کد خبر:23868
پ

رمزگشایی از نامه وزیر ورزش برای معافیت خدمت سربازی چند بازیکن

با گذشته حدود 3 سال از نامه جنجالی مسعود سلطانی فر به ستاد کل نیروهای مسلح برای معافیت 7 ملی پوش، این روزها در واپسین روزهای عمر وزیر پرحاشیه ورزش بار دیگر مضمون این نامه در فضای مجازی، جنجال ساز شده است.   رمزگشایی از نامه وزیر ورزش برای معافیت خدمت سربازی چند بازیکن در […]

با گذشته حدود 3 سال از نامه جنجالی مسعود سلطانی فر به ستاد کل نیروهای مسلح برای معافیت 7 ملی پوش، این روزها در واپسین روزهای عمر وزیر پرحاشیه ورزش بار دیگر مضمون این نامه در فضای مجازی، جنجال ساز شده است.

 

رمزگشایی از نامه وزیر ورزش برای معافیت خدمت سربازی چند بازیکن

در نامه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به سردار سرلشکر پاسدار دکتر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح آمده است:
همانگونه که مستحضرید تیم ملی فوتبال ایران متشکل از فرزندان رشید این سرزمین در جام جهانی روسیه با غیرت مثال زدنی و اراده آهنین جلوه‌ای از عظمت و قدرت ایرانیان را به رخ جهان کشیدند و زمین فوتبال را به آوردگاهی برای درخشش نام ایران اسلامی بدل ساختند به طوری که تمام جهانیان تحت تاثیر این نقش آفرینی بزرگ قرار گرفته اند.
همچنین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) در طول یک هفته دو مرتبه با ارسال پیام فرزندان خویش را مورد تفقد قرار دادند.
از آنجایی که آقایان سعید عزت اللهی آفاق، سردار آزمون، سید مجتبی {مجید} حسینی، علیرضا جهانبخش جیرنده، علیرضا صفر بیرانوند، مهدی ترابی و علی قلی‌زاده از بازیکنان ارزنده این تیم برای ادامه فعالیت خود در داخل و خارج از کشور و درخشش مجدد در صحنه رقابت‌های بین المللی به دلیل عدم انجام خدمت وظیفه با مشکل روبرو هستند، لذا استدعا دارد به منظور قدرشناسی از این بازیکنان، دستور فرمایید اقدامات لازم در خصوص اعطای معافیت از انجام خدمت وظیفه این فرزندان غیور و افتخار آفرین میهن عزیزمان با اذن مقام معظم رهبری صورت پذیرد. پیشاپیش از عنایتی که می‌فرمایید کمال قدردانی را دارم.
مسعود سلطانی‌فر
بیست و یکم تیرماه هزار سیصد و نود و هفت

 

سوالی که بسیاری از افکار عمومی از مسعود سلطانی فر در خصوص این درخواست عجیب و ناگهانی پرسیده اند این است که چرا در نامه فوق به درخشش مجدد در رقابتهای بین المللی اشاره شده (لژیونر شدن ملی پوشان مذکور) اما 5 بازیکن از 7 بازیکن فوق به واسطه این نامه لژیونر شدند اما 2 بازیکن دیگر یعنی مهدی ترابی و بیرانوند علی رغم داشتن پیشنهاد خارجی، لژیونر نشدند و د رخدمت تیم پرسپولیس بودند؟ مگر نه این بود که این درخواست معافیت برای درخشش ملی پوشان در عرصه های بین المللی صادر شده بود، حال که این دو بازیکن وتبال خود را در داخل کشور ادامه دادند، موضوعیتی معافیت خدمت آنها چه بود؟ آیا غیر این است که آنها نیز می بایست مثل بسیاری از هم نسلان خود یا به خدمت سربازی می رفتند و یا در تیمی نظامی بازی می کردند؟ پس چطور برخی، مانع از لژیونر شدن آنها شدند تا در پرسپولیس به فوتبال خود ادامه دهند؟  بسیاری بر این اعتقادند که هدف از درخواست معافیت خدمت سربازی در واقع معافیت خدمت ترابی و بیرانوند بوده تا بتوانند در پرسپولیس بازی کنند و درخواست برای ملی پوشان دیگر به نوعی صحنه سازی برای موجه جلوه دادن این اتفاق بوده است. افکار عمومی هنوز ماجرای قرارداد ترابی با تراکتور برای طی دوران خدمتش و پیوستن ناگهانی اش به پرسپولیس پس از این نامه را فراموش نکرده است.

دیدگاه کاربران 6 دیدگاه
  • ناشناس 14 آوریل 2021 / 6:53 ب.ظ

    پرسپولیس الوحده رو به توپ بسته کیسه ها یاد بگیرید شیش تایید نشوید

  • ایران 14 آوریل 2021 / 2:55 ب.ظ

    پرسپولیس همیشه سرور الاستقلاله

  • ناشناس 14 آوریل 2021 / 2:08 ب.ظ

    مجید حسینی کیسه تو لیست قرار داره باز کیسه ها خریت خود را ثابت کردند همین مونده بگن مذاکرات برجام هم برای موفقیت پرسپولیس انجام میشه

    • ممل 14 آوریل 2021 / 2:29 ب.ظ

      اسکل انقد خری که نفهمیدی اونو معاف کردن لژیونر شد از استقلال رفت این دو تا رو معاف کردن نذاستن لژیونر بشن فرستادنشون لنگ. شعورتون همینقدره نمیفهمید

  • سروش حاتمی 14 آوریل 2021 / 12:51 ب.ظ

    حالا هی بگید وزیر پرسپولیسی نیست . در شرح خدمات این موجود به لنگ صغیر میشه کتابها نوشت. همون طارمی فلک زده رو هم نذاشتن زودتر بره اروپا با جعل و دغل به زور برش گردوندن وگرنه الان داشت تو بارسلونا بازی می کرد طارمی

  • ابن فوتبال 14 آوریل 2021 / 12:49 ب.ظ

    ساده ش اینه که وزیر ورزش سر نیروهای مسلح کلاه گذاشت: گفت اقا معافی اینا رو بدید برن لژیونر بشن بدرخشن برای ایران ولی وقتی معافی رو گرفت ترابی و بیرانوند رو به جای لژیونر شدن فرستاد پرسپولیس . به همین شیکی … به قول نگارنده اگه قرار بود اینا تو ایران بازی کنن چرا معاف شدن ؟ خونشون رنگین تر بود یا قهرمان جام ملتها شده بودن؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید