کد خبر:42244
پ

سوپر توپ طلا چیست و چه بازیکنانی در تاریخ فوتبال برده اند؟

فرانس فوتبال اعلام کرده به جهت درخشش خیره کننده لیونل مسی در جام جهانی 2022 و کوپا آمریکا 2022 قصد دارد برای دومین بار در تاریخ، جایزه سوپر توپ طلا یا سوپر بالون دیور را اهدا کند. جایزه سوپرتوپ طلا (Super ballon dor) زمانی اهدا می شود که یک بازیکت عملکرد خیره کننده ای در […]

فرانس فوتبال اعلام کرده به جهت درخشش خیره کننده لیونل مسی در جام جهانی 2022 و کوپا آمریکا 2022 قصد دارد برای دومین بار در تاریخ، جایزه سوپر توپ طلا یا سوپر بالون دیور را اهدا کند.

جایزه سوپرتوپ طلا (Super ballon dor) زمانی اهدا می شود که یک بازیکت عملکرد خیره کننده ای در 30 سال گذشته داشته باشد.

حالا فرانس پرس قصد دارد پس از حدود 40 سال، بار دیگر این جایزه ارزشمند و نادر را به لیونل مسی اهدا کند. گفته می شود فیفا نیز قصد دارد توپ طلای 2022 را بدون نظرسنجی به لیونل مسی اهدا کند.

عکس کاپ سوپر توپ طلا

جایزه Super Ballon d’Or در فوتبال نادرترین جایزه انفرادی است که به بهترین بازیکن 30 سال گذشته اهدا می شود، و این جایزه تنها در صورتی که مدعی شایسته ای برای آن وجود داشته باشد، به او اهدا خواهد شد.

تا کنون، تنها یک جایزه از این دست اهدا شده است. زمانی که آلفردو دی استفانو، مهاجم سابق رئال مادرید، در دسامبر 1989 برنده سوپر توپ طلا شد، زمانی که او در برابر رقابایی سرسخت مثل میشل پلاتینی، اسطوره فرانسوی و یوهان کرایف، ستاره هلندی، به عنوان قهرمان مجله فرانس فوتبال، انتخاب شد.

آلفردو دی استفانو که به عنوان یکی از پرکارترین مهاجمان نسل خود شناخته می شود، در 396 بازی برای رئال مادرید 308 گل به ثمر رساند.

دی استفانو در طول یک دهه اقامت خود در پایتخت اسپانیا، دو توپ طلا، یک جام بین قاره‌ای، یک قهرمانی جام جهانی، دو کوپا آمریکا، هشت قهرمانی لالیگا، یک کوپا اسپانیا، پنج جام اروپایی متوالی بین سال‌های 1956 و 1960 و یک باشگاه کوچک به دست آورد.

با توجه به کلکسیون فوق‌العاده‌اش از جام‌ها، جایزه سوپر توپ طلای دست‌نیافتنی به او داده شد.

در آن زمان قرار بود جایزه Super Ballon d’Or به بهترین فوتبالیست اروپایی داده شود. با این حال، آلفردو دی استفانو علیرغم اینکه در آرژانتین متولد شده بود، به دلیل داشتن پاسپورت اسپانیایی، آن را به دست آورد.

در همین حال، جایزه توپ طلا برای اولین بار در سال 1956 اهدا شد، زمانی که استنلی متیوز از بلکپول آن را به دست آورد. از آن زمان تاکنون، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به ترتیب هفت و پنج بار جایزه انفرادی را دریافت کرده‌اند که بیشترین تعداد در بین بازیکنان را دارند.

انتظار می رود چه کسی برنده دومین جایزه سوپر توپ طلا شود؟

در دوران معاصر، اگر بتوان یک فوتبالیست را به اندازه کافی برجسته دانست که جایزه سوپر توپ طلا را به دست آورد، باید کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی، دو اسطوره فوتبال امروز باشند که با عملکردهای مسحورکننده عناوین زیادی به دست آورده اند.

قبل از جام جهانی 2022، تنها جامی که در کابینه هر دو بازیکن وجود نداشت، جام جهانی بود. در حالی که آرژانتین لیونل مسی تمام مسیر را طی کرد، پرتغال رونالدو در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مراکش حذف شد.

مسی همچنین جایزه توپ طلا را به لطف نمایش های چشم نواز خود در قطر 2022 به دست آورد، جایی که او هفت گل و سه پاس گل به نام خود ثبت کرد.

با این وجود، لیونل مسی پس از کسب هر افتخار فردی و تیمی که می توانست در دوران درخشان خود کسب کند، اکنون می تواند جایزه سوپر توپ طلا را به دست آورد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید