کد خبر:33029
پ

رذالت برتر در برنامه فوتبال برتر | نهی از منکر یا اشاعه منکر آقای میثاقی!

انتشار تصاویر سیگار کشیدن چند نوجوان در برنامه فوتبال برتر باعث واکنش های منفی بسیاری از شخصیت های ورزشی به حرکت غیراخلاقی عوامل برنامه فوتبال برتر شد که در راس انها آذری جهرمی وزیر ارتباطات سابق است که علاقه او به تیم پرسپولیس زبانزد خاص و عام است اما محمدحسین میثاقی رذالت اخلاقی را به […]

انتشار تصاویر سیگار کشیدن چند نوجوان در برنامه فوتبال برتر باعث واکنش های منفی بسیاری از شخصیت های ورزشی به حرکت غیراخلاقی عوامل برنامه فوتبال برتر شد که در راس انها آذری جهرمی وزیر ارتباطات سابق است که علاقه او به تیم پرسپولیس زبانزد خاص و عام است اما محمدحسین میثاقی رذالت اخلاقی را به جایی رساند که برای دلبری از برخی و تخریب برخی دیگر، با انتشار سیگار کشیدن چند نوجوان، سعی در تخریب هویتی باشگاه استقلال کرد و این در حالیست که کیست که نداند این اتفاق در همه استادیوم های فوتبال ایران و حتی در کمیت و کیفیت سنگین تر رخ می دهد و مختص هواداران باشگاه استقلال نبوده و نیست.

 

رذالت برتر در برنامه فوتبال برتر | نهی از منکر یا اشاعه منکر آقای میثاقی!

حرکت میثاقی در برنامه شب گذشته به قدری وقیح بود که حتی صدای وزیر پرسپولیسی و جنجالی را در آورد و آذری جهرمی نیز انتشار این تصاویر را غیراخلاقی دانست. جدای از اینکه حرکت فوق، می تواند با پیگیری حقوقی فرد مذکور که چهره ش در رسانه ملی منتشر شد، منجر به تبعات سنگینی برای عوامل برنامه فوتبال برتر شود، سوال اینجاست چطور ممکن است تهیه کننده و مجری این برنامه به خود جرات انتشار چنین تصاویری را بدهند؟

 

***سایت بتاکاپ برای جلوگیری از اشاعه منکر از انتشار فیلم سیگار کشیدن چند هوادار استقلال در بازی مقابل نساجی خودداری می کند.

 

در همین رابطه، باشگاه استقلال بیانیه ای صادر کرد که قابل تامل به نظر می رسد.

 

متأسفانه در برنامه فوتبال برتر مورخ دوشنبه اول آذر آیتمی درباره مصرف دخانیات در روز مسابقه استقلال با نساجی مازندران پخش شد که مصداق هتک حرمت و حیثیت اشخاص تلقی می‌شود.

نکته‌ای که بیش از هر چیز تلخ و ناراحت‌کننده به نظر آمد، تصویربرداری پنهانی از چند هوادار نوجوان و جوان تیم استقلال در حال استعمال دخانیات بود که می‌تواند عواقب نگران کننده‌ و پیش‌بینی ناپذیری برای این افراد به همراه داشته باشد.

بی‌تردید مصرف دخانیات در محیط ورزشگاه‌ها پسندیده نیست و باید با فرهنگ‌سازی نسبت به اصلاح روند اقدام نمود اما شیوه پرداختن برنامه فوتبال برتر به موضوع به نحوی که مسأله را مختص به یک باشگاه می‌کند، علاوه بر اینکه به حیثیت اشخاص ضربه می‌زند، شیوه‌ای غیرسازنده در مواجهه با مسأله است که حیثیت و حرمت افراد را نادیده می‌گیرد. حداقل انتظار از برنامه مذکور جبران این خطا و اصلاح این روند است.

این رویکرد برنامه فوتبال برتر در حالیست که فراموش نمی‌کنیم، دو سال قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل سیگار کشیدن عوامل صدا و سیما در راهروهای ورزشگاه آزادی؛ فدراسیون فوتبال را به مبلغ ۳۰۰۰ دلار جریمه کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید