کد خبر:42223
پ

ربات دیجی آنتی چیست | پست های سیاسی تلگرام چطور شناسایی می شوند؟

این روزها صحبت از حضور رباتی موسوم به ربات دیجی آنتی در گروه های تلگرامی است که در آنها بحث های سیاسی داغ است. بر طبق شایعات، ارتش سایبری نزدیک به حاکمیت یک ربات تلگرامی طراحی کرده که با عضو شدن این ربات در گروه های تلگرامی، کاربرانی که بحث های سیاسی جنجالی انجام می […]

این روزها صحبت از حضور رباتی موسوم به ربات دیجی آنتی در گروه های تلگرامی است که در آنها بحث های سیاسی داغ است.

بر طبق شایعات، ارتش سایبری نزدیک به حاکمیت یک ربات تلگرامی طراحی کرده که با عضو شدن این ربات در گروه های تلگرامی، کاربرانی که بحث های سیاسی جنجالی انجام می دهند را شناسایی می کند.

این ربات به استفاده کاربران از برخی کلمات حساس شده و با هوش مصنوعی سطح پائینی که در آن به کار رفته، اقدام به ثبت پیام کاربر به عنوان پیام مشکوک می کند که در نهایت پس از بررسی مورد توسط نیروی انسانی، به شناسایی فرد مذکور از طریق نهادهای امنیتی منتج می شود.

ربات دی جی آنتی که در ابتدای امر برای جلوگیری از ارسال لینک در گروه های تلگرامی به عنوان مبصر گروه به کار گرفته می شد، بعدها با پیشرفته تر شدن کدنویسی اش به سطحی رسید که به طور هوشمند پیام های سیاسی یا مغایر با قوانین گروه را شناسایی می کرد و پیام مذکور حذف و به کاربر مذکور اخطار می داد و محدودیت ارسال پیام برای او در نظر می گرفت.

با توجه به نوع کارکرد این ربات، طبیعتاً اسامی و شماره موبایل همه کاربرانی که پست های سیاسی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی را منتشر می کردند، در فایلی ذخیره می شود که این فایل از حیث اهمیت محرمانگی، ارزش زیادی برای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی دارد چرا که با decode کردن آن می توانند به اسامی و شماره موبایل همه افرادی که دیدگاه هایی مخالف با جمهوری اسلامی دارند دسترسی پیدا کنند.

نتیجه اینکه اگر نهاد اطلاعاتی با حکم قضائی درخواست دسترسی به این فایل را از ادمین گروه تلگرامی مذکور نماید، هویت بسیاری از کاربران مخالف نظام افشا خواهد شد.

اما ساعاتی قبل تیم طراحی دی جی آنتی اطلاعیه ای در این خصوص اعلام کرد.

امنیت و حفظ حریم خصوصی دغدغه تمام ما کاربران فضای مجازی بوده و هست. بدون شک تمام برنامه های معروف مثل تلگرام هم در تلاش برای به حداکثر رساندن امنیت کاربرانشون می باشند.

▪️به پرسش و پاسخهایی زیر توجه کنید.

🔰 آیا تلگرام امن؟
قطعا تلگرام امنیت بسیار بالایی داره ، تمام افرادی که ادعای هک کردن تلگرام و میکنن دروغگو هستن. اما نکاتی هست که لازم رعایت کنید که در بخش انتهایی بیان میشود.

🔰 آیا ربات های تلگرام امن هستن؟
رباتها یکی از قابلیتهای درونی برنامه تلگرام هستند . میزان دسترسی رباتها از طرف خود تلگرام تعیین میشه.
بعنوان مثال :
✅ رباتها به هیچ عنوان دسترسی به شماره تلفن شما ندارند
✅ نمیتوانند مالک یا سازنده گروه باشند
✅ نمیتوانند پیامهای ۴۸ ساعت پیش در گروه را ببینند (بخاطر همین برای پاکسازی گروه از مکمل پاکسازی استفاده میشه)
✅ حتی ربات توانایی جوین شدن به گروه رو نداره و حتما باید اد بشه
و….

میبینید که رباتها از کاربران عادی تلگرام هم دسترسی کمتری دارند . پس برای استفاده از رباتها جای هیچ نگرانی وجود نداره.
صحت و درستی این مطالب هم در سایت رسمی تلگرام به نشانی زیر بیان شده
🌐 https://telegram.org/faq#q-are-bots-safe

💭 بطور کلی چه ربات چه پروکسی چه هر قابلیتی درونی برنامه تلگرام امنیت کاملی دارند و متخصصین تلگرام هرگز اجازه نمیدن با قابلیتی امنیت کاربران صدمه ببینه

🔰 آیا تلگرامهای غیر رسمی امن هستند؟
تلگرامهای غیر رسمی اپلیکیشن مجزا محسوب میشن که اکانت شمارو به تلگرام متصل میکنند. تلگرامهای غیر رسمی به تمام اطلاعات اکانت شما مثل شماره تلفن و مخاطبین دسترسی دارند. حتی به اطلاعات گوشی هم ممکن دسترسی داشته باشند. در چند سال پیش بخاطر همین تلگرامهای غیر رسمی اطلاعات چندین میلیون کاربران تلگرام لو رفت . دوستان توجه کنید ما نمیگیم تلگرام غیر رسمی امن نیست تنها نکته این هست که تلگرامهای غیر رسمی اپلیکیشن مجزا محسوب میشن و امنیتشون با تلگرام برابر نیست

📚نکات پایانی
همنطور که در بالا بیان شد امنیت تلگرام و رباتهای تلگرام خدشه ناپذیر و جای نگرانی وجود نداره
بهرحال اگر نگران امنیت خود هستید و طی سالهای گذشته از تلگرامهای غیر رسمی مثل موبوگرام و… استفاده کردید
1️⃣ یکبار دیلیت اکانت کنید
2️⃣ بعد به کمک پروکسی یا وی پی ان و یا برنامه های معتبر به تلگرام متصل بشید
3️⃣ حتما از تلگرام اصلی استفاده کنید
4️⃣ برنامه های ناشناس را در گوشی نصب نکنید

دوستان عزیز تیم دیجی آنتی همواره حامی اینترنت آزاد و امن و خدمت رسانی صادقانه برای شما و امنیت گروهها بوده و هست و خواهد بود.♥️

کلیدواژه : تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید