کد خبر:22020
پ

ضربه سنگین مدیریت استقلال و پرسپولیس به فوتبال ایران

فوتبال پایه در ایران غول مانده و نکته اسفناک تر اینکه مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس تمایل کمی به استفاده از استعدادهایی دارند که در تیمهای پایه دو تیم توپ می زنند و همواره تمایل دارند با شکار ستاره ها، کار خود را راحت کرده و بیشتر به دنبال نتیجه باشند و به سایر […]

فوتبال پایه در ایران غول مانده و نکته اسفناک تر اینکه مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس تمایل کمی به استفاده از استعدادهایی دارند که در تیمهای پایه دو تیم توپ می زنند و همواره تمایل دارند با شکار ستاره ها، کار خود را راحت کرده و بیشتر به دنبال نتیجه باشند و به سایر مسائل در حوزه استعدادیابی توجهی ندارند.

 

ضربه سنگین مدیریت استقلال و پرسپولیس به فوتبال ایران

ضربه سنگین مدیریت استقلال و پرسپولیس به فوتبال ایران

اگر مهدی عبدی امروز زننده گل در فینال لیگ قهرمانان آسیا است، حاصل بها دادن مقطعی به او در سالهای اخیر است اما سوال اینجاست چرا به امثال مهدی عبدی بها داده نشد؟ چرا بازیکنانی مثل امیر عابدزاده، شهاب زاهدی و … باید در تیمهای اروپایی بدخشند و پس از اینکه استعدادشان شکوفا شد، باشگاهی پرسپولیس حسرت داشتن این بازیکنان را بخورد؟

وضعیت در تیم استقلال به مراتب بدتر از این است؛ آبی ها که در زمان مدیرعاملی فتح اله زاده به کمپانی تولید ستاره تبدیل شده بودند و بازیکنانی همچون مجتبی جباری، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، وحید طالب لو، پیروز قربانی امیر حسین صادقی و … همگی از تیم های پایه استقلال به بزرگسالان و تیم ملی رسیدند اما پس از آن مقطع، سوء مدیریت و بی توجهی به استعدادهایی که اتفاقاً در تیمهای پایه استقلال کم هم نیستند (مستند به جایگاه تیمهای مختلف استقلال در رده های پایه) باعث شد تا بازیکن گلزنی همچون معراج پورتقی از این تیم جدا شود و در شهرخودرو بدرخشد یا امید نورافکن که محصول آکادمی استقلال بود به جای اینکه در استقلال بازی کند در سپاهان بدرخشد. آبی ها ید طولایی در استعدادسوزی دارند به طوری که به واسطه بازی دادن به ستاره های پوشالی در ترکیب اصصلی تیم، استعدادهای نابی همچون رضا آذری، علیرضا رمضانی، زکریا مرادی، معراج پورتقی، طاها شریعتی، شاهین طاهرخانی و … همگی از این تیم جدا شدند تا در آینده نزدیک با درخشش در تیمها دیگر تنها حسرت را برای هواداران این تیم بر جای بگذارند.

علی دایی به عنوان سمبل مربیان عصر جدید است که با شناسایی علی علیپور و مهدی طارمی به عنوان دو استعداد ناب، آنها را از لیگ 1 به پرسپولیس اورد و امروز مهدی طارمی در جایگاهی است که فوتبال اروپا به وی احترام می گذارد.

افسوس که مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس نه تنها درآمدزایی بلد نیستند بلکه در مصرف منابع مالی نیز بدسلیقه عمل می کنند و به جای سرمایه گذاری رو استعدادها و تبدیل کردن آنها به ستاره های فوتبال ایران و ترانسفر و در آمدزایی از کنار آنها، تنها خرید بازیکنان گران قیمت با قیمت های گزاف را خوب می دانند که در بسیاری از موارد نیز کارایی مورد نظر را از خود نشان نداده اند.

 

بازیکنانی که با مبالغ ناچیز حاضرند تا سرحد مرگ برای پیراهن دو تیم محبوب پایتخت جان دهند و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند بیرون هستند تا مولتی میلیاردرهای مغرور که از لحاظ کیفیت فنی و دوندگی در سطح پائینتری از ستاره های جوان دو تیم قرار دارند، فیکس شوند.

ضربه سنگین مدیریت استقلال و پرسپولیس به فوتبال ایران

به عنوان مثال آخر، سجاد آقایی که از او به عنوان یکی از پدیده های فوتبال ایران یاد می شد، با کج سلیقگی محمود فکری از تیم کنار گذاشته شد تا امروز کادر فنی جدید مجبور باشد برای آرمان رمضانی را به خدمت بگیرد که آمار چندان خوبی از خود بر جای نگذاشته است. نکته جالب در خصوص سجاد آقایی اینکه او در رده های پایه پرسپولیس حضور داشت و با بی مهری از این تیم کنار گذاشته شد تا به پایه های استقلال بپیوندد و در این تیم در زمان استراماچونی به تیم اصلی اضافه شود و بدرخشد اما اتفاقات عجیب در فوتبال ایران و مسائل پشت پرده باعث می شود بسیاری از استعدادها قبل از شکوا شدن خاموش شوند.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید