کد خبر:37257
پ

شیطنت باند رسانه ای و اسکوچیچ برای ملی پوشان استقلال

در حالی که برنامه ریزی برای هفته آخر لیگ برتر بسیار ساده به نظر می رسید، با تعلل سازمان لیگ و البته بدقلقی سرمربی تیم ملی و باند رسانه ای نزدیک به او، برگزاری بازی آخر تیم قهرمان به یک بحران بزرگ برای فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. شیطنت باند رسانه ای و اسکوچیچ برای […]

در حالی که برنامه ریزی برای هفته آخر لیگ برتر بسیار ساده به نظر می رسید، با تعلل سازمان لیگ و البته بدقلقی سرمربی تیم ملی و باند رسانه ای نزدیک به او، برگزاری بازی آخر تیم قهرمان به یک بحران بزرگ برای فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

شیطنت باند رسانه ای و اسکوچیچ برای ملی پوشان استقلال

پس از لعو اردوی کانادای تیم ملی، دراگان اسکوچیچ شروع اردوی تیم ملی را برای شرکت در دوره فیفا دی و انجام چند بازی تدارکاتی، درست در روز انتهایی لیگ انتخاب کرد تا اینگونه شیطنت خود در قضیه  ایجاد بحران برای تیم قهرمان و جلوگیری از حضور ملی پوشان استقلال در بازی انتهایی لیگ و جشن قهرمانی نشان داده باشد.

بر طبق تقویم فیفا، دوره فیفا دی پیش روز  30 می تا 14 ژوئن برگزار می شود و تیمهای مختلف می توانند در 4 نوبت با حریفان مختلف بازی دوستانه انجام دهند. امروز 29 می مصادف با 8 خرداد است و فردا 30 می مصادف با 9 خرداد که بر طبق اعلام سازمان لیگ، آخرین بازی تیم قهرمان یعنی استقلال در این روز برگزار می شود.

در نتیجه یا اسکوچیچ می توانست با یک روز تاخیر، اردوی تیم ملی را که هنوز هم هیچ حریف تدارکاتی برایش گزینش نشده شروع کند و یا سازمان لیگ می بایست سریعتر بازیهای عقب افتاده هفته بیست و نهم را برگزار می کرد چرا که پس از چند روز آلودگی هوا، در دو سه روز گذشته امکان برگزاری بازیها فراهم بود اما به دلایل نامشخص بازیهای معوق هفته بیست و نهم به روز هشتم موکول شد تا بازیهای هفته سی ام این تیم ها به روز 12 خرداد منتقل شود.

اگرچه این برنامه ریزی غلط باعث نشد تا برنامه بازیهای استقلال در هفته سی ام دچار تغییر شود و آنها می بایست در روز سی ام به مصاف حریف خود نفت مسجد سلیمان بروند اما در صورتی که امروز پدیده بتواند شگفتی ساز شود و مقابل پرسپولیس بحران زده به پیروزی برسد، آنگاه بازی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان هم به تاریخ 12 خرداد موکول می شود تا همزمان با بازی پرسپولیس و فجر سپاس در یک ساعت برگزار شده و تکلیف تیم دوم سقوط کننده مشخص شود. در صورت رخ دادن این سناریو، کار برای سازمان لیگ بسیار سخت خواهد شد چرا که با توجه به دعوت بیش از 5 بازیکن از استقلال به اردوی تیم ملی، این باشگاه می تواند درخواست لغو بازی اش را بدهد و سازمان لیگ مجبور به موافقت است و در این صورت برگزاری هفته سی ام مسابقات(حداقل دو بازی استقلال و پرسپولیس با حریفان خود که در خطر سقوط قرار دارند) تا 23 خرداد و پایان فیفا دی به تاخیر خواهد افتاد.

خوش بینانه ترین سناریو در این بین، پیروزی پرسپولیس مقابل پدیده در بازی امروز است که تکلیف تیم های سقوط کننده را مشخص خواهد کرد و بازی استقلال طبق برنامه فردا با حضور ملی پوشان برگزار خواهد شد و ملی پوشان استقلال تنها برای معرفی خود به کادر فنی تیم ملی، صبح فردا خود را به هتل المپیک رسانده و سپس در اردوی استقلال برای آماده شدن برای دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان حاضر می شوند.

 

هر چه که هست، اصرار بی مورد اسکوچیچ مبنی بر در اختیار قرار ندادن ملی پوشان استقلال و پرسپولیس برای دو بازی آتی شان راه به جایی نخواهد برد چرا که آنها بر طبق قانون فیفا می توانند از انجام اینکار استنکاف کنند و در بازی برنامه ریزی شده بدون حضور ملی پوشانشان حاضر نشوند و بهتر است اسکوچیچ برای اجرای دیسیپلین درون تیمی ابتدا دستیار خود (کریم باقری) را کنترل کند که قبل بازی کره جنوبی تیم ملی را رها کرده و در کنسرت خواننده معروف آفتابی می شود! از طرف دیگر او برای حفظ شخصیت تیم ملی بهتر است به فرهنگ سازمانی تیم ملی ایران توجه بیشتری می کرد و بازیکنی که اقدامات غیراخلاقی در اتوبوس تیم ملی انجام داده بود را به اردوهای بعدی دعوت نمی کرد. اکنون چطور شده که اسکوچیچ به یکباره به فکر ساختارسازی آن هم از روشی غیرمعمول افتاده است؟

به نظر می رسد پشت پرده این موش و گربه بازیها هدفی نهفته است که این هدف توسط باند رسانه ای نزدیک به تیم رقیب استقلال ترسیم شده : ناکامی استقلال در هفته آخر و از دست رفتن رکورد بی نظیر قهرمانی بدون شکست در یک فصل فوتبالی که تا سالها هیچ تیمی به آن نخواهد رسید.

بدون تعارف باید گفت اصرار بی مورد اسکوچیچ به شروع اردو دقیقاً از فردا بدون اینکه حریف تدارکاتی تیم ملی مشخص باشد، هیچ معنای دیگری ندارد چرا که دوره فیفا دی پیش رو 14 روزه است و شاید بهتر باشد او ابتدا منتظر می ماند تا یک حریف تدارکاتی برای تیم ملی پیدا شود سپس در جایگاه احترام به قوانین تیم ملی برای باشگاه استقلال خط و نشان می کشید.

گفتنیست آقایان تا همین حالا نیز به 50 درصد هدف خود رسیده اند چرا که تمرکز کادر فنی و 5 ملی پوش استقلال را برای بازی فردای این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان بر هم زده اند و باید دید آیا در نهایت به 50 درصد دیگر هدف خود یعنی شکست استقلال در ایستگاه پایانی لیگ می رسند یا خیر؟

به واقع اسکوچیچ که در دوره های قبلی دعوت از ملی پوشان با اکراه 1 یا 2 بازیکن از استقلال به تیم ملی دعوت می کرد(فقط سیاوش یزدانی پای ثابت همه اردوی های تیم ملی بود)، چطور شد که به یکباره 5 بازیکن این تیم را در قواره دعوت به تیم ملی دید؟ او امروز در حالی روی نیمکت تیم ملی نشسته که اربابانش در رسانه ها که در پست های مختلف تیم ملی دوره اش کرده بودند و کرده اند، ظاهراً برایش خط و مشی تعریف می کنند و یا به تعبیری، پکیج می بندند!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید