کد خبر:20520
پ

سناریوی تکراری و باخت باخت برای استقلال | آقای وزیر این پلن ها تکراری نشدند؟

در حالی که هواداران استقلال همچنان خواستار برکناری محمود فکری از سمتش در استقلال هستند، گفته می شود اعضای هیئت مدیره استقلال نیز خواهان برکناری فکری با توجه به شرایط موجود بین او و بازیکنان بوده اند اما با دستور از وزارت ورزش فعلاً فکری به کارش در استقلال ادامه می دهد. نکته جالب اینکه […]

در حالی که هواداران استقلال همچنان خواستار برکناری محمود فکری از سمتش در استقلال هستند، گفته می شود اعضای هیئت مدیره استقلال نیز خواهان برکناری فکری با توجه به شرایط موجود بین او و بازیکنان بوده اند اما با دستور از وزارت ورزش فعلاً فکری به کارش در استقلال ادامه می دهد. نکته جالب اینکه رسانه رسمی باشگاه استقلال در قبال اتفاقات و حواشی مختلف این روزهای این تیم سکوت کرده و هواداران این تیم می بایست اخبار خود را از رسانه های دیگر دنبال کنند اما نکته ای که در این بین واضح است، سناریوی تکراری و نخ نمایی است که به طور مشابه و به منظور متزلزل کردن استقلال در حال اجرا است.

 

سناریوی تکراری و باخت باخت برای استقلال | آقای وزیر این پلن ها تکراری نشدند؟

سناریوی تکراری و باخت باخت برای استقلال | آقای وزیر این پلن ها تکراری نشدند؟

بعد از علنی شدن حمایت وزیر ارتباطات از پرسپولیس، تنها اعتراف مسعود سلطانی فر به علاقه ش به پرسپولیس مانده تا تکلی بسیاری از مسائل در چند سال اخیر روشن شود. هواداران استقلال به خوبی این موضوع را درک کرده اند که مدیران منصوبی توسط وزیر ورزش، بدون اجازه او آب نمی خورند و تمامی عزل و نصب ها و پرداخت ها و عدم پرداخت ها با دستور از بالا در این تیم صورت می گیرد.

آینها هنوز از یاد نبرده اند که در زمانی که تیمشان با شفر، استراماچونی و مجیدی در مسیر موفقیت قرار گرفته بود چطور پشتش توسط وزارت ورزش خالی شد و هیچ حمایتی از سرمربی وقت تیم نشد اما این روزها که وضعیت استقلال بحرانی تر از همیشه است، محمود فکری و کادر فنی ضعیش با حمایت قاطع وزارت ورزش همچنان در سمتشان ابقا شده اند. شاید اگر این حمایت قاطع از مجیدی و استراماچونی نیز شده بود، شرایط  استقلال طور دیگری رقم می خرود اما امروز مشخص است که آدم موفق در استقلال (چه مربی چه بازیکن) محکوم به رفتن است و از فردی که شانسی برای موفقیت ندارد، حمایت حداکثری می شود!

 

وجه اشتراک این روزهای استقلال با دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی این است که به هر طریقی این ماجرا جلو برود جز انتخاب سریع جانشین فکری، این استقلال است که ضرر کرده و در واقع یک بازی باخت باخت برای این تیم است.

هواداران استقلال هنوز از یاد نبرده اند که وقتی استقلال با فرهاد مجیدی در انتهای لیگ نوزدهم اوج گرفت و سپاهان را دبل کرد و در نیمه نهایی از سد پرسپولیس گذشت، همین قصه تکراری برایش رقم خورد و مدیرعامل وقت استقلال که امروز خیانت های او برای هواداران عیان شده است با مطرح کردن مذاکرات خیالی با استراماچونی تنها به دنبال وقت کشی و سرگرم کردن هواداران استقلال بود و از طرفی جایگاه مجیدی در استقلال را نیز متزلزل کرده بود که در نهایت این اتاق منجر به از دست رفتن یک جام از ک استقلال شد چرا که تمرکز کادر فنی و بازیکنان به کلی به هم خورده بود.

 

اکنون نیز با کش دار کردن موضوع ابقای محمود فکری در استقلال (او حداکثر تا 3 بازی دیگر روی نیمکت استقلال است) همین سناریو در حال اجرایی شدن است چرا که زمان از مربی بعدی برای کسب موفقیت گرفته می شود و با عدم نتیجه گیری فکری در 3 بازی آتی، فاصله امتیازی با صدر جدول افزایش خواهد یافت و در صورت اخراج فکری بعد از 3 بازی نیز سرمربی جدید قادر نخواهد بود امتیاز 10-12 امتیازی با صدر جدول را تا انتهای لیگ جبران کند. هواداران استقلال بردهای استقلال با کادر فنی فعلی را دیده اند و در روزهایی که این تیم پیروز از زمین خارج شده نیز عمدتاً بازی با کیفیتی از استقلال ندیده اند و کسب یک پیروزی ولو به هر جهت مقابل مس نیز تاثیری در ورت مسئله نخواهد داشت مگر اینکه سبک بازی استقلال از بازی مقابل مس به یکباره متحول شده باشد و هواداران این تیم را به آینده امیدوار نگه دارد که بسیار بعید به نظر می رسد.

 

در شرایط فعلی به طور واضحی مشخص است که محمود فکری با بسیاری از بازیکنان تیم به مشکل خورده و او نمی تواند مدت زیادی در این تیم دوام بیاورد و چه بهتر این دندان لق هر چه زودتر کشیده شود مگر اینکه اهدا و نیاتی در پشت پرده برای عدم موقیت استقلال وجود داشته باشد که چند بازی دیگر به فکری فرصت داده شود.

 

کادر فنی استقلال در 15 هفته اخیر نشان داده اند که چیزی در چنته ندارند و سطح آنها با سطح تیم بزرگ استقلال همخوانی ندارد و مشخص نیست در 3 بازی آتی قرار است چه معجزه ای در استقلال و کیفیت فنی این تیم رخ دهد که همچنان دوستان معتقد به بقای فکری در استقلال هستند. آیا با شکست استقلال مقابل مس رفسنجان و افزایش اختلاف امتیاز با صدر جدول به 7 امتیاز دوستان بالاخره راضی به اخراج فکری خواهند شد یا تا رسیدن این اختلاف به 10، همچنان به پای فکری خواهند ایستاد؟

 

نکته عجیب دیگر در خصوص پلن های تکراری اتاق فکر وزارت ورزش برای استقلال اینکه به نظر می رسد سرانجام دوستان تصمیم گرفتند تا مبلغی را به میلیچ پرداخت کنند تا او به استقلال بازگردد. اما اکنون سوال اینجاست که چرا این مبلغ اینقدر دیر تامین شد تا میلیچ نصف بازیهای نیم فصل را از دست بدهد؟ البته شاید اولویت دوستان، پرداخت مطالبات ماریو بودیمیر در تیم رقیب ود که طلب 100 هزار دلاری میلیچ را به فراموشی سپرده بودند و تا این اندازه این ماجرا کش پیدا کرده است!

 

هر چه که هست در شرایط فعلی نیز کادر فنی استقلال وبازیکنان این تیم تمرکز کافی برای تمرین و مسابقه را ندارند چرا که هر آن احتمال تغییر در کادر فنی وجود دارد و در چنین شرایطی بازیکنان معمولاً حرف شنوی لازم از سرمربی را نخواهند داشت و بازیکنان فیکس از احتمال به خطر اتادن جایگاهشان در ترکیب اصلی با مربی جدید، بخشی از تمرکز خود را از دست خواهند داد که این رویه نگه داشتن استقلال در برزخ، دو سر باخت برای استقلال و هوادارانش محسوب می شود.

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 22 فوریه 2021 / 11:08 ق.ظ

    احسن آقای حسام ملکی خوب نقشه های این کثافتا رو رو می کنی من موندم فکری و مرفاوی که بازیکن و متعصب استقلالن چرا بازیچه اینا شدن و ارزش و احترام خودشونو دارن ازبین میبرن وقتی نمیتونی تیمو درست کنی خودت باید بفهمی ، بین اینهمه خبرنگار و سایت و روزنامه فقط شما و میثم فراهانی حقایقو می نویسید چند سال گذشته حمایتهاشون از پیروزی و تضعیف استقلال مخفیانه بود الان دیگه علنیش کردن تا اینا هستن همینه ، فقط برا دولت بعدی معلوم نیست چه یرنامه ای دارن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید