کد خبر:44307
پ

سپاهان قهرمان واقعی لیگ | استقلال قهرمان معنوی

با تساوی استقلال مقابل صنعت نفت و پیروزی سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان، با قاطعیت می توان گفت استقلال از کورس قهرمانی خارج شد و رقابت در دو هفته پایانی بین پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی خواهد بود. اما با نگاهی به شرایط تیم ها در طول فصل، به جرات می توان گفت […]

با تساوی استقلال مقابل صنعت نفت و پیروزی سپاهان مقابل نفت مسجد سلیمان، با قاطعیت می توان گفت استقلال از کورس قهرمانی خارج شد و رقابت در دو هفته پایانی بین پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی خواهد بود.

اما با نگاهی به شرایط تیم ها در طول فصل، به جرات می توان گفت سپاهان که هم استقلال و هم پرسپولیس را شکست داده، قهرمان واقعی لیگ برتر است و استقلال با وجود مشکلاتی که بعضاً عامدانه برای این تیم به وجود آوردند، قهرمان معنوی لیگ است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استقلال مقابل تیم های مدعی قهرمانی تنها 1 امتیاز به دست آورد و همین مسئله، از شایستگی آنها برای قهرمانی در لیگ برتر می کاهد.

اما شاید اگر هر تیم دیگری جز استقلال بود، در مقابل امروز به جای شانس قهرمانی در نیمه دوم جدول لیگ برتر حضور داشت. اگر در دو تیم سپاهان یا پرسپولیس اتفاقات زیر رخ می داد، به نظر شما چه اتفاقی رخ می داد؟

*بستن تیم بدون نظر مربی و کمبود شدید بازیکن در پست هافبک میانی

*عدم پرداخت مطالبات بازیکنان در 6 ماه گذشته و کاهش روحیه آنها در فاصله چند هفته مانده به پایان فصل (همه می دانیم که در صورت وصول نشدن این معوقات، دست بازیکنان استقلال به هیچ جا بند نیست و آنها باید با طی روال قانونی و شکایت از باشگاه، احتمالاً دو سال دیگر به پول خود برسند) البته که همه این موارد، چاله هایی است که توسط مافیای فوتبال ایران برای این تیم کنده شده تا در دوره های بعدی لیگ قهرمانان آسیا، مدیران این تیم همچنان برای کسب مجوز حرفه ای با انبوه طلبکاران مواجه باشند.

*عدم جذب بازیکن و تقویت تیم در نیم فصل

*تعلل عامدانه در عدم حل و فصل مشکل طلبکاران استقلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا

*اشتباهات کمرشکن داوری که به یک رویه عادی در بازی های استقلال تبدیل شده و صحبت در مورد آنها، اتلاف وقت محسوب می شود

*رویکرد منفی ارکان برگزاری فوتبال به استقلال و سرمربی اش و نگاهی مثبت به تیم رقیب که باعث ایجاد تبعیض های فراوان شده است.

البته آقایان در فصل گذشته نیز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قهرمانی استقلال انجام دادند (از موضوع سرباز کردن مرادمند و یزدانی گرفته تا اشتباهات عجیب در داوری ها به خصوص در دو دربی رفت و برگشت) اما تیم مجیدی با زیرکی موفق به کسب قهرمانی شد تا آتشی بزرگ بر جان بسیاری از سیاسیون و آقازاده هایشان که نتایج فوتبال را مهندسی می کنند بیاندازد و مجیدی پس از اطلاع از اینکه در فصل جدید این دشمنی شدیدتر خواهد شد و ناداوری ها و کارشکنی ها برای ناکامی استقلال علنی تر می شود، عطای کار در تیمی که خودش قهرمان کرده بود را به لقایش بخشید و رفت.

امروز نیز در شرایطی هستیم که عارف غلامی بازیکن استقلال مدعی شد پس از قهرمانی این تیم در سوپرجام، بلایی نبوده که بر سر استقلال نیاورده باشند. در واقع این اظهارات او اشاره ای به آتش گرفتن مسئولینی است که در چند سال اخیر برای جلوگیری از جلو افتادن استقلال در تعداد جام ها از رقیب سنتی، دست به هر کاری زدند تا اختلاف همیشگی را طی چند سال جبران کنند.

به واقع امروز آجورلو کجاست؟ چرا کسی جوابگوی این مسئله نیست که آن پول هنگفتی که مدعی هستند در زمان او هزینه شده، دقیقاً در کدام قسمت هزینه شده که نه بدهی ها پرداخت شده و نه معوقات کادر فنی و بازیکنان!

امروز فتح اله زاده چه جوابی به هواداران استقلال بابت کم کاری در بستن پرونده استراماچونی دارد؟

جناب قربان زاده و به طور کلی نهادهای نظارتی و دولتی کجایند که به یکباره هوس تحقیق و تفحص از باشگاه استقلال و مبارزه با فساد به سرشان زد اما در مقابل فساد و جعل اسناد علنی در باشگاه رقیب سکوت کردند؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید