کد خبر:5370
پ

رونمایی از پاشنه آشیل استقلال در دربی جام حذفی و 3 ریسک بزرگ او

نود و دومین یا به تعبیری نود و سومین دربی سرخابی های پایتخت فردا در چارچوب نیمه نهایی جام حذفی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد و بهنظر می رسد فرهاد مجیدی هرچقدر خیالش از خط میانی و خط حمله اش راحت است، می بایست نگران […]

نود و دومین یا به تعبیری نود و سومین دربی سرخابی های پایتخت فردا در چارچوب نیمه نهایی جام حذفی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد و بهنظر می رسد فرهاد مجیدی هرچقدر خیالش از خط میانی و خط حمله اش راحت است، می بایست نگران دروازه و خط دفاعی خود باشد چرا که ساختار دفاعی استقلال در بازیهای اخیر این تیم بسیار آسیب پذیر نشان داد و از همه مهمتر اینکه، با تجربه ترین عنصر دفاعی این تیم یعنی روزبه چشمی که به نوعی دربی باز نیز محسوب می شد، این بازی مهم را از دست داده است.

 

رونمایی از پاشنه آشیل استقلال در دربی جام حذفی و 3 ریسک بزرگ او

رونمایی از پاشنه آشیل استقلال در دربی جام حذفی و 3 ریسک بزرگ او

استقلال در شرایطی دربی فردا را آغاز می کند که به احتمال بسیار زیاد با آرایش 2-4-4 به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. جایی که سید حسین حسینی درون دروازه قرار دارد و میلیچ، عارف غلامی، سیاوش یزدانی و وریا غفوری 4 مدافع این تیم را تشکیل می دهند. به احتمال فراوان با رسیدن علی کریمی به این بازی، مسعود ریگی و کریمی جلوی مدافعین استقلال بازی خواهند کرد و آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی نیز در فاز هجومی به دو مهاجم این تیم عینی شیخ دیاباته و مهدی قایدی کمک خواهند کرد.

 

دو ریسک بزرگ پیش رو فرهاد مجیدی برای انتخاب ترکیب اصلی در این بازی وجود دارد؛ اول اینکه سیاوش یزدانی به بازی نرسیده و مجبور شود از شاهین طاهرخانی جوان و کم تجربه که در بازی برگشت نتوانست اوساگونا را مهار کند، استفاده کند. دومینریسک مجیدی نیز بازی دادن به میلاد ذکی پوری است که نشان داده در بازیهای بزرگ اسیر حواشی می شود و بازی انفرادی را به بازی تیمی ترجیح می دهد. اگرچه میلیچ در بازیهای اخیر در آمادگی قرار نداشته اما مجیدی از او در پست غیرتخصصی یعنی هافبک چپ استفاده کرده است و شاید بازگشت او به پست مدافع چپ، خیال او را از بابت این منطقه راحت کند.

اما بزرگترین ریسک مجیدی در انتخاب سیستم و تاکتیک ابتدایی تیمش نهفته است؛ جایی که او باید از بین بازی با 3 مدافع و بازی با 4 مدافع یکی را انتخاب کند. تیم مجیدی در بازیهای قبل نشان داده که با بازی با 4 مدافع، حتی با وجود 10 نفره شدن نیز قادر به شکست تیم قدرتمند سپاهان بوده اما در بسیاری از بازیهایی که نمایش سه دفاعه استقلال مدل مجیدی را نظاره گر بودیم، آشفتگی خاصی در ساختار دفاعی این تیم دیده می شد که منجر به اشتباهات پی در پی مدافعین و دروازه بان استقلال در بازیهای پیشین شد.

 

در هر صوتر به نظر می رسد پاشنه آشیل استقلال در بازی فردا، دو مدافع مرکزی این تیم باشند که در غیاب دوبازیکن اصلی، می بایست مقابل علی علیپور تند و تیز و اوساگونای گردن کلفت، صف آرایی کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید