کد خبر:44302
پ

سه بازیکنی که کمر استقلال مقابل صنعت نفت را شکستند

هفته بیست و هشتم لیگ برتر امروز با انجام چند بازی برگزار شد و در مهمترین بازی استقلال با نتیجه تساوی 1-1 مقابل صنعت نفت آبادان در تهران متوقف شد تا اندک شانس های این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر به 0 تبدیل شود. اگرچه استقلال پس از شکست در دربی، تقریباً پرونده قهرمانی […]

هفته بیست و هشتم لیگ برتر امروز با انجام چند بازی برگزار شد و در مهمترین بازی استقلال با نتیجه تساوی 1-1 مقابل صنعت نفت آبادان در تهران متوقف شد تا اندک شانس های این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر به 0 تبدیل شود.

اگرچه استقلال پس از شکست در دربی، تقریباً پرونده قهرمانی در لیگ برترش بسته شده بود اما تساوی خانگی مقابل صنعت نفت ته جدولی نکات و پیام های زیادی برای کادر فنی استقلال داشت که در ادامه به آنها می پردازیم.

استقلال در بازی مقابل پرسپولیس، یامگا را به دلیل مصدومیت از دست داد و هم در دربی و هم در بازی مقابل پارس جم و هم در دیدار امروز، سمت راست استقلال که به نقطه قوت این تیم تبدیل شده بود، به نقطه ضعف آبی ها تبدیل شد.

سه بازیکنی که کمر استقلال مقابل صنعت نفت را شکستند

صالح حردانی که بدترین فصل فوتبالی خود را سپری می کند، در این بازی نیز مثل دربی با اشتباهات کمر شکن خود در دقایق حساس بازی و لو دادن های پیاپی توپ، نشان داد احتمالاً یکی از خروجی های استقلال در پایان فصل خواهد بود. از زمان حضور او به جای یامگا، تیم حریف حساب ویژه ای بر روی ضعف های حردانی در دفاع باز کرده و او نشان داده در فاز هجومی نیز دیگر آن بازیکن با سانترها و پاس های دقیق نیست.

سیدحسین حسینی را می توان پرنوسان ترین بازیکن 10 سال اخیر استقلال دانست. او در بازی امشب نیز با چند اشتباه نشان داد هرگز لیاقت حضور در استقلال را ندارد چه برسد به بستن بازوبند کاپیتانی این تیم! روزهای سیاه حسینی از زمانی آغاز شد که با حرکتی تحقیر آمیز مقابل تیم هوادار، فشار روانی بر روی خود را بیشتر کرد . حرکتی احمقانه که امروز استقلال تاوانش را پس می دهد. شاید مدیران استقلال از همین حالا هم در خروجی باشگاه را به او نشان دهند، اتفاق بدی برای این تیم رخ ندهد چرا که وقت تلف کردن برای تمدید قرارداد این بازیکن، هم پول باشگاه را به هدر خواهد داد و هم اینکه بار دیگر هواداران این تیم باید در بازی های حساس تیمشان، شاهد گل های مبتدیانه ای باشند که حسینی دریافت می کند.

ساپینتو در این بازی بدشانس بود چرا که تیم او مقابل تیم بسته صنعت نفت موقعیت های گل خوبی ایجاد کرد که اوج آن، سه بار لرزیدن تیرک دروازه طلایی پوشان آبادانی بود. مهدی قایدی در این دیدار هر چه زد به در بسته خورد و شاید امروز شانس با او و ساپینتو و هواداران استقلال یار نبود تا حداقل یکی از توپ هایش به گل تبدیل شود.

محمد محبی در ادامه سیر نزولی خود در این دیدار نیز سردرگم و خودخواه نشان داد و تردیدها در خصوص دائمی کردن قراردادش در انتهای فصل را افزایش داد.

مصدومیت آرش رضاوند و حضور حسین زواری به جای او نشان داد که استقلال بیش از هر پست دیگری در نقل و انتقالات نیاز به یک هافبک میانی خلاق دارد. زواری جوان که در این بازی پرفشار و دقایقی که تیمش به گل نیاز داشت وارد زمین شده بود، به جز لو دادن توپ و ارسال پاس های اشتباه کار دیگری انجام نداد. پس از جدایی عجیب عزیزبک امانوف، اکنون عدم بازی مهدی مهدی پور با تجربه تر نسبت به حسین زواری نیز مشخص نیست.

شاید کج سلیقگی ساپینتو بود که جعفر سلمانی همچنان در جناح چپ استقلال حضور دارد و مدافع چپ رونده ای همچون ابولفضل جلالی پشت خط مانده است. با مصدومیت یامگا، عملاً دو مدافع کناری استقلال هی خطری برای حریفان ندارند و تمرکز آنها تنها بر روی مهار مهدی قایدی معطوف می شود که کار بازی خوانی را برای حریفان ساده کرده است.

در بازی امشب، روزبه چشمی هم بازیکن پر اشتباهی نشان داد و با پاس های طولی اشتباه پرتعداد، بارها مالکیت توپ را به حریف واگذار کرد. عدم تحرک او در کانال مرکزی استقلال هم یکی از دلایل عقب بازی کردن مثلث هجومی استقلال بود.

هر چه که بود، نتیجه این بازی اگرچه ممکن بود استقلال را همچنان در کورس قهرمانی امیدوار نگه دارد(اگرچه هنوز هم بر روی کاغذ این تیم شانس قهرمانی دارد) اما همانطور که اشاره شد، پس از شکست در دربی، کار لیگ برای استقلال تمام شد و بازی های اخیر تنها به لحاظ فنی برای هواداران استقلال حائز اهمیت است. چرا که آنها نگران نیمه نهایی و احتمالاً فینال جام حذفی هستند که قرار است با نفرات ضعیفی همچون صالح حردانی، جعفر سلمانی، حسین حسینی و محبی افت کرده و آرش رضاوند مصدوم به مصاف رقبا بروند.

شاید بهتر باشد ساپینتو میرزایی را در بازی بعدی به عنوان مدافع چپ یا راست خود امتحان کند چرا که رضا میرزایی هر بار که به میدان آمده ورق بازی را به سود استقلال برگردانده و یکی از بازیکنان موثر و البته متعصب این تیم به شمار می آید.

در نوع بازی بازیکنان استقلال مشخص بود که آنها قبل از شروع این دیدار هم لیگ را برای خود تمام شده قلمداد می کرده اند و شاید یکی از مهمترین کارهای ساپینتو در هفته های آتی، بازگرداندن روحیه و اعتماد به نفس به تیمش باشد چرا که با این شیوه بازی و فرصت سوزی های پیاپی به دلیل عدم تمرکز، احتمالاً دست آنها به کاپ جام حذفی هم نخواهد رسید.

پی نوشت: اگرچه اشتباهات داوری در این دیدار بار دیگر به ضرر استقلال تمام شد و آبی ها یک پنالتی طلبکار شدند اما نمی توان بر روی بازی ضعیف چند بازیکن این تیم چشمان را بست و تنها از عملکرد داوری انتقاد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید