کد خبر:23652
پ

سندی که ثابت می کند بازیکنان استقلال بی کیفیت شده اند

تیم فوتبال استقلال در حالی یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ برتر محسوب می شود که به نظر می رسد کیفیت بازیکنان این تیم نسبت به فصل گذشته با افت محسوسی مواجه شده است به طوری که بازیکنان با کیفیت این تیم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسند.   سندی که ثابت […]

تیم فوتبال استقلال در حالی یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ برتر محسوب می شود که به نظر می رسد کیفیت بازیکنان این تیم نسبت به فصل گذشته با افت محسوسی مواجه شده است به طوری که بازیکنان با کیفیت این تیم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسند.

 

سندی که ثابت می کند بازیکنان استقلال بی کیفیت شده اند

سندی که ثابت می کند بازیکنان استقلال بی کیفیت شده اند

اگر بخواهیم بازیکنان با کیفیت استقلال را در فصل جاری بشماریم شاید تنها به دو نام مهدی قایدی و رشید مظاهری برسیم. بازیکنانی همچون وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، ارسلان مطهری آرش رضاوند، داریوش شجاعیان و … همگی با افت کیفیت محسوسی مواجه شده اند که این اتفاق در بازیهای این تیم ملموس و محسوس است.

اکنون بسیاری از هواداران استقلال به یاد ندارند که آخرین گل یا پاس گلی که مسعود ریگی در استقلال داده، مربوط به کدام بازی است. او که در پست کلیدی هافبک دفاعی بازی می کند از بین وظایف 6 گانه یک هافبک دفاعی شاید تنها در امر قطع توپ موفق عمل کند و در سایر وظایف نمره ضعیی می گیرد.

وریا غفوری یکی دیگر از بازیکنانی است که با تغییر پست از دفاع راست به هافبک راست هرگز نتوانسته بازیهای درخشان سابقش را در استقلال تکرار کند.  فرشید اسماعیلی که زمانی یک عنر تاثیرگذار در ترکیب استقلال به حساب می آمد نیز مدتهاست از فرم خوب خود فاصله گرفته و با تک روی و حرکات انفرادی بی فایده در میانه میدان تنها به کند شدن ریتم حرکت استقلال افزوده است و دیگر خبری از پاس های طلایی او برای سایر مهاجمین استقلال نیست.

داریوش شجاعیان که با مصدومیت های پیاپی خود، حوله هواداران این تیم را به سر آورده بعد از بازگشتش از مدومیت هنوز نتوانسته مثل دوران اوجش در این تیم هنرنمایی کند که البته این اتاق به تغییر پیاپی پست بازی او نیز مرتبط است چرا که او اصولا در کناره های خط بازی می کرد اما در تیم فعلی بعضاً در پست هافبک دفاعی نیز به کار گرفته شده است که هیچ تخی در بازی در این پست ندارد.

در خط دفاع اوضاع استقلال به مراتب بدتر از سایر خطوط است. محمدحسین مرادمند که به عنوان یک بازیکن کلیدی در نقل و انتقالات جذب استقلال شد، هرگز نتوانسته بازیهای درخشان خود در پدیده را در استقلال به نمایش بگذارد و یکی از مدافعین متزلزل استقلال در فصل جاریبه حساب می آید.

محمد نادری به عنوان خرید پر سر و صدا و جنجالی که از پرسپولیس به استقلال پیوست نیز حتی 50 درصد کارایی خود در پرسپولیس را به نمایش نگذاشته و خبری از حرکات رو به جلو و لب خط او در راستقلال نیست. سانترهای دقیق او در پرسپولیس زمانی زبانزد بود اما در استقلال خبری از سانترهای دقیق او برای مهاجمین تارگت استقلال نیست.

عارف غلامی به جرات بدترین بازیکن استقلال در فصل جاری محسوب می شود که در چند بازی حساس از جمله دربی با اشتباهات عجیب خود، زمینه گلزنی حریف را فراهم آورد.

روی هم رفته کیفیت فنی بازیکنان استقلال در فصل جاری نسبت به فصل قبل افت محسوس داشته و به قول علی موسوی، هیچ بازیکنی از استقلال فعلی شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست و این تیم پر شده از بازیکنان متوسط و ضعیف که در هر بازی تنها برای اهداف شخصی خود بازی می کنند و نه تفکرات تیمی کادر فنی.

 

به واقع با حضور شیخ دیاباته و آرمان رمضانی استقلالی ها در فصل جاری چند بار بر روی ضربات سر بازیکنان بلند قامت خود به گل رسیده اند؟ چرا کیفیت سانترهای بازیکنانی همچون وریا غفوریو  احمد موسوی از یک سمت و محمد نادری از سمت دیگر تا این حد نازل شده که هرگز شاهد فرود آمدن توپ روی سر بازیکنان بلند قامت استقلال نبوده ایم؟

 

در مجموع عدم توازن در جناحین استقلال باعث شده تا تیم ها سبک بازی این تیم را حدس بزنند و با آمادگی کامل برای مهار نقطه قوت استقلال که زمانی جناح راستش بود، پای به میدان بگذارند چرا که نه در جناح چپ و نه در میانه میدان، استقلال بازیکن تاثیرگذاری در اختیار ندارد.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • امیر 11 آوریل 2021 / 3:10 ب.ظ

    وزیربازیکنای استقلال رو ضعیف کرده یه گروه رو اجیر کرده بازیکنای استقلال رو ببرن شب نشینی و قلیون کشی تا دیر وقت از طرفی وزیر ارتباطات به وریا و مظاهری پول دادهکم کاری کنن دیاباته رو هم ترسوندن که زندانیت میکنیم همین وزیر محمد نادری رو تو تیم پرسپولیس شارز میکرد با دافای خوب اما الان 100 بریم رو فرستان ساغش که خراب شه

  • Mohadeseh 11 آوریل 2021 / 2:27 ب.ظ

    1400قوی‌برمیگردیم‌با‌استرا‌ماچونی💪

  • رضا 11 آوریل 2021 / 10:48 ق.ظ

    استراماچونی همین بازیکنان معمولی را با ترسیم یک نقشه و هدف هم کلی هم برای تک تکشون به بیشترین حالت بازدهی و خلاقیت رساند. بطوری که عارف غلامی را کاناوارو نامید و از همون دوره به تیم‌ ملی دعوت شد .حتی با توجه به قد‌کوتاهش به قدری درخشان بود که امید اول استقلال در دفاع بود. استراماچونی راخیلی زود فراری دادند که این تیم بزرگ نشه و از رقیب سنتیش جلو بزنه. ۱۴۰۰ با استرا

  • ناشناس 11 آوریل 2021 / 10:27 ق.ظ

    حتما کار وزیر که کیسه ها افت کردن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید