کد خبر:4176
پ

فرار رو به جلوی جدید مدیران پرسپولیس

در حالی که باشگاه پرسپولیس بار دیگر با بیانیه ای عوامفریبانه قصد داشت تا با فرار رو به جلویی دیگر، قهرمانی های این تیم در چند سال اخیر را معتبر جلوه دهد و کمک های وزیر ورزش در این مسیر را به نوعی کتمان کند، اما با فلش بکی به اعترافات مدیران پرسپولیس در چند […]

در حالی که باشگاه پرسپولیس بار دیگر با بیانیه ای عوامفریبانه قصد داشت تا با فرار رو به جلویی دیگر، قهرمانی های این تیم در چند سال اخیر را معتبر جلوه دهد و کمک های وزیر ورزش در این مسیر را به نوعی کتمان کند، اما با فلش بکی به اعترافات مدیران پرسپولیس در چند ماه گذشته به سادگی می توان به این نکته رسید که اگر حمایت وزارت ورزش از این تیم نبود، شاید اکنون با کالدرون برای بقا می جنگیدند!

 

فیلم اعتراف پیشکسوت پرسپولیس به کمک فدراسیون و وزارت ورزش به پرسپولیس

 

لینک خبر اعترافات رسول پناه علیه انصاری فرد

 

سند اثبات کننده تضعیف رقبای پرسپولیس به دست وزارت ورزش

در جریان جدایی مرموز انصاری فرد از پرسپولیس، هیئت مدیره این تیم و به طور خاص رسول پناه موضع گیری تندی علیه انصاری فرد انجام داد و در یک اعتراف رسمی مدعی شد جناب مدیرعامل از فراری دادن و فسخ قرارداد کالدرون از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیده و شبانه به او تلفن زده و این موضوع را به وی در میان گذاشته است.

حال این سوال مطرح می شود که چرا مدیرعامل وقت پرسپولیس باید از تحت فشار گذاشتن و فسخ قرارداد کالدرون که تیمش را ظاهراً قهرمان نیم فصل کرده خوشحال باشد؟ مگر در فوتبال جایگاهی بالاتر از رتبه اول جدول وجود دارد ؟ در همین اعتراف ساده رسول پناه به سادگی می توان به این نکته رسید که وزارت ورزش حمایت تمام و کمالی از مدیرعامل این تیم برای فسخ قرارداد کالدرون انجام داده و با پذیرش تبعات و پرداخت باقیمانده قرارداد و البته غرامت و ضرر و زیان آن، حکم به رفتن کالدرون داد تا با زور یحیی گل محمدی را به پرسپولیس بیاورد که گران ترین مربی تاریخ لیگ برتر شد و رقم کلی انتقال او به این تیم، 9 میلیارد تومان شد. که این موضوع نشان می دهد عدم پرداخت دستمزد کالدرون بهانه ای برای جدایی او از این تیم بوده است.

نکته جالب ماجرا وقتی است که بدانیم این رفتار مدیرعامل وقت پرسپولیس که بدون تردید با حمایت وزارت ورزش صورت گرفته، به طور غیرمستقیم این حقیقت را بر ملا می کند که صدرنشینی پرسپولیس با کالدرون در نیم فصل اول پوشالی بوده و حتی مدیران این تیم نیز به این نکته معتقد بودند که کالدرون مربی ضعیفی است و اگر کمک های پشت پرده (تضعیف رقبا با فراری دادن مربیانی همچون گل محمدی، استراماچونی و اسکوچیچ) و نوچه های وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال نبود، شاید پرسپولیس در آن جایگاه قرار نمی گرفت.

این نکته هرگز از خاطره فوتبالی هواداران از یاد نخواهد رفت که در آن مقطع عزم وزارت ورزش مبنی بر تضعیف تمام رقبای بالاقوه پرسپولیس و تقویت سرخ پوشان بود به طوری که در ابتدا استراماچونی را از استقلال گرفتند، سپس به سراغ گرفتن قلعه نویی از سپاهان برای تیم ملی رفتند که همین موضوع باعث بر هم خوردن تمرکز کادر فنی این تیم و از دست رفتن امتیازات زیادی در آن مقطع شد و در انتها نیز با نقشه ای عجیب، اسکوچیچ را بعد از بازی با پرسپولیس به تیم ملی بردند و در انتها نیز گل محمدی را به زور از چنگ شهر خودرو در آوردند.

به واقع آیا مدیران و هواداران پرسپولیس با عقل و منطق به این اتفاقات نگاه کنند، به چیزی جز مهندسی نتایج لیگ به سود پرسپولیس می رسند؟ به واقع قرار نیست وزیر ورزش برای تیمی گل بزند یا مسئول گل خوردن یا شکست هیچ تیمی نیست اما آنقدر قدرت و نفوذ دارد که در بزنگاه های خاص حکم به تقویت یک تیم و تضعیف دیگری بدهد که این موضوع در نتایج آنها تاثیرگذار خواهد بود.

پی نوشت: مدیران پرسپولیس و حتی هواداران این تیم از بازیهای ضعیف تیم کالدرون راضی نبودند و امیدی به موفقیت تیم با او در ادامه لیگ و لیگ قهرمانان آسیا نبود و خود عوامل پرسپولیس نیز به خوبی می دانستند که صدرنشینی کالدرون در آن مقطع نه به واسطه قدرت کار فنی آنها بلکه به خاطر حمایت های پشت پرده ای بود که در یک بازه زمانی از پرسپولیس شد و رقبا را تضعیف کرد. مسئولینی که برای قهرمانی چهارم پرسپولیس از ابتدای فصل بی تابی می کردند به خوبی می دانستند که با وجود کالدرون قادر نیستند در نیم فصل دوم، همه سوتها را به سود پرسپولیس و به ضرر رقبا بچرخانند و از همین حیث مجبور شدند تا با آوردن گل محمدی موفق در شهر خودرو (با زور و ارعاب مالک شهر خودرو) به پرسپولیس، بخشی از این سناریوی موفقیت را به دوش کادر فنی و بازیکنان بیاندازند تا کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مجبور نباشند برای حمایتهایشان از یک تیم خاص در مقابل تیمهای دیگر پاسخگو باشند.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • ناشناس 27 جولای 2020 / 5:21 ب.ظ

    خاک برسرت کنم احمق بی همه چیز اجنبی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید