کد خبر:41604
پ

عامل اول و آخر حذف تیم ملی ایران از جام جهانی: ورود سیاسیون!

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی که بهترین فرصت را داشت تا صعودی تاریخ به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی داشته باشد، اما از کسب تساوی مقابل آمریکا عاجز ماند تا بهترین نسل فوتبالی ایران بدون دستاورد خاصی، در سه دوره پیاپی با سرمربیگری کیروش از جام جهانی حذف شده باشد. پس از این […]

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی که بهترین فرصت را داشت تا صعودی تاریخ به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی داشته باشد، اما از کسب تساوی مقابل آمریکا عاجز ماند تا بهترین نسل فوتبالی ایران بدون دستاورد خاصی، در سه دوره پیاپی با سرمربیگری کیروش از جام جهانی حذف شده باشد.

پس از این اتفاق بسیاری از هواداران مربیان کروات(بخوانید افراطیون پرسپولیسی) به خصوص برانکو بار دیگر عقده گشایی کرده و همه کاسه کوزه ها را بر سر کیروش خراب کردند. اگرچه کیروش هم در این ناکامی سهم داشته اما نه به بزرگی عاملی که ذهن ملی پوشان را در این تورنمنت از لحظه اعزام تا حذف تحت تاثیر قرار داد.

برخی صفحات منتسب به هواداری پرسپولیس هنوز در عقده مشت های گره کرده کیروش پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا مانده اند که چرا او از ناکامی برانکو با پرسپولیس شادمان بود و این روزها با آدرس غلط دادن سعی دارند، کیروش را مقصر اصلی حذف تیم ملی معرفی کنند. این عده که تا پیش از این مدعی حضور پرتعداد پرسپولیسی ها در تیم ملی بودند این روزها به خودسانسوری روی آورده و هرگز به عملکرد ضعیف بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی نمی پردازند.

گذشته از این موارد در بحث ملی رنگ ها اهمیتی ندارند اما آن نعشه مجازی معلوم الحال ظاهراً تمایل به تحریف حقایق دارد که بار دیگر بر طبل مقصر جلوه دادن کیروش می کوبد!

اما نکته واضح در حذف تیم ملی و به طور خاص شکست سنگین مقابل انگلیس، ورود سیاسیون به روح و کالبد تیم ملی بود. اتفاقی که موجب ایجاد فاصله بین ملی پوشان و مردم شد و همین موضوع بار روانی سنگینی روی دوش بازیکنان تیم ملی گذاشت. آنها از یک سو در غم کشته شدن جوانان وطن بودند و به موجب حضور سیاسیون در بدنه تیم ملی نمی توانستند صدای مردم باشند و مورد بدتریت توهین ها و قضاوت ها قرار گرفتند و از سوی دیگر رویای درخشش در جام جهانی و صعود به مرحله بعد را در سر می پروراندند تا پس از جام جهانی با پیشنهادات مالی بهتر به تیم های معتبرتر اروپایی بپیوندند.

همین دوگانگی در نهایت باعث بر هم خوردن تمرکز ذهنی بازیکنان شد و در تنها بازی که شاید برای مسئولین در ایران مهم نبود، آنها توانستند با فراغ ذهنی به یک پیروزی دلچسب برسند. اما در مصاف با دو تیمی که نتیجه بازی مقابل آنها از اهمیت زیادی برای مسئولین رده بالای نظام برخوردار بود به دلیل همان فشارهای روانی مبنی بر نباختن به انگلیس و آمریکا، با یک نمایش ضعیف و سردرگم شکست خوردند تا تلخ ترین حذف تیم ملی از جام جهانی به دست تیم ملی آمریکا رقم بخورد.

شاید بد نباشد از همین تریبون به مسئولین سیاسی کشور اعلام کنیم که اگر آنها کمتر در مورد فوتبال اظهار نظر کنند، ملی پوشان نتیجه بهتری در زمین مسابقه می گیرند. آنقدر که سیاسیون از دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا ناراحت شده اند، مردم عادی ناراحت نشده اند چرا که در هر مسابقه ورزشی یک سمت می برد و یک سمت می بازد و این طبیعت هر رقابتی است. هیچ بردی ابدی نیست و هیچ باختی هم ابدی نخواهد بود اما مسئولین سیاسی کشور که فشار زیادی را امروز تحمل می کنند در تریبون های مختلف مدام به موضوع حذف تیم ملی از جام جهانی و دلداری به مردمی می پردازند که این موضوع برایشان آنقدرها هم که سیاسیون فکر می کنند، مهم نبوده و نیست.

نتایج تیم ملی مقابل انگلیس و آمریکا تنها برای افرادی دردآور یا بهتر بگوئیم زجر آور بوده که قصد داشتند از این نتایج بهره برداری سیاسی انجام دهند وگرنه هواداران واقعی فوتبال بارها و بارها پیروزی و شکست تیم ملی را در رقابت های مختلف دیده بودند و اتفاق جدیدی رخ نداده بود که ماتم سرا راه بیاندازند.

در پایان به مسئولین کشور یادآور می شویم اخلاق و جوانمردی را در ورزش از ورزشکاران تیم های مختلف ورزشی آمریکا یاد بگیرند چرا که رفتار آنها در موقع پیروزی مقابل رقبای ایرانی قابل تحسین است. وقتی رفتار آمریکایی ها مقابل ورزشکاران ایرانی را می بینیم بارها افسوس می خوریم که چرا فردی مثل جواد خیابانی و برخی رجال سیاسی تریبون به دست دارند و به جای ایجاد محبت بین ملت ها نفرت پراکنی می کنند …

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • بی نام 1 دسامبر 2022 / 8:19 ق.ظ

    رسانه های رنگی مخصوصا نمرات بازیکنان ایران در بازی با امریکا را منعکس نمیکنن. چون مجید حسینی بهترین شده و میخوان قربانی بازی نکردن دو دفاع سابق پرسپولیسش کنن.

  • بی نام 30 نوامبر 2022 / 11:22 ب.ظ

    اینا از این ناراحتن چرا مدافعین سفارشی شون خلیل زاده و کنعانی بازی نکردن و حسینی که دیروز پر امتیاز ترین بازیکن ایران بود بازی کرد. یا از این ناراحتن امیری ۳۴ ساله چرا نیومد تو بازی. بحث رنگی الان اشتباهه. من معتقدم ترابی بسیار به درد میخورد جای قدوس انصاری فر نوراللهی کریمی و ….. جلالی هم بسیار به درد می خورد اما به هر حال مربی گاهی تصمیماتی میگیره که ما نمی پسندیدم. و در ضمن دیر اومد و لیگ رو‌نشناخت و مجبور بود با لیست پکیجی مربی خونه به خونه بره جلو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید