کد خبر:34822
پ

سندی که ثابت می کند گل محمدی و انصاری فرد پرسپولیس را به خاک سیاه نشاندند

در هیاهوی مشکلات مالی پرسپولیس به نظر می رسد نکته مهمی مغفول مانده که در ادامه با توجه به سوابق تاریخی برخی اتفاقات به آن می پردازیم. امروز یحیی گل محمدی در حالی مدعی پرداخت مالی به اعضای کادر فنی و بازیکنان تیمش است که به نظر می رسد او در دو فصل اخیر، پرسپولیس […]

در هیاهوی مشکلات مالی پرسپولیس به نظر می رسد نکته مهمی مغفول مانده که در ادامه با توجه به سوابق تاریخی برخی اتفاقات به آن می پردازیم. امروز یحیی گل محمدی در حالی مدعی پرداخت مالی به اعضای کادر فنی و بازیکنان تیمش است که به نظر می رسد او در دو فصل اخیر، پرسپولیس را از لحاظ مالی به خاک سیاه نشانده است چرا که بسیاری از پرونده های مالی که امروز در گلوی پرسپولیس گیر کرده است، به طور مستقیم یا غیر مستقیم به واسطه حضور گل محمدی در پرسپولیس بوده است که در زمان مدیریت انصاریفرد در این تیم منعقد شدند. در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 

فسخ قرارداد با کالدرون به قیمتی گزاف


اولین ترکش حضور گل محمدی در پرسپولیس مربوط به پشت پرده جدایی کالدرون از پرسپولیس بود که مهدی رسول پناه به طور مفصل در این خصوص صحبت کرد که چطور مدیرعامل وقت پرسپولیس از فسخ قرارداد کالدرون خوشحال شده تا بتواند گل محمدی را جانشین وی کند. انصاری فرد کالدرونی را به در خروجی هدایت کرد که توانسته بود پرسپولیس را به عنوان قهرمانی نیم فصل برساند و فسخ یکطرفه قرارداد با او منجر به این شد تا او علاوه بر دریافت تمام مبلغ قراردادش بتواند خسارت و غرامت نیز از این اتفاق بگیرد و علاوه بر بستن پنجره نقل و انتقالات باشگاه، رقمی نزدیک به 850 هزار دلار از پرسپولیس دریافت کند که این هزینه تراشی مستقیماً متوجه انصاری فرد و وزیر ورزش بود که تن به این فسخ دادند تا مربی مدنظر خود(گل محمدی) را با آن روش عجیب و تحت فشار قرار دادن مالک پدیده روی کار بیاورند. در واقع تاثیر حضور گل محمدی در هزینه های باشگاه از همینجا به طور غیرمستقیم آغاز شد.

 

مبلغ سنگین انتقال از پدیده به پرسپولیس

دومین هزینه سنگینی که در همان زمان عقد قرارداد نیز سنگین به حساب می آمد، مربوط به عقد قرارداد کادر فنی فعلی پرسپولیس با مدیران وقت باشگاه است که هنوز هم که هنوز است رقم رضایتنامه گل محمدی به پدیده پرداخت نشده تا این رقم تا به امروز و به ادعای مالک پدیده به عدد 17 میلیارد تومان رسیده باشد.

 

قرارداد ننگین با رادوشویچ

پس از عقد قرارداد با گل محمدی، اتفاقات عجیبی در پرسپولیس رخ داد که یکی از آنها که این روزها گلوی پرسپولیس را می فشارد، عقد قرارداد عجیب سه ساله با دروازه بان نیمکت نشین پرسپولیس بود که با افشای برخی جزئیات و آپشن های آن از جمله دریافت 10 هزار دلار بابت هر کلین شیت و … رقم این قرارداد به حدود 1 میلیون دلار می رسید. حالا رادوشویچ در میانه راه به خاطر بدقولی مدیران در پرداخت، ایران را ترک کرده و خواهان کل مبلغ قراردادش نیز شده است. همانطور که در تصویر پیداست، این اتفاق درست بعد از حضور گل محمدی در پرسپولیس و با موافقت او رخ داد و انصاری فرد نیز در نهایت این اتفاق را رسمی کرد.

 

فاجعه ای به نام اوساگونا

یکی دیگر از شاهکارهای حضور گل محمدی در پرسپولیس، درخواست جذب افتضاح بزرگی به نام اوساگونا بود که در همان مقطع گفته می شد، آذری مدیرعامل وقت فولاد به دلیل ابتلای این بازیکن به هپاتیت او را نخواسته و علی کریمی نیز چندی پیش مدعی شد اوساگونا حاضر بود با مبلغ 5000 دلار برای هر نیم فصل، در تیم سپیدرود رشت بازی کند اما مبلغ قرارداد این بازیکن به یکباره 30 برابر افزایش پیدا کرد و انصاری فرد در اقدامی مشکوک با رقم 150 هزار دلار با او قراردادی برای یک نیم فصل مننعقد کرد تا بزرگترین دستاورد او در پرسپولیس از دست دادن پنالتی در جام حذفی باشد و امروز همان بازیکن بی کیفیت خواستار دریافت کل مبلغ قراردادش شده و موجب بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس شده است.

 

کلاه برداری به سبک استوکس

عجیب ترین مورد در درخواست های گل محمدی به درخواست جذب انتونی استوکس باز می گشت که از همان ابتدا نسبت به حواشی و موارد منشوری و غیراخلاقی وی هشدار داده شد اما در نهایت او پس از بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در امارات از بازگشت به ایران سرباز زد و در کمال حیرت نیز توانست پرسپولیس را محکوم کرده و بابت بازی که برای پرسپولیس انجام نداد، خواستار دریافت کل مبلغ قراردادش شود. او نیز توانست برای یک نیم فصل با پرسپولیس با رقم 275 هزار دلار قرارداد ببندد.

 

اما این پایان کار یحیی در پرسپولیس نبود. او با علم به بدهی داشتن باشگاه به برانکو باز هم دست به هزینه تراشی زد و در آستانه لیگ قهرمانان آسیا 7 بازیکن جدید را جذب کرد و باشگاه به همین واسطه از پرداخت طلب برانکو و جلوگیری از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات عاجز ماند تا برای پرداخت طلب برانکو و باز شدن پنجره نقل و انتقالات، وزیر ورزش وقت شخصاً ورود کند و به گفته علیرضا نیکبخت واحدی، از مبلغ فروش الهیار صیادمنش بازیکن وقت استقلال به فنرباغچه ترکیه، برای تامین پرداخت بدهی برانکو استفاده شود.

 

بخشی از مصاحبه علیرضا نیکبخت واحدی با شبکه تی وی پلاس که در سایت طرفداری منعکس شد.

 

رضا اسدی گرانترین خرید لیگ برتر بود؟

اما گل محمدی که برای موفقیت در پرسپولیس حاضر بود هر اقدام انتحاری را انجام دهد باز هم ریسک کرد و در ابتدای این فصل با علم به بدهکار بودن باشگاه باز هم سراغ خریدهای گران قیمت و رضا اسدی را برای یک فصل با مبلغی نسبتاً سنگین به خدمت گرفت که این بازیکن در نهایت به یک نیمکت نشین محض در پرسپولیس تبدیل شده است. شاید اگر همان مبلغ قرارداد اسدی برای پرداخت به بازیکنان فعلی در نظر گرفته می شد، پرسپولیس امروز غرق در بحران و بدهی مالی نبود.

 

درآمدزایی از ترانسفر 0 بود

نکته مهم در این بین اینکه پرسپولیس در دوران حضور گل محمدی هرگز موفق به انجام یک ترانسفر موفق و درآمدزایی از کنار فروش بازیکنانش نشد و بسیاری از بازیکنان این تیم به صورت آزاد این تیم را ترک کردند. این اتفاق در حالی رخ داده که در سمت مقابل استقلالی ها برای پرداخت طلب شفر، الهیار صیادمنش را به فروش رساندند و برای پرداخت طلب احتمالی استراماچونی، مهدی قایدی را فروختند.

 

درآمدزایی مبهم از پاداش آسیایی

برخی نیز علت هزینه های سنگین انجام شده در پرسپولیس در این مدت را وجود ضمانت معتبری به نام پاداش های آسیایی پرسپولیس قلمداد می کردند و آن را به عنوان درآمدزایی گل محمدی برای پرسپولیس می نوشتند که با استناد به صحبتهای مدیران وقت پرسپولیس، تمامی این مبالغ پیش خورد شده بود و باشگاه پرسپولیس به پشتوانه همان مبالغ بلوکه شده، از سازمان ها و افراد دولتی و غیردولتی قرض گرفته بود و امروز همین مسئله به یک بحران جدی برای این تیم تبدیل شده است چرا که حکم نهایی در خصوص پرونده شکایت النصر از پرسپولیس و همچنین پرونده جعل اسناد این تیم در کمیته انضباطی AFC هنوز صادر نشده و اگر پرسپولیس در این پرونده ها بازنده باشد، نه تنها خبری از پاداش آسیایی نخواهد بود بلکه تمامی وجوهی که تا این لحظه به پشتوانه پاداش آسیایی قرض گرفته نیز به عنوان بدهی قطعی این تیم به ثبت می رسد تا یحیی گل محمدی رسماً با اقداماتی که در دو فصل اخیر در این تیم انجام داده، این تیم را به سمت ورشکستگی مالی هدایت کرده باشد.

 

 

پی نوشت: یکی از دلایل غرق شدن پرسپولیس در باتلاق بدهی ها نیز مساعدت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با این تیم بود که هر بار با لابی بالادستی ها توانستند علی رغم بدهکار بودن، قرارداد بازیکنان جدید خود را به ثبت برسانند. شاید اگر یکبار مقابل این اتفاق ایستادگی می شد، امروز پرسپولیس اینگونه غرق در بحران مالی نبود و به جای خرید بازیکن جدید و گران قیمت ابتدا به سراغ پرداخت بدهی هایش به طلبکاران می رفت اما رویه غلطی که در سالهای حضور سلطانی فر در وزارت ورزش به وجود آمده بود، این تیم را به هزینه کردن بدون پشتوانه مالی بدعادت کرد و امروز به قدری مبلغ این بدهی ها سنگین شده که باعث به وجود آمدن کوهی از بدهی برای باشگاه شده که رادوشویچ نیز با کنایه به این مشکلات مالی مدعی شود، بدهی باشگاه به او تنها شنی از شنزار بدهی های دیگر است تا مشخص شود عمق فاجعه مالی درا ین باشگاه به مراتب بالاتر از آنچه هست که هوادارانش تصور می کنند. بازیکنان و سرمربی پرسپولیس امروز در حالی به شرایط مالی اعتراض دارند که گویی فرد دیگری خارج از مجموعه پرسپولیس مسبب به وجود آمدن چنین بدهی هایی شده است! شاید بهتر باشد به جای انحراف افکار عمومی به سمت وزیر ورزش و مطالبه گری از وی، این سوال از سرمربی تیم مطرح شود که با علم به بدهکار بودن تیم چرا در این چندسال این هزینه های عجیب را به تیم تحمیل کرده است؟ البته وقتی فردی مثل مجید صدری اعتقاد دارد برای ادامه موفقیت همچنان باید دروغ گفت و فردی مثل افشین پیروانی معتقد است برای به دست آوردن قهرمانی باید دست به هر شارلاتان بازی زد، رویکرد کلی  دیدگاه مسئولین این تیم مشخص می شود که امروز به رویکرد صادقانه وزارت ورزش سجادی که به کلی با سیاست های پرابهام وزارت سلطانی فر متفاوت است، معترض می شوند.

شاید برخی از هواداران افراطی پرسپولیس معتقد باشند همه این اتفاقات در نهایت منجر به قهرمانی این تیم در لیگ ایران شده و تلنبار شدن این حجم از بدهی بابت این قهرمانی ها ارزشش را داشته، اما سوال از این دسته از دوستان این است که آیا چسبیدن برچسب تیم جاعل به تیم بزرگ پرسپولیس هم ارزش برخی اتفاقات را داشته که اعتبار همه موفقیت های اخیر این تیم را زیر سوال می برد؟

( گفتنیست کاظم اولیایی رسماً در برنامه زنده تلویزیونی جعل سند توسط باشگاه پرسپولیس را تائید کرد)

به واقع آیا زمان آن نرسیده تا فرد یا افرادی را که مسئول به بار آوردن این حجم از بدهی ها برای این باشگاه شده اند، بازخواست کرد و در خصوص عقد قراردادهای مشکوک در دو سال اخیر در باشگاه پرسپولیس بازرسی دقیقی صورت بگیرد؟ به نظر می رسد امروز وقت ورود نهادهای نظارتی به موضوعات مطرح شده توسط مهدی رسول پناه در خصوص دلالی در این باشگاه است چرا که ردپای دلالی در بسیاری از قراردادهای بازیکنان خارجی این تیم دیده می شود.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید