کد خبر:44327
پ

سندی که ثابت می کند پنالتی پرسپولیس مقابل پیکان به اشتباه اعلام شد

صحبت ها در خصوص ناداوری ها و تیم های سود و زیان دیده از قضاوت ها در هفته های اخیر به اوج خود رسیده و به طور باورنکردنی تنها یک تیم در حال سود بردن از اشتباهات داوری است. پس از اینکه داور دربی در عدم اعلام پنالتی به سود استقلال یک اشتباه تاثیرگذار مرتکب […]

صحبت ها در خصوص ناداوری ها و تیم های سود و زیان دیده از قضاوت ها در هفته های اخیر به اوج خود رسیده و به طور باورنکردنی تنها یک تیم در حال سود بردن از اشتباهات داوری است.

پس از اینکه داور دربی در عدم اعلام پنالتی به سود استقلال یک اشتباه تاثیرگذار مرتکب شد؛ دیگر داور کمیته داوران از اعلام پنالتی برای سپاهان در دیدار مقابل ملوان خودداری کرد تا پرسپولیس برنده اشتباهات داوری هفته بیست و هفتم باشد و استقلال و سپاهان بازنده محض بودند.

اما در هفته بیست و هشتم بار دیگر این اشتباهات به سود پرسپولیس و ضرر استقلال تکرار شد تا با دو اشتباه داوری در دو هفته متوالی، عملاً استقلال از کورس قهرمانی خارج شود و پرسپولیس به شانس اول قهرمانی تبدیل شود!

در هفته بیست و هشتم به گواه کارشناسان داوری دو اشتباه داوری تاثیرگذار در بازی استقلال مقابل صنعت نفت به ضرر آبی های تهران رخ داد که اولی، آفساید بودن گل صنعت نفت بود و دومی اشتباه داور در عدم اعلام پنالتی به سود استقلال در صحنه کشیدن پای مهدی قایدی توسط مدافع صنعت نفت بود.

صحنه واضح از کشیدن پای قایدی توسط مدافع صنعت نفت در محوطه جریمه

اما در سمت مقابل داور دیدار پرسپولیس مقابل پیکان با اعلام یک پنالتی بحث برانگیز که در تصاویر آهسته مشخص شد، اشتباه کرده، یک سه امتیاز مهم به قرمزهای تهرانی هدیه داد.

صحنه پنالتی پریرا در بازی پرسپولیس و پیکان

4 سال پیش نیز مشابه همین اتفاقات در لیگ رخ داد و ابتدا با اعلام آفساید اشتباه، گل سالم الهیار صیادمنش مقابل پدیده مردود اعلام شد و سپس در آبادان مقابل تیم صنعت نفت، آن صحنه معروف رخ داد که رئیس وقت کمیته داوران حاضر شد شرف و اعتبار خود را زیر پا بگذارد و با نقض قوانین فیزیک مدعی شد، توپ مهدی قایدی کامل از خط عرضی عبور کرده و گل استقلال به صنعت نفت به همین سادگی مرودد اعلام شد تا در آن سال نیز در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ، مهندسی امتیازی در بین مدعیان قهرمانی صورت بگیرد. جالب اینکه در آن سال هم سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی بودند و در نهایت آن تیم معلوم الحال به قهرمانی رسید!

صحنه گل سالم استقلال به پدیده که به اشتباه آفساید اعلام شد

کلیدواژه : کارشناسی داوری

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 7 مه 2023 / 4:30 ب.ظ

    بقول مرحوم حجازی کجای مملکت پاکه که فوتبالشم پاک باشه ، دیگه کار از بیانیه دادن و گفتن و سند و مدرک آوردن و اثبات فساد ( نه اشتباه داوری ) گذشته ، باید چاره عملی کرد ، کاملاً همه چیز معلومه ، بنظرم هرچقدر وضعیت جامعه از لحاظ اقتصادی و رفاه اجتماعی و … خراب تر میشه این فساد و حمایت علنی از تیم لجنشون جهت راضی نگهداشتن حداقل بخشی از مردم ، بیشتر میشه و خواهد شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید