کد خبر:36378
پ

رمزگشایی از بازگشت بیرانوند و راه اندازی دانشگاه پرسپولیس | پای معافیت خدمت در کار است!؟

در حالی که علیرضا بیرانوند چند سالی هست در فوتبال اروپا مشغول است؛ اما ظاهراً هم او و هم مسئولین پرسپولیس مایل به بازگشت این دروازه بان ملی پوش به ایران و به طور خاص تیم پرسپولیس هستند. اما نکته ای که در این بین حائز اهمیت است علت و چرایی این بازگشت است.   […]

در حالی که علیرضا بیرانوند چند سالی هست در فوتبال اروپا مشغول است؛ اما ظاهراً هم او و هم مسئولین پرسپولیس مایل به بازگشت این دروازه بان ملی پوش به ایران و به طور خاص تیم پرسپولیس هستند. اما نکته ای که در این بین حائز اهمیت است علت و چرایی این بازگشت است.

 

رمزگشایی از بازگشت بیرانوند و راه اندازی دانشگاه پرسپولیس | پای معافیت خدمت در کار است!؟

فوتبال ایران به یاد ندارد بازیکنی در سالهای اخیر و پس از اوج گیری قیمت دلار به خارج از کشور رفته باشد اما پس از مدتی بازی در خارج از کشور به ایران بازگردد. بسیاری از بازیکنان ایرانی ولو بازی در تیم های درجه چندم خارجی حاضرند به دلار دستمزد بگیرند تا از این طریق، درآمدی چند برابر آنچه در ایران با زحمت از تیم های ایرانی دریافت می کنند، به دست بیاورند و به طور ویژه بازیکنی مثل پورعلیگنجی در حالی که سالهاست مدنظر کادر فنی پرسپولیس قرار دارد، حاضر است کشورهای مختلف آسیایی را دور بزند اما علی رغم علاقه ش به پرسپولیس به این تیم نپیوندد.

البته با توجه به بیشتر دیده شدن و انگیزه دعوت شدن به تیم ملی نیز برخی بازیکنان حاضر به بازگشت به فوتبال ایران هستند که از آن جمله می توان به رامین رضائیان اشاره کرد که با کسب درآمد هنگفت از دلارهای عربی در بزنگاه جام جهانی تصمیم گرفت تا در تیم پرسپولیس به میدان برود تا شانس خود برای حضور در جمع نفرات نهایی اعزامی به جام جهانی افزایش دهد.

 

اما حکایت علیرضا بیرانوند به کلی متفاوت است. بیرانوند در حالی این روزها برای بازگشت به پرسپولیس ابراز تمایل کرده است که حتی با وجود نیمت نشینی و بازی در تیم درجه چندم اروپایی هم به اردوی تیم ملی دعوت می شود و اخیراً بار دیگر به عنوان دروازه بان اول تیم ملی از او استفاده می شود و عملاً مشکلی برای دعوت به تیم ملی پیش روی خود نمی دید اما مشکل بزرگ او به شهریور ماه امسال بر می گردد.

جایی که علیرضا بیرانوند از ظرفیت معافیت موقت خدمت سربازی خود استفاده کرده و 30 ساله شده و مثل سیاوش یزدانی مجبور به اعزام به خدمت سربازی است. قانونی که با سخت گیری در خصوص سیاوش یزدانی اعمال شد و سازمان نظام وظیفه و البته افکار عمومی تحت هیچ عنوانی عدم اجرای آن برای بازیکن دیگر را نخواهد پذیرفت و بیرانوند به خوبی این نکته را می داند و با توجه به برگزاری بازیهای جام جهانی در پائیز، دوست ندارد بازیهای ملی پوشان را از تلویزیون پادگان نظامی تماشا کند. ظاهراً در پشت پرده این تصمیم و تقارن عجیب آن با فعالیت مجدد دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس مسائل دیگری نهفته است و شاید وعده هایی برای حل این مشکل به او داده شده که بیرانوند علی رغم فیکس بودن در تیم ملی، حاضر شده قید دلارهای اروپایی را بزند و بار دیگر در پرسپولیس بازی کند چرا که هیچ انگیزه ای برای بازگشت او به فوتبال ایران به چشم نمی خورد. از طرفی او با پرسپولیس به همه افتخارات ممکن داخلی رسیده و از سمت مقابل، پرسپولیس برای فصل بعد هم احتمالاً در لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهد داشت (به واسطه شکایت رادوشویچ) و از حیث مالی نیز مسلماً باشگاه پرسپولیس نمی تواند مبلغی که بیرانوند در اروپا دریافت می کرد را به او بپردازد و از منظر حضور در تیم ملی نیز بیرانوند همین حالا هم پس از نمایش ناامیدکننده نیازمند و عابدزاده، دروازه بان اول تیم اسکوچیچ محسوب می شود و مثل رامین رضائیان نیازی به بیشتر دیده شدن برای حضور در جام جهانی ندارد.

 

 

پیشتر زمزمه هایی مبنی بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس صرفاً برای پوششی برای دانشجو کردن بازیکنان مشمول پرسپولیس و تعویق اعزام به خدمت سربازی تاسیس شده به گوش می رسید و حال باید دید آیا بیرانوند با این نیت قصد بازگشت به پرسپولیس را دارد یا خیر؟ نکته دیگر اینکه هنوز پرونده صغرسنی او و شائبه استفاده از کارت ملی برادرش به طور کامل شفاف سازی نشد و باور این مسئله که علیرضا بیرانوند امروز 29 ساله است، با توجه به سیمای ظاهری او کمی سخت به نظر می رسد.

پی نوشت: ظاهراً وعده معافیت خدمت و یا تعویق خدمت به یکی از آپشن های برخی تیم های لیگ برتری تبدیل شده و آنها با این وعده، بازیکنان شاخص و مطرح فوتبال ایران را جذب تیم خود می کنند! آپشنی جذاب که توجه بسیاری از ستاره های جوان فوتبال ایران را برای پیشرفت بیشتر و عدم اعزام به سربازی در اوج دوران فوتبال خود، جلب می کند. مجید صدری سرپرست مدیرعاملی موقت پرسپولیس در زمستان سال 1400 پروژه فعالیت مجدد دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس را کلید زد و در همان مقطع یعنی نقل و انتقالات زمستانی، باشگاه پرسپولیس دوبار برای جذب بیرانوند نامه نگاری کرد که با پاسخ منفی باشگاه او مواجه شد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 20 آوریل 2022 / 10:02 ق.ظ

    فساد فساد و فساد و همش زیر سر لنگ حکومتی ، از وزارت تا فدراسیون و انواع کمیته هاش ( آپارتمان داوری ) تا رادیو تلویزیون و روزنامه و سایتها ، هماهنگ در فساد کردن نه تمام شدنیست نه کسی هست جلوشونو بگیره و تا این فاسدان هستند فوتبال و ورزش درست نمیشه ، قوانینو فقط برا استقلال نوشتن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید