کد خبر:44423
پ

سناریوهای تکراری انتهای فصل استقلال | بی ثبات کن و پاداش بگیر!

در حالی که از روز گذشته شایعاتی مبنی بر برکناری ساپینتو از هدایت استقلال به گوش می رسید، این موضوع با تکذیب ضمنی محمد مومنی و پرویز مظلومی مواجه شد اما با اتفاقی که ساعاتی پیش رخ داد به نظر می رسد، ساپینتو در انتهای فصل رفتنی است. اینکه قربان زاده و یا وزارت ورزش […]

در حالی که از روز گذشته شایعاتی مبنی بر برکناری ساپینتو از هدایت استقلال به گوش می رسید، این موضوع با تکذیب ضمنی محمد مومنی و پرویز مظلومی مواجه شد اما با اتفاقی که ساعاتی پیش رخ داد به نظر می رسد، ساپینتو در انتهای فصل رفتنی است.

اینکه قربان زاده و یا وزارت ورزش به وعده خود مبنی بر ایجاد تغییرات سریع در هیئت مدیره استقلال عمل نکردند خود نشانه ای بر عزمی جدی برای ادامه فساد با همان نفرات در استقلال اس. وگرنه چطور ممکن است نفراتی که متهم به تخلفات مالی هستند، همچنان در این باشگاه تصمیم گیر باشند آن هم با علم به اینکه تا چند هفته دیگر قرار است برکنار شوند.

آقایانی که می دانند تا حداکثر یک ماه دیگر و تشکیل مجمع، احتمالاً در راس کار نیستند از همین حالا اقدامات بی ثبات کننده خود را آغاز کرده اند و دو عضو باشگاه را که طی چند وقت گذشته به انتقاد از مدیریت پرداختند برکنار کردند.

برکناری فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه و آرش برهانی که امید های استقلال را به قهرمانی رسانده بود، محتمل بود اما امروز با تحرکات آقایان، برکناری ساپینتو در انتهای فصل محتمل تر است.

آقایانی که عامدانه 6 ماه حقوق کادر فنی و بازیکنان را پرداخت نکرده و نمی کنند تا در انتهای فصل هر یک بتوانند آزادانه ویک طرفه فسخ کنند، همان سناریویی را دنبال می کنند که سالهاست در استقلال توسط مسئولین مختلف اجرا می شود. ظاهراً هر مدیری که بتواند بیشترین بی ثباتی را در استقلال به وجود بیاورد، امتیاز بیشتری می گیرد و در پست بعدی ارتقا شغلی پیدا می کند.(به عنوان مثال امیرحسین فتحی که عامل افتضاح استراماچونی بود، پس از جدایی از بدنه مدیریت استقلال به ریاست مجموعه انقلاب رسید)

در حال حاضر شنیده می شود با توجه به انتقاداتی که از رفتارهای تند ساپینتو می شود، بالادستی ها تمایلی به ماندگاری او در فوتبال ایران ندارند و به عبارتی نسخه ساپینتو را قبل از اتمام فصل پیچیده اند همانطور که نسخه استراماچونی را بالادستی ها پیچیدند و تنها مدیران استقلال اجرایش کردند.

همه این اتفاقات در نهایت به یک بی ثباتی بزرگ در استقلال برای فصل بعد منتهی خواهد شد. جایی که بار دیگر باید در پروسه ای کشدار یک مربی جدید انتخاب شود و بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شوند چرا که بسیاری از ستاره های استقلال احتمالاً به دلیل عدم پرداختی به موقع، یک طرفه با این تیم فسخ خواهند کرد و پرونده های جدید به پرونده های طلبکاران از استقلال اضافه خواهد شد که احتمالاً مهمترین آن، شکایت ساپینتو از استقلال خواهد بود!

در واقع مافیای فوتبال ایران در 10 سال گذشته این سناریوی بی ثباتی را در استقلال به طرق مختلف اجرا کرده و هر مربی یا بازیکنی که در این تیم اوج گرفت، به سرعت به در خروجی باشگاه هدایت شد. از وینفرد شفر با مام تیام و جبارف گرفته تا استراماچونی و دیاباته و میلیچ و حالا احتمالاً ساپینتو و یامگا و سیلوا !

اگر فرهاد مجیدی در نبود آقایان توانست به مقام قهرمانی لیگ با استقلال برسد به واسطه گردن کلفتی شخصی مثل سردار آجورلو بود که با این جماعت اوباش مثل خودشان با گردن کلفتی رفتار کرد و برده بالادستی ها نبود که در روند کار سرمربی اش کارشکنی ایجاد کند وگرنه مجیدی نیز به سرنوشت این مربیان دچار شده بود.

آجورلو به قیمت بدنام شدن خودش، پای استقلال ایستاد … همانکاری که ساپینتو انجام داده و با گردن کلفتی تا انتهای فصل با این حجم از کارشکنی دوام آورده است و احتمالاً با همین روحیه آقایان را در فینال جام حذفی نقره داغ خواهد کرد و پس از آن از فاضلاب فوتبال ایران خداحافظی می کند.

وقتی مسعود سلطانی فر بابت افتضاح مدیران منصوبی اش در قضیه استراماچونی به احدی پاسخگو نبود مسلم است حمید سجادی نیز بابت افتضاح مدیران منصوبی اش به احدی پاسخگو نباشد! تکرار این قصه های تکراری به هیچ وجه اتفاقی نیست و گویای یک تصمیم سیاسی پشت پرده در پس آن است که اهدافی فراورزشی را دنبال می کند و تنها توسط افراد مختلف اجرا می شوند وگرنه در وجود جریانی بر ضد تیم استقلال در سطح کلان کشور تقریباً هیچ تردیدی وجود ندارد.

پی نوشت: همینکه آقایان همچنان علی رغم تخلفات ادعایی قربان زاده هنوز بر سر کار خود هستند، بزرگترین پاداش هیئت مدیره بابت خوش خدمتی به وزارتی ها محسوب می شود.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 9 مه 2023 / 6:10 ب.ظ

    همانگونه که از اواخر فصل قبل برنامه این فصل و تنظیم کردن، اول شایعه رفتن مجیدی و انداختن و بعد عملیش کردن و تیم قهرمان و از هم پاشوندن امسالم از بعد بازی آخر استقلال به اینور تحرکات مرموزی درجهت تخریب وجهه ساپینتو و برکناری و دوباره از هم پاشوندن تیم آغاز شده تنها کسایی که تو بدنه مدیریت تیم بله قربان گو نبودن برهانی و سمیعی بودن که حذفشون کردن تا نقشه ها عملی بشه ، فقط خداکنه تیمو منحل نکنن قهرمانیو و جام و … پیش کش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید