کد خبر:16530
پ

سرمربی استقلال حتی فرافکنی هم بلد نیست چه برسد به …

محمود فکری سرمربی استقلال بار دیگر با مطرح کردن جملاتی عجیب در کنفرانس خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک حاشیه ساز شد . او که سعی میکند همواره از موضع مدعی و حق به جانب در خصوص اتاقاتی که در استقلال به واسطه تحرکات خودش رخ داده صحبت کند اینبار نیز نشان داد حتی […]

محمود فکری سرمربی استقلال بار دیگر با مطرح کردن جملاتی عجیب در کنفرانس خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک حاشیه ساز شد . او که سعی میکند همواره از موضع مدعی و حق به جانب در خصوص اتاقاتی که در استقلال به واسطه تحرکات خودش رخ داده صحبت کند اینبار نیز نشان داد حتی فرافکنی و دفاع از تصمیمش را بلد نیست!

 

سرمربی استقلال حتی فرافکنی هم بلد نیست چه برسد به …

سرمربی استقلال حتی فرافکنی هم بلد نیست چه برسد به ...

پیشتر در موضوع فحاشی محمود فکری به باشگاه فولاد خوزستان شاهد این مسئله بودیم که او به جای ندامت از صحبتهایش در موضعی تهاجمی به نیمکت فولاد خوزستان تاخت و در صحبتهایی عجیب مدعی شد مسئولین باید با عواملی که باعث شدند او عصبانی شده و اقدام به فحاشی کند برخورد کنند! اظهارات طنزی که خیلی زود سوژه فضای مجازی شد و جوک های زیادی در خصوص این ادعای نپخته در شبکه های اجتماعی ساخته شد.

 

امروز نیز در کنفرانس خبری پیش از دیدار استقلال مقابل آلومینیوم اراک بار دیگر شاهد صحبتهایی از همان جنس بودیم که بدون منطق خاصی بیان شدند. فکری در توجیه کنار گذاشتن هرویه میلیچ مدعی شد همانطور که بازی کردن او نیاز به دلیل حاصی نداردف نیمکت نشین شدنش هم نیازی به دلیل خاصی ندارد!  این اظهارات حیرت انگیز به قدری طنز و البته تاسف بار هستند که هواداران استقلال از خود سوا می کنند آیا این سرمربی تیم استقلال است که این گونه صحبت می کند؟

جناب فکری در فوتبال مدرن امروز تنها آمار و ارقام و عملکرد بازیکنان در بازی قبل و تمرینات است که منجر به فیکس شدن یا نیمکت نشینی بازیکنان می شود مگر اینکه اتفاق غیرمترقبه ای از جمله محرومیت، مصدومیت و یا یک حادثه خاص برای بازیکن او را از ترکیب اصلی دور کند یا به نیمکت ذخیره ها بفرستد. هیچ کس با نیمکت نشین کردن ستاره ها در صورت عملکرد ضعی در بازی قبل یا وضعیت نامناسب در تمرینات مخال نیست چرا که همین چنند وقت پیش بود که رونالدو کومان به دلیل افت روحی و فنی لیونل مسی در چند بازی پیاپی او را به عنوان بازیکن ذخیره به میدان فرستاد چرا که آمار و ارقام دقت پاس، گلزنی و … او نشان می داد او از وضعیت مطلوب دور است و سرمربی تیم نیز بدون توجه به نام او وی را نیمکت نشین کرد که اتاقی تکراری در فوتبال مدرن امروز به حساب می آید.

 

اما اینکه برای پاک کردن صورت مسئله به روش دیکتاتورمابانه 40 سال قبل مدعی شویم  نیمکت نشین کردن بازیکن ولو اگر در شرایط خوبی قرار داشته باشد نباید با اعتراض بازیکن و هواداران مواجه شود، تنها از یک مغز کوچک بر می آید که در تکرات قرون وسطایی خود گیر کرده است. چرا که باشگاه برای جذب آن ستاره هزینه کرده و او نیز کیفیت بالای خود را در بازیهای قبل نشان داده است و دلیلی برای نیمکت نشین شدن این ستاره وجود ندارد چرا که ممکن است تیم به واسطه این تصمیم اشتباه سرمربی امتیاز از دست بدهد و با بحران مواجه شود و در نهایت مربی اخراج شود اما این بازیکنان هستند که با تیم قرارداد دارند و می مانند. پس شاید بهتر باشد فکری به جای ماجراجویی های بیهوده و بحران آفرینی خودساخته در تیم استقلال رویه مرسوم در فوتبال روز جهان در این زمینه را در پیش بگیرد چرا که اگر او به دنبال مبارزه با بازیکن سالاری بود، پیشتر با بازیکنانی همچون فرشید باقری برخورد می کرد.

 

جناب فکری! همانطور که برای انتخاب تک تک بازیکنان داخل زمین می بایست مسئولیت قبول کنید برای نیمکت نشین کردن بازیکنی که عملکرد خوبی از خود ارائه کرده می بایست پاسخگو باشید چرا که در تیم بزرگ استقلال مربیگری می کنید و این تیم مثل تیم های سابق شما نیست که کسی یقه کادر فنی را به واسطه اشتباهاتش نگیرد. استقلال تاکنون امتیازات مهمی را به واسطه اشتباهات محرز کادر فنی از دست داده که محمود فکری تاکنون نخواسته این اشتباهات را بپذیرد و هر بار با فرافکنی و اشاره به دشمن فرضی، سعی در انحراف افکار عمومی کرده است. تیم استقلال متعلق به هواداران پرشمارش است و شما به عنوان سرمربی می بایست از وجهات شخصیتی و فنی کافی برای هدایت آن برخوردار باشید چرا که سابقه نشان داده مربیان تازه به دوران رسیده ای که قصد پر کردن رزومه شان با مربیگری در استقلال را با این سبک و سیاق داشته اند، محکوم به شکست و اخراج بوده اند.

 

همانطور که علیرضا بیرانوند به واسطه درخشش مقابل تانهام در بازی بعدی تیمش نیز به جای دروازه بان اصلی درون دروازه ایستاد اما به همان دلیل یعنی عملکرد ضعیفف در بازی دوم دوباره به نیمکت تبعید شد تا بازیکنان بدانند مزد عملکرد بی نقص فیکس شدن و مزد اشتباهات در بازی، نیمکت نشینی خواهد بود. به یاد نداریم که مثلاً بازیکنی هموچون کریستیانو رونالدو یا زلاتان ابراهیمویچ و … در یک بازی گلزنی کرده یا عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته باشند و در بازی بعد سرمربی بدون دلیل خاصی و تنها صرفاً بر اساس سلیقه ش بازیکن مذکور را نیمکت نشین کرده باشد. اگر مربی مذکور بدسلیقه بوده و به واسطه مهره چینی اشتباه تیم را با بحران مواجه مرد آنگاه تکلیف هوادارانی که با آن تیم زندگی می کنند چه خواهد بود؟ نتیجه اینکه همه در مقابل تصمیمات خود مسئول هستند و فکری نیز می بایست برای یکس کردن یا نیمکت نشین کردن بازیکنان دلایل قانع کننده ای داشته باشد.

 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که به استناد صحبتهای بسیاری از پیشکسوتان استقلال فکری با مهره چیمی اشتباه خود در بازیهای ابتدایی لیگ، استقلال را با چالش های جدی مواجه کرده است و او فراموش کرد که میلیچ بعد از بازی استقلال و گل گهر آن استوری را منتشر کرده بود و هنوز کسی علت اشتباه فنی استقلال در استفاده از دانشگر در پست غیرتخصصی را نمی داند؛ اشتباهی که جناح چپ استقلال در آن بازی را به جولانگاه بازیکنان گل گهر تبدیل کرده بود و اتفاقا روی اشتباه دانشگر نیز در نهایت به گل رسیدند. هواداران استقلال حق دارند بدانند بازیکنی که در بازی قبل خوب عمل کرده چرا باید به یکباره به نیمکت تبعید شده و بازیکن غیرتخصصی به جای او بازی کند. اگر آمادگی بازیکنان در تمرین و نمرات فنی آنها در بازی های قبلی ملاک مهره چینی کادر فنی نیست، آیا روح رقابت سالم بین بازیکنان برای نشان دادن بهترین عملکرد در زمین و تمرین از بین نخواهد رفت؟ چرا که آنها با این طرز فکر قرون وسطایی فکری به مرور به این نتیجه خواهند رسید که چه خوب بازی کنند چه نه، جایی در تفکرات کادر فنی استقلال ندارند. فکری هنوز به این سوال هواداران استقلال نیز پاسخ نداده که زمانی که شیخ دیاباته مصدوم نبود چرا از او در ترکیب اصلی استفاده نمی کرد؛ آیا او هم پایش را از گلیمش درازتر کرده بود؟ خیر مسئله اینجاست که شما با ایجاد تنش ذهنی برای دو بازیکن خارجی و با کیفیت استقلال اهداف دیگری را دنبال می کنید که به زودی نیت اصلی این رفتارها مشخص می شود.

 

 

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • آریا 4 ژانویه 2021 / 8:41 ب.ظ

    معلومه بدجوری لنگیا رو سوزونده!

  • علی رضا بخشی 3 ژانویه 2021 / 10:20 ب.ظ

    فکری علاوه برنداشتن سوادتربیت هم نداره

  • محمود 3 ژانویه 2021 / 5:12 ب.ظ

    ایشون بزیچه دست وزارت ورزش شده برای نابود کردن استقلال.سواد مربی گری ندارد.۱۴۰۰ با استراماچونی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید