کد خبر:32543
پ

شوخی زشت دلالان فوتبال با تیم های ایرانی | لژیونر از تاجیکستان و عمان ؟

در حالی که خبر حضور دو بازیکن 20 ساله تاجیکستانی در پرسپولیس روز گذشته تائید شد؛ پیشتر نیز حضور دو بازیکن از عمان در تیم مس رسانه ای شده بود و امروز حضور یک بازیکن از سوریه در تیم فولاد رسانه ای شد تا مشخص شود، بازار دلالان در فوتبال ایران از بازیکنان آفریقایی و […]

در حالی که خبر حضور دو بازیکن 20 ساله تاجیکستانی در پرسپولیس روز گذشته تائید شد؛ پیشتر نیز حضور دو بازیکن از عمان در تیم مس رسانه ای شده بود و امروز حضور یک بازیکن از سوریه در تیم فولاد رسانه ای شد تا مشخص شود، بازار دلالان در فوتبال ایران از بازیکنان آفریقایی و اروپای شرقی به بازیکنان آسیایی سوئیچ کرده است!

 

شوخی زشت دلالان فوتبال با تیم های ایرانی | لژیونر از تاجیکستان و عمان ؟

شوخی زشت دلالان فوتبال با تیم های ایرانی | لژیونر از تاجیکستان و عمان ؟

واژه لژیونر تعریف خاصی دارد و معمولاً بازیکنان خارجی وارد فوتبال یک کشور می شوند که شرایط خاصی را دارند و از لحاظ کیفیت به قدری بالاتر از فوتبالیست های کشور مقصد هستند که سرمایه گذاری بر روی ان بازیکن هم برای ان باشگاه و هم برای فوتبال آن کشور سودمند است.

متاسفانه در فصل جاری شرایط به حدی برای ترانسفر بازیکنان با کیفیت خارجی به فوتبال ایران خراب بوده که به جز رودی ژستد و کوین یامگا که از طریق یک ایجنت معروف اروپایی به طور رسمی به استقلال پیوستند، به نظر می رسد در سایر موارد، بازیکنانی به فوتبال ایران می آیند که از لحاظ سطح کیفی یا پائینتر و یا در بهترین شرایط مساوی با فوتبالیست های ایرانی هستند اما برخی باشگاه ها که با دلالان تیم می بندند و از کنار این نقل و انتقالات به برخی افراد در درون این باشگاه ها، منافع مالی می رسد، به سمت جذب بازیکنانی رفته اند که در بهترین حالت هم سطح بازیکنان ایرانی هستند و نه بیشتر.

در این شرایط سوال اینجاست سازمان لیگ چطور مجوز ورود این بازیکنان به فوتبال ایران را صادر می کند؟ آیا ممیزی در این خصوص انجام شده یا می شود تا جلوی انتقال بازیکنان معمولی خارجی ولو به ادعای آقایان با قیمت پائین، به فوتبال ایران گرفته شود؟

به واقع آیا در فوتبال ایران جوان 20 ساله مستعدی حضور نداشت تا یحیی گل محمدی به دنبال جذب دو بازیکن تاجیکستانی برای دفاع خود برود؟ آیا سرمربی پرسپولیس عملکرد احسان حسینی را که در 4 هفته لیگ جدید در دو هفته آن در تیم منتخب قرار گرفته، دید که این بازیکن جوان را که سرمایه پرسپولیس بود را به سادگی از دست داد تا در تیم دیگری بدرخشد؟

البته از این دست فرصت سوزی ها چه بسیار در فوتبال ایران انجام شده و شهاب زاهدی نیز نمونه دیگری از استعداد سوزی باشگاه پرسپولیس است که امروز ستاره تیمش در اوکراین محسوب می شود و این در حالی است که در تمام این سالها پرسپولیس محل برو بیای بازیکنان بی کیفیت خارجی از اوکراین و کرواسی بود که با دریافت دستمزدهای کلان، امروز بلای جان این تیم شده اند. از گولچ و بودیمیر تا اوساگونا و …

 

هر چه که هست به نظر می رسد سازمان لیگ می بایست قاطعانه مقابل ورود این قبیل بازیکنان به فوتبال ایران ایستادگی کند تا به نوعی از سرمایه های ایرانی حمایت کرده باشد. به جرات می توان گفت اگر قرار به حضور بازیکن آسیایی در فوتبال ایران باشد، این بازیکن می تواند از کشورهایی همچون عراق، ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان باشد که به لحاظ غنای بازی، در سطح قابل قبولی قرار دارند نه از کشورهای درجه 3 آسیا مثل عمان و سوریه و تاجیکستان که تاپ ترین فوتبالیست های انها نیز در سطح بازیکنان متوسط ایرانی قرار ندارند.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • رضا 7 نوامبر 2021 / 11:12 ب.ظ

    اگر این‌۲ تاجیک هنگام برگزاری فصل فوتبالی ۲۰۲۱ تاجیکستان که در حال برگزاری است فسخ یا اقاله کرده اند باید تا مهلت نقل انتقالات نیم فصل صبر کنند و در روز پایان نقل انتقالات نیم فصل بازیکن آزاد محسوب میشوند. قوانین نقل و‌انتقالات

  • رضا 7 نوامبر 2021 / 2:17 ب.ظ

    حالا اینا به کنار. بازیکنی که فقط دو‌روز از فسخ قردادش گذشته باشه بعنوان بازیکن آزاد حق قرارداد بستن نداره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید