کد خبر:32905
پ

رونمایی از خریدهای کمدی استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم

هفته پنجم لیگ برتر ایران را به جرات می توان کم گل ترین هفته تاریخ لیگ برتر قلمداد کرد چرا که در بسیاری از بازی ها شاهد رقم خوردن نتیجه 0-0 بودیم و این موضوع در خصوص تیم های مدعی استقلال و سپاهان و پرسپولیس نیز صادق بود. نکته جالب در خصوص این هفته، بازی […]

هفته پنجم لیگ برتر ایران را به جرات می توان کم گل ترین هفته تاریخ لیگ برتر قلمداد کرد چرا که در بسیاری از بازی ها شاهد رقم خوردن نتیجه 0-0 بودیم و این موضوع در خصوص تیم های مدعی استقلال و سپاهان و پرسپولیس نیز صادق بود. نکته جالب در خصوص این هفته، بازی ضعیف چند خرید جدید استقلال و پرسپولیس بود که از ابتدای لیگ تاکنون نتوانسته اند انتظارات را براورده کنند.

 

رونمایی از خریدهای کمدی استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم

رونمایی از خریدهای کمدی استقلال و پرسپولیس در هفته پنجم

در تیم استقلال از همان ابتدا نقدهای زیادی به جذب جعفر سلمانی که یک بازیکن کاملاً معمولی به حساب می آمد به فرهاد مجیدی وارد بود و هست؛ البته سلمانی که در بازی اول نیز نمایش خوبی ارائه نکرده بود توانست با یک گل، تا چند هفته خود را در حاشیه امن قرار دهد اما او در 5 هفته ای که از مسابقات لیگ برتر گذشته، نتوانسته عملکرد موفقی در حملات استقلال داشته باشد.

در پستی که او بازی می کند می بایست توانایی عبور از بازکین حریف به طور مستقیم را داشته باشد اما سرعت پائین جعفر سلمانی و تکنیکی نبودن او مزید بر علت شده تا او به یک بازیکن معمولی با پاس های ساده در حملات استقلال تبدیل شود و به واسطه ضعف استقلال در جناح مقابل یعنی جایی که وریا غفوری مدتهاست از فرم ایده آلش دور است، این تیم عملاً در 5 بازی اخیر خود هیچ توفیقی در دور زدن مدافعین حریف از جناحین نداشته و به نظر می رسد سیستم جدیدی که کادر فنی استقلال برای این تیم انتخاب کرده، با این بازیکنان جواب نداده است.

 

در تیم رقیب یعنی پرسپولیس نیز اوضاع بهتر از این نیست، رضا اسدی که گران ترین بازیکن ایرانی فصل بیست و یکم محسوب می شود، تا اینجای کار با نمایشی پرانتقاد کار را برای یحیی در میانه میدان سخت کرده است. او که قرار بود جای خالی نوراللهی را در پرسپولیس پر کند، با کندی ذاتی که در فوتبالش دیده می شود بارها در صحنه های حساس میانه میدان جا مانده و فرصت بازی سازی را در اختیار بازیکنان حریف قرار داده که این موضوع ساختار دفاعی سابق پرسپولیس را شکننده تر از قبل کرده به طوری که این تیم به طور عجیبی در هر 5 بازی قبلی خود، گل دریافت کرده است.

 

در مجموع به نظر می رسد کادر فنی هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در انتخاب سیستم و تاکتیک خود سخت در اشتباه هستند چرا که ابزار مورد نیاز برای اجرای سیستم های سه دفاعه را در اختیار ندارند. به خصوص کادر فنی استقلال که علی رغم در اختیار داشتن بازیکنان پرتعداد اما در پست های کلیدی با فقر بازیکن مواجه است و مجبور به استفاده از جوانان 20 ساله شده است.

کلیدواژه : استقلالپرسپولیس

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • رضا 19 نوامبر 2021 / 10:17 ب.ظ

    استقلال دفاعش واقعا خوب شده. دانشگر و مرادمند و یزدانی متحول شدند. مشکل استقلال هافبک نفوذی و بازی سازه که نداره. البته با بردن مهدی پور جلوی روزبه چشمی و فرستادن رضاوند رو سکوها این مشکل حل میشه تا حدی. بعدم قرار نیست استقلال و پرسپولیس هر سال ۱۱ ستاره داشته باشند.هنر اینه با همینا خوب بازی کنن مثل تیم استرا و‌ تیم سال اول برانکو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید