کد خبر:5528
پ

رونمایی از تکامل فنی پرسپولیس یحیی | بدشانسی مانع از ترک عادت سرخ ها

تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت اما در جام حذفی نتوانست از سد استقلال بگذرد و در ضربات پنالتی مغلوب حریف سنتی شد تا عملکرد خوب شاگردان گل محمدی در بازگشت به بازی بعد از دریافت گل دقیقه 4 چندان به چشم نیاید و طلسم عدم […]

تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافت اما در جام حذفی نتوانست از سد استقلال بگذرد و در ضربات پنالتی مغلوب حریف سنتی شد تا عملکرد خوب شاگردان گل محمدی در بازگشت به بازی بعد از دریافت گل دقیقه 4 چندان به چشم نیاید و طلسم عدم کامبک زدن این تیم بعد از دریافت گل اول  همچنان باقی مانده باشد.

 

رونمایی از تکامل فنی پرسپولیس یحیی | بدشانسی مانع از ترک عادت سرخ ها

 

رونمایی از تکامل فنی پرسپولیس یحیی | بدشانسی مانع از ترک عادت سرخ ها

 

همانطور که در مطالب پیشین گفتیم، برانکو ایوانکویچ روحیه جنگندگی و شکست ناپذیری را به بازیکنان پرسپولیس تزریق کرده و در مخیله آنها دریفات گل اول در یک مسابقه نمی گنجد و در صورت رخ دادن این اتفاق، بازگشت به بازی برای آنها بسیار سخت خواهد شد چرا که هم از لحاظ روحی روانی و هم از لحاظ فنی با مشکلاتی در زمین مواجه می شوند.

با آمدن گل محمدی به پرسپولیس، او تلاش زیادی برای ترک این عادت بد در پرسپولیس کرد اما علی رغم تلاش او همچنان این رکورد منفی برای سرخ ها به ثبت می رسد و این تیم در بازی مقابل گل گهر، ذوب آهن و استقلال نتوانست به بازی برگردد و پیروز از زمین خارج شود.

اما با رصد نحوه بازی پرسپولیس گل محمدی می توان به تکامل فنی بازیکنان پرسپولیس در چنین شرایطی رسید . انها در مقابل گل گهر بازی را که با 2 گل در نیمه اول واگذار کرده بودند، با 3 گل جبران کردند و اشتباه مدافعین و البته دروازه بان این تیم باعث شد تا در ثانیه های پایانی بازی با تساوی 3-3 به پایان برسد و همین اتفاق در بازی مقابل استقلال نیز تکرار شد و آنها علی رغم گل غافلگیرکننده مهدی قایدی در نیمه دوم به بازی برگشتند و تا دقایق پایانی با نتیجه 2 بر 1 از حریف پیش بودند اما بار دیگر عدم تمرکز مدافعین و اشتباه دروازه بان در خروج باعث دریافت گل تساوی شد.

گفتنیست آنها در دربی برگشت نیز علی رغم اینکه دو بار استقلال عقب افتادند توانستند در دقایق پایانی، گل تساوی را به ثمر برسانند و کامبک نصفه و نیمه ای داشته باشند که همه این موارد نشان می دهد یحیی با تیمش در این زمینه کار کرده و چند گام بیشتر تا بلوغ تاکتیکی در این زمینه فاصله ندارد.

 

یحیی و کادرش در این مدت نشان داده اند که از توانایی فنی بالایی برای هر اتفاقی در بازی برخوردارند و حتی در دربی نیز در دقیقه 20، هم سیستم خود را عوض کردند و هم دست به ترکیب تیم زدند تا نشان دهند در هر لحظه از بازی اگر به اشتباه خود واقف شوند، قادر به تغییر آن هستند. فوتبال ایران با امصال یحیی گل محمدی نیاز مبرم دارد و مدیریت پرسپولیس می بایست با حمایت از این مربی جوان و خوش فکر، زمینه موفقیت های بیشتر او در لیگ قهرمانان آسیا را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید