کد خبر:16687
پ

سقوط 22 هزار واحدی شاخص بورس | قماربازی جدید دولت با سرمایه مردم

در حالی که بسیاری از قیمت های سهام نمادهای بنیادی بورس در کف قیمتی خود قرار داشتند با شروع معاملات بازار سرمایه از ساعت 9 امروز تنها ظرف 20 دقیقه شاهد افت 22 هزار واحدی شاخص کل بورس بوده ایم و این موضوع موجی از رعب و وحشت را در دل سهامدارانی که با وعده […]

در حالی که بسیاری از قیمت های سهام نمادهای بنیادی بورس در کف قیمتی خود قرار داشتند با شروع معاملات بازار سرمایه از ساعت 9 امروز تنها ظرف 20 دقیقه شاهد افت 22 هزار واحدی شاخص کل بورس بوده ایم و این موضوع موجی از رعب و وحشت را در دل سهامدارانی که با وعده وعیدهای حسن روحانی در سهامداری بلند مدت در بورس مانده بودند ایجاد کرد.

 

سقوط 22 هزار واحدی شاخص بورس | قماربازی جدید دولت با سرمایه مردم

سقوط 22 هزار واحدی شاخص بورس | قماربازی جدید دولت با سرمایه مردم

بازار سرمایه در حالی از چند هته قبل مجدداً وارد فاز اصلاحی شده که دیگر خبری از حمایت های دولت و بازارگردان های بزرگ بازار نیست و هر روز بیشتر از دیروز شاهد خروج نقدینگی سهامداران حقیقی از این بازار هستیم. دولت که هرزچندگاهی با تکرار این رویه سهام مورد نظر خود را در قله به مردم فروخته و سپس با پائین کشیدن قیمت سهام مجدداً اقدام به خرید در کف و نوسان گیری مجدد از بورس برای جبران بخشی از کسری بودجه ش می کند، به طور کل وعده ها و قول های خود در خصوص بازار سرمایه را در ماه های اخر ریاست جمهوری حسن روحانی فراموش کرده است به طوری که قیمت هر سهم صندوق پالایش یکم امروز به سطح 7000 تومان رسید که یک آبروریزی بزرگ برای حسن روحانی محسوب می شود که این صندوق را با بوق و کرنای زیاد به بازار عرضه کرد اما در نهایت قیمت علی به مراتب پائین تر از خرید با 20 درصد تخفیف در عرضه اولیه آن است و به نوعی کلاه گشادی بر سر سهامدارانی رفته که با وعده دولت ادام به خرید این صندوق کردند.

 

متاسفانه رفتار قیمتی سهم صندوق پالایش یکم به عنوان لیدر بازار در هفته های اخیر مطرح بوده و هیچ اراده ای نیز برای متعادل کردن معاملات این سهم برای بازگرداندن ثبات نسبی به بازار دیده نمی شود تا مشخص شود دولت عامدانه خواهان پائین تر رفتن قیمت سهام در بازار بورس است که البته هدف آن نیز مشخص است: جبران کسری بودجه!

 

هر چه که هست قمار دولت در این مقطع حساس با سرمایه مردم در بازار بورس جز ایجاد بی اعتمادی و خروج همیشگی ندینگی سهامداران حقیقی از بورس چیزی در پی نخواهد داشت و دولت بی تدبیری و ناامیدی با در پیش گرفتن این رویه، در ماه های آخر خود، کارنامه تاریک خود را سیاه تر از قبل کرد.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • Rama 15 ژانویه 2021 / 4:10 ب.ظ

    چرا فقط روحانی مگه رهبر تو سخنرانی مردم رو به بورس دعوت نکرد
    به نظر میرسه این اقدام فقط مربوط به دولت نیست و سیاست کلی نظام بر این بوده که نقدینگی از مردم گرفته و درامد تامین شود . به تاریخ سخنرانی رهبر در این زمینه رجوع کنید لازم به ذکر است ایشان دقیقا اسم پالایش رو هم مطرح گردند پس یک سناریو از پیش تعیین شده بوده برا تامین بودجه.

  • ناشناس 6 ژانویه 2021 / 8:05 ب.ظ

    بورس جای قماره جای ادمهای عادی نیست لعنت برکسی که مردم راتشویق به بورس کرد

  • ناشناس 6 ژانویه 2021 / 5:21 ب.ظ

    کاشکی فقط همین دولت بود. یکی از یکی خرابتر و دروغگوتر
    دزدی هم که نگو غارت

  • قلی 6 ژانویه 2021 / 2:53 ب.ظ

    گور پدر روحانی و دولت کثیف همه را بدبخت شاه همچنین خیانتی به ایرانیان نکرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید