجیب، تاریخ شروع لیگ را 27 مهر اعلام کرد و دو بازی ابتدایی تیم پرسپولیس در لیگ را معوق کرد.

 

علت تعویق دو هفته ای بازی های پرسپولیس | سقوط پرسپولیس به دسته یک !؟

علت تعویق دو هفته ای بازی های پرسپولیس | سقوط پرسپولیس به دسته یک !؟

این تصمیم از آن جهت عجیب به نظر می رسید که مسئولین سازمان لیگ می دانستند پرسپولیس در تاریخ 24 مهر قرار است به مصاف الهلال برود و شاید اگر تاریخ شروع لیگ را 29 مهر اعلام می کردند، این تیم نیز مثل سایر تیمهای لیگ برتری از هفته اول لیگ برتر بازیهای خود را برگزار می کرد اما اگر حتی لغو بازی هفته اول این تیم را به علت بازی پرسپولیس و الهلال بدانیم، تعویق بازی هفته دوم این تیم بی معنا به نظر می رسید که شائبه های زیادی را در این خصوص به وجود آورد.

 

اما در روزهای اخیر شایعه ای منتشر شده که به موجب آن، علت واقعی تعویق دو هفته ای بازیهای پرسپولیس را موردی منطقی عنوان می کند. بر این اساس، سازمان لیگ با علم به صدور حکم قطعی دادگاه CAS در خصوص شکایت النصر از پرسپولیس در تاریخ 7 آبان، تصمیم به لغو بازیهای دو هفته ابتدایی پرسپولیس گرفته تا اگر حکم دادگاه CAS علیه پرسپولیس، سقوط به دسته پائینتر باشد، بتواند به سادگی آن را اجرایی کند تا با حذف این تیم از تقویم مسابقات، احتمالاً لیگ بیست و یکم را با 15 تیم دنبال کنیم.

چرا که در صورت برگزاری بازی های دو هفته ابتدایی پرسپولیس و سپس صدور رای دادگاه CAS که رای به سقوط پرسپولیس به دسته پائینتر می دهد، مدیریت کردن شرایط و کسر و اضافه کردن امتیازات به تیم ها بسیار سخت به نظر می رسید و سازمان لیگ با علم به این قضیه، شرایط را برای خودش ساده کرده است تا در صورت اجبار برای اجرایی کردن حکم سقوط پرسپولیس به دسته پائینتر، خللی در برنامه مسابقات پیش نیاید و تنها بازیهای پرسپولیس را از تقویم مسابقات لیگ برتر حذف نماید.

 

هر چه که هست به نظر می رسد، تاریخ 7 آبان یک تاریخ حیاتی برای فوتبال ایران به حساب می آید چرا که اگر پرسپولیس در این دادگاه محکوم شود، پای بسیاری از افرادی که در مسیر پرونده سازی در ماجرای شکایت النصر در داخل باشگاه و فدراسیون فوتبال حضور داشتند، گیر خواهد بود.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید