کد خبر:33084
پ

سازمان لیگ رسماً با استقلال وارد جنگ شد : تبلیغات محیطی سال بعد ان شالله!

سازمان لیگ فوتبال کشورمان درباره بحث تبلیغات محیطی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد. دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاههای فوتبال کشور همانگونه که مستحضر هستید در آغاز فصل مسابقات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مواردی در خصوص تبلیغات محیطی باشگاه های فوتبال ایران از سوی مدیرعامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در […]

سازمان لیگ فوتبال کشورمان درباره بحث تبلیغات محیطی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

دوستان گرامی و عزیزان خانواده بزرگ باشگاههای فوتبال کشور
همانگونه که مستحضر هستید در آغاز فصل مسابقات ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مواردی در خصوص تبلیغات محیطی باشگاه های فوتبال ایران از سوی مدیرعامل محترم باشگاه استقلال مبنی بر دراختیار گرفتن تبلیغات محیطی و در نتیجه افزایش درآمد، مطرح شد.
ریاست فدراسیون فوتبال ضمن توصیه به رعایت قوانین کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ، بررسی و مساعدت با باشگاه پر سابقه استقلال را از سازمان لیگ خواستار شدند.
از طرف دیگر بر اساس بند ۱-۱ ماده ۴ آئین نامه لیگ حرفه ای فوتبال کشور مصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران مسئول عقد قرارداد های تجاری بوده و تمامی قراردادهای منعقده شده سازمان از سوی باشگاههای عضو لازم الاجراست و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ حضور دارند باید آن را رعایت کنند.
همچنین برابر بند ۲ ، ماده ۲۲ از آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب سال ۱۳۹۸ ، کلیه باشگاه ها موظف هستند استادیوم خانگی خود را به صورت پاک و عاری از هرگونه تبلیغات از ۲۴ ساعت قبل از مسابقه در اختیار برگزارکنندگان مسابقات قرار دهند.
با توجه به موارد فوق و بر اساس فلسفه وجودی سازمان لیگ مبنی بر همراهی و همکاری بدون تبعیض با باشگاه های فوتبال و بدلیل پرهیز از بروز بی نظمی ، تضعیف و تشویش فوتبال ایران، این سازمان بررسی و همکاری با مدیرعامل باشگاه استقلال را در دستور فوری کار قرار داد. بر همین اساس ضمن تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، نمایندگان وزارت ورزش و فدراسیون و سازمان لیگ و ضمن استعلام از سازمان محترم بازرسی ، با توجه به دولتی بودن دو باشگاه مذکور ، مقرر شد مطابق با قانون نسبت به انتخاب کارگزاران تبلیغاتی و اخذ و ارائه تضامین بانکی اقدام و در این خصوص مهلت کافی به مدیرعامل باشگاه استقلال اعطاء شد.
همچنین مطابق با صورتجلسه کارگروه انتخابی ، مقرر شد اجرای تبلیغات محیطی کماکان بر عهده سازمان لیگ باشد. متاسفانه مسئولین باشگاه استقلال هیچگونه مستندی در خصوص رعایت الزامات قانونی برای انتخاب کارگزاران تبلیغات محیطی و تضامین لازم مورد نظر سازمان محترم بازرسی را نیز ارائه نکرده و به صورت غیر قانونی اقدام به جمع آوری تبلیغات قانونی اخذ و تعهد شده توسط سازمان لیگ کرده است.
به منظور جلوگیری از تبعات مالی، حقوقی و اجتماعی هرگونه اقدام غیر قانونی و متعاقب تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در تاریخ ۲۹ آبانماه مبنی بر اعطای فرصت مجدد به باشگاهها برای ارائه مدارک (تشریفات انتخاب کارگزاران و تضامین لازم و قانونی برابر اعلام نظر مراجع قانونی ) تا پایان وقت اداری اول آذر۱۴۰۰،متاسفانه هیچ مدرکی توسط سازمان لیگ وصول نشد.
بنابر مراتب و به منظور انجام هرچه بهتر مسابقات فوتبال و پیشگیری از بروز بی نظمی و تبعات مالی ، حقوقی و اجتماعی ناشی از هرگونه بی نظمی،اعلام می شود:
اولاً ) مطابق با مقررات و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ، هرگونه دخالت در موضوع تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات در استادیوم ها تخلف محسوب و موجب لغو مسابقه ، تغییر استادیوم محل میزبانی مسابقات و ارسال گزارش این تخلف به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهد بود.
ثانیاً ) از تمامی باشگاههای فوتبال درخواست می شود ضمن رعایت قوانین جاری کشور و مقررات فدراسیون و سازمان لیگ ،نسبت به تسلیم طرح تجاری خود به منظور بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب مراجع ذیصلاح برای فصل آتی از هم اکنون اقدام کنند. بدیهی است عواقب ناشی از هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی و خلاف مقررات ، متوجه باشگاه و افراد خاطی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید