کد خبر:2291
پ

رکوردهای پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ نوزدهم

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از اواخر خرداد از سر گرفته خواهد شد که پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در مسیر 3 تاریخ‌سازی قرار گرفته است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد چرا برخی تیم‌ها تلاش گسترده‌ای برای نیمه تمام ماندن لیگ برتر را انجام داده‌اند.   رکوردهای پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ نوزدهم […]

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از اواخر خرداد از سر گرفته خواهد شد که پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در مسیر 3 تاریخ‌سازی قرار گرفته است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد چرا برخی تیم‌ها تلاش گسترده‌ای برای نیمه تمام ماندن لیگ برتر را انجام داده‌اند.

 

رکوردهای پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ نوزدهم

رکوردهای پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ نوزدهم

سرانجام تلاش چند هفته‌ای برخی تیم‌ها برای تعطیل کردن لیگ برتر فوتبال ایران و عدم معرفی قهرمان در این فصل جواب نداد و روز گذشته با صدور بیانیه شماره 14 ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، رسماً به تیم‌های فوتبال اجازه داده شد تا پس از عید فطر تمرینات خود را آغاز کنند؛ بدین ترتیب لیگ برتر ایران پس از تعطیلات اجباری 3 ماهه احتمالاً از 22 خرداد آغاز خواهد شد و در حالی که حضور تماشاگر تا پایان دیدارهای این فصل میسر نیست، تلاش تیم‌ها در فضایی جدید شروع می‌شود.

در بین تلاش‌هایی که برای تعطیل کردن لیگ برتر صورت گرفت، بخش مهمی از این تلاش‌ها که با تئوری‌های عجیب و منحصر به فرد در فوتبال جهان همراه بود و حتی در یک مورد یکی از افراد مشهور و متمول علم پزشکی را هم زیر سؤال برد؛ یک موضوع در کنار تعطیلی لیگ برتر تبدیل به شاخصه اصلی درخواست‌کنندگان شده بود. آنها از مسئولان درخواست داشتند که لیگ برتر ایران مانند لیگ‌های بلژیک، هلند و فرانسه در فصل جاری به صورت کامل لغو شود اما فدراسیون فوتبال رویه بلژیک و فرانسه را در پیش نگیرد و با انتخاب راه هلند، قهرمان فصل را معرفی نکند تا پرسپولیس نتواند چهارمین قهرمانی متوالی خود را به دست آورد.

آنها در حالی خواهان تعطیل شدن لیگ بودند که حتی جدول لیگ‌های تعطیل شده را نادیده گرفته بودند. در بلژیک کلوب بروژ با تیم رده دوم 15 امتیاز اختلاف داشت و در فرانسه پاری سن ژرمن اختلافی 12 امتیازی با تیم رده دوم داشت اما در هلند آژاکس فقط به لطف تفاضل گل بهتر از آلکمار صدرنشین شده بود و اگر بنا به پیروی در لیگ برتر ایران باشد، با توجه به اختلاف ده امتیازی پرسپولیس با تیم رده دوم جدول، این شاگردان یحیی گل محمدی هستند که باز هم باید جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

رکورد برانکو شکسته نشد

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی هفته بیست و دوم را از اواخر خرداد آغاز خواهد کرد که در تاریخ لیگ برتر، فقط دو بار در فاصله 9 هفته مانده به پایان دیدارهای لیگ برتر تیم صدرنشین توانسته است اختلاف دو رقمی با تیم رده دوم ایجاد کند. در دوره دوم لیگ برتر، سپاهان با 10 امتیاز اختلاف صدرنشین بود اما رکورد سپاهان در دوره هفدهم لیگ برتر توسط پرسپولیس شکسته شد و شاگردان برانکو 12 امتیاز اختلاف با تیم رده دوم داشتند، آماری که در این فصل هم دست نخورده ماند و پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی به آمار سپاهان در دوره دوم رسید.

پرسپولیس یحیی در مسیر تاریخ‌سازی

در 18 دوره‌ای که لیگ برتر فوتبال ایران انجام شده است، مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر به لیگ برتر شانزدهم و هفدهم برمی‌گردد، جایی که پرسپولیس توانست با 9 امتیاز اختلاف قهرمان شود.

اما در فصل جاری لیگ برتر، فرصتی طلایی به یحیی گل محمدی رسیده است که بتواند رکورد مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را با اختلافی دو رقمی به نام خود ثبت کند، رکوردی که شاید تا سال‌ها دست نخورده بماند و نام یحیی گل محمدی را در تاریخ لیگ برتر ثبت کند. در این مسیر نباید فراموش کرد که پرسپولیس تا پایان فصل با هیچ کدام از تیم‌های بالای جدول بازی نخواهد داشت و همین عامل می‌تواند آنها را در مسیر مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر قرار دهد.

همچنین در کنار مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر، پرسپولیس شانس یک تاریخ‌سازی دیگر را هم دارد. در دوره‌هایی که لیگ برتر با حضور 16 امتیاز برگزار شده، بیشترین امتیاز تیم‌ قهرمان به پرسپولیس در دوره شانزدهم برمی‌گردد که 66 امتیاز به دست آورد و حالا در فصل جاری پرسپولیس با 47 امتیازی که تا پایان هفته بیست و یکم به دست آورده، با توجه به باقی ماندن 27 امتیاز این فرصت را دارد تا بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر را به دست آورد و با کسب 20 امتیاز دیگر پرسپولیس رکورد خودش را جابجا خواهد کرد.

البته در کنار اینکه پرسپولیس شانس به دست آوردن بیشترین امتیاز تاریخ دوره‌های 16 تیمی لیگ برتر را دارد، این شانس برای تیم یحیی گل محمدی فراهم شده که بیشترین میزان امتیاز تیم قهرمان در تمام ادوار لیگ برتر و حتی دوره‌های 18 تیمی را به نام خود ثبت کند. در این زمینه بیشترین امتیاز به سپاهان در دوره‌های نهم و یازدهم و استقلال در دوره دوازدهم تعلق دارد که در لیگ 18 تیمی 67 امتیاز به دست آوردند. بدین ترتیب پرسپولیس برای تاریخ‌سازی در این زمینه به 21 امتیاز دیگر نیاز دارد.

به غیر از این دو شانس تاریخ‌سازی، پرسپولیس در آستانه اولین پوکر قهرمانی تاریخ فوتبال ایران قرار دارد و می‌تواند فصل جاودانه خود را با 3 تاریخ‌سازی به پایان برساند.

کلیدواژه : پرسپولیسرکورد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید