کد خبر:8632
پ

شانس بزرگ پرسپولیس از بی تفاوتی داور سنگاپوری به VAR + عکس

در حالی که استفاده از فناوری VAR از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اجرایی شد؛ به نظر می رسد تیم پرسپولیس، بیشترین سود را از این تصمیم AFC در بین همه تیم ها برده است چرا که آنها توانستند در بازی مقابل پاختاکور، با استفاده از VAR کارت زرد ماشاریپوف را در دقیقه […]

در حالی که استفاده از فناوری VAR از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اجرایی شد؛ به نظر می رسد تیم پرسپولیس، بیشترین سود را از این تصمیم AFC در بین همه تیم ها برده است چرا که آنها توانستند در بازی مقابل پاختاکور، با استفاده از VAR کارت زرد ماشاریپوف را در دقیقه 15 به کارت قرمز تبدیل کنند. و در بازی مقابل النصر نیز در سه صحنه بحث برانگیز به سلامت از عدم رجوع داور بازی به VAR عبور کنند.

 

شانس بزرگ پرسپولیس از بی تفاوتی داور سنگاپوری به VAR + عکس

 

داور سنگاپوری در این دیدار هرگز به سمت استفاده از VAR نرفت که شاید اگر این اتفاق می افتاد، نتیجه دیگری در بازی شب گذشته پرسپولیس و النصر رقم می خورد چرا که در چند صحنه مشکوک، احتمال اینکه رای برگردانده می شد، وجود داشت.

شانس بزرگ پرسپولیس از بی تفاوتی داور سنگاپوری به VAR + عکس

در صحنه اول که بازیکنان النصر اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، شجاع خلیل زاده در حالی که بازیکن النصر از او عبور کرده بود، پایش را در مقابل زانوی او قرار داد تا مانع از حرکت وی شود که شاید در بازبینی این صحنه، نظر داور نسبت به تصمیم اولیه اش عوض می شد.

 

در صحنه دیگر که منجر به گل پرسپولیس شد، وحید امیری بازیکن پرسپولیس پایش را بر روی پای بازیکن النصر گذاشت و مانع از حرکت او شد که با بازبینی این صحنه، قطعاً نظر داور بازی عوض می شد اما به دلیل سرعت بالای این صحنه او تصمیم به ادامه بازی گرفت و با خوش شانسی پرسپولیس برای بازبینی صحنه اقدام نکرد.

در تصویر بالا به وضح خطای وحید امیری بر روی بازیکن النصر مشخص است که از بالا با دست او را شارژ کرده و از پائین نیز با پا مانع از حرکت پای او شده است.

 

در صحنه سوم نیز که قبل از دفع شوت سهمگین هافبک النصر توسط لک در نیمه دوم اتفاق افتاد؛ شجاع خلیل زاده با پرشی بند بر روی بازیکن النصر خراب شد که اگر چه این صحنه مشکوک به نظر می رسید اما به نظر نمی رد خطای پنالتی حادث شده باشد اما نکته جالب توجه در خصوص داور سنگاپوری این بود که او هرگز به سمت بازبینی صحنه ها نرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید