کد خبر:23154
پ

صحنه خطای پنالتی بازیکن استقلال روی بازیکن پیکان پنالتی بود؟

باشگاه پیکان نسبت به عدم اعلام پنالتی به سود این تیم در بازی روز گذشته دو تیم استقلال و پیکان  معترض شد.   صحنه خطای پنالتی بازیکن استقلال روی بازیکن پیکان پنالتی بود؟ نوید مظفری درباره قضاوت رضا کرمانشاهی در دیدار استقلال و پیکان گفت: در دقیقه 27 باید به نفع پیکان اعلام پنالتی می‌شد. […]

باشگاه پیکان نسبت به عدم اعلام پنالتی به سود این تیم در بازی روز گذشته دو تیم استقلال و پیکان  معترض شد.

 

صحنه خطای پنالتی بازیکن استقلال روی بازیکن پیکان پنالتی بود؟

صحنه خطای پنالتی بازیکن استقلال روی بازیکن پیکان پنالتی بود؟

نوید مظفری درباره قضاوت رضا کرمانشاهی در دیدار استقلال و پیکان گفت: در دقیقه 27 باید به نفع پیکان اعلام پنالتی می‌شد. در این صحنه بازیکن پیکان که توپ را در اختیار داشت وارد محوطه جریمه استقلال شد ولی بازیکن دیگری از پیکان (رضا جبیره) که بدون توپ بود پشت سر او در محوطه جریمه در حرکت با خطای بازیکن استقلال (مسعود ریگی) سرنگون شد و داور باید اعلام پنالتی می‌کرد.

تسنیم نوشت؛ وی عنوان کرد: بازیکنی که روی او خطا شده بدون توپ در حرکت بوده ولی در قانون چیزی از اینکه حتماً باید برای اعلام پنالتی بازیکن توپ را در اختیار داشته باشد،‌ نیامده است. در این صحنه در محوطه جریمه خطایی رخ داده و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.

این کارشناس داوری اظهار داشت: در دیگر صحنه‌های بازی اتفاق خاصی رخ نداد که نیاز به کارشناسی داشته باشد و داور در سایر موارد، صحنه‌ها را به درستی تشخیص داد.

 

نکته اینکه اگر چه این برخورد در محوطه جریمه استقلال صورت گرفت و به زعم نوید مظفری پنالتی بوده اما اگر بنا بر این باشد داوران این صحنه ها را پنالتی بگیرند، تقریباً در هر ضربه کرنری که بازیکنان بدون توپ با هم کنش و درگیری دارند می بایست ضربه پنالتی اعلام شود و با توجه به اینکه بازیکنی که روی او خطا انجام می شود در متن حرکت پا به توپ بازیکن پیکان قرار نداشت، اعلام پنالتی در این شرایط بسیار سخت گیرانه به نظر می رسید.

در واقع این صحنه مثل صحنه هایی است که بر طبق قانون ورود بازیکنان به محوطه جریمه قبل از ضربه پنالتی خطا است و داور باید پنالتی را تکرار کند اما در نود درصد موارد این اتفاق رخ می دهد و خبری از تکرار پنالتی نیست مگر اینکه بازیکنانی که زودتر به محوطه جریمه وارد شده اند، از ریباند استفاده کنند.

به عنوان مثال در تصویر زیر مشاهده میکنید که همبازیکنان استقلال و هم بازیکنان پرسپولیس قبل از ضربه پنالتی علی کریمی به محوطه جریمه وارد شده اند و حتی بیرانوند نیز بر خلاف قوانین چند نیم متری به جلوتر آمده اما داور در این صحنه دستور به تکرار پنالتی نداد.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • ناشناس 4 آوریل 2021 / 4:59 ب.ظ

    اجب عقب مانده ذهنی هستی میثم فراهانی خاک برسرت ادمین تورو خدا قسمت میدم این میثم فراهانی رو از این سایت بیرون کنید بازی پیکان چه ارتباطی به پرسپولیس داره باز حق پیکان رو خراب کردن کیسه های حیوان صفت وحشی

    • ابی 4 آوریل 2021 / 5:26 ب.ظ

      هوی القاب خانوادتو به دیگران نسبت نده

  • ایران 4 آوریل 2021 / 1:37 ب.ظ

    تیم حکومتی الاستقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید