کد خبر:44210
پ

رابطه معنادار قهرمانی های پرسپولیس با حضور مهدی تاج

با بررسی قهرمان های سه تورنمنت معتبر فوتبال در ایران مشخص شد که تیم پرسپولیس با حضور مهدی تاج در راس فدراسیون فوتبال، در 6 سال اخیر به اندازه 20 سال قبلش، قهرمانی کسب کرده است! با توجه به عملکرد و صحبتهای مسئولین ارشد فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، به […]

با بررسی قهرمان های سه تورنمنت معتبر فوتبال در ایران مشخص شد که تیم پرسپولیس با حضور مهدی تاج در راس فدراسیون فوتبال، در 6 سال اخیر به اندازه 20 سال قبلش، قهرمانی کسب کرده است!

با توجه به عملکرد و صحبتهای مسئولین ارشد فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، به نظر می رسد رابطه معناداری بین قهرمانی های پرسپولیس و حضور مهدی تاج وجود دارد؟

در ادامه لیستی از اتفاقات عجیبی که در زمان حضور مهدی تاج به سر فوتبال ایران آمد را مرور می کنیم:

*پس از شکست پرسپولیس در فینال آسیا با برانکو و جدایی او، گابریل کالدرون با تاخیر زیاد و در فاصله حدود یک ماه تا شروع لیگ به پرسپولیس اضافه شد و در همان مقطع به یکباره رئیس فدراسیون فوتبال مدعی شد تا وقتی سه شرط امکانات و تجهیزات استادیوم ها محقق نشود، لیگ برگزار نخواهد شد و تا امروز هنوز بسیاری از این شروط در استادیوم ها محقق نشده ولی لیگ مذکور تنها با یک ماه تاخیر آغاز شد تا احتمالاً فرصت بیشتری برای تیم هایی که سرمربی خود را دیر انتخاب کرده اند، فراهم شود.

*به واسطه تازه وارد بودن کالدرون و البته قهرمانی پرسپولیس در فصل قبل در جام حذفی و لیگ برتر، به یکباره قانون عدم برگزاری سوپرجام در شرایطی که تیمی قهرمان حذفی و لیگ می شود، وضع شد و کاپ سوپرجام بدون برگزاری بازی با سپاهان(نایب قهرمان جام حذفی) به پرسپولیس رسید. اتفاقاً در همان هفته های اول، دو تیم به مصاف هم رفتند و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی نتیجه را به سپاهان واگذار کرد.

*برگزاری فینال جام حذفی بین پرسپولیس و داماش در حالی که تخلف تماشاگران پرسپولیس محرز و طبق قانون، داور مسابقه را تعطیل اعلام کرد اما بنا به دلایل عجیب تیم داماش را علی رغم اجحاف در حقش در خصوص تماشاگرانش، مجبور به انجام بازی کردند.(تاکید می شود داور سوت پایان بازی را زده بود و مثل دیدار پرسپولیس و سپاهان که پس از مختومه شدن بازی، حضور سپاهان در زمین سودی نداشت، در این بازی نیز طبق قوانین فیفا بازی در ساعات پایانی شب نمی بایست برگزار می شد)

*تعویق چند باره سوپرجام بنا به درخواست یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که به دلیل ناکامی در فینال جام حذفی و از دست دادن چند ستاره مثل مهدی ترابی، بشار رسن و … شرایط خوبی برای برگزاری سوپرجام در ابتدای فصل نداشت و در نهایت این بازی زمانی مقابل تراکتور تضعیف شده برگزار شد که تیم پرسپولیس توانست از همه نفرات جدید خود که در نقل و انتقالات نیم فصل جذب شدند(از جمله مهدی ترابی و شهریار مغانلو)، سود ببرد.

*رویکرد یک طرفه کمیته انضباطی با تخلفات محرز بازیکنان و سرمربی پرسپولیس که همواره با اغماض آرا صادر شدند. به عنوان مثال محرومیت سید جلال حسینی به واسطه درگیری با عزت پورقاز در بازی با سپاهان بعد از دربی ابلاغ شد! یا در موردی دیگر شجاع خلیل زاده با انواع رفتارهای هنجارشکنانه با داوران و درگیری با بازیکن سایپا تنها به توبیخ کتبی و جریمه نقدی و درج در پرونده مواجه شد و محرومیت او در انتهای لیگ که قهرمانی پرسپولیس مسجل شده بود ، اعلام و اعمال شد! یا در خصوص اتهامات سرمربیان پرسپولیس(برانکو، کالدرون و گل محمدی) علیه ارکان برگزاری بازی ها، هیچ تنبیه بازدارنده ای اعمال نشد و از همه مهمتر عدم برخورد با تیمی که جعل اسنادش به تائید رسید!!

*تناقض در صحبتهای نایب رئیس فدراسیون فوتبال (قنبرزاده) که مدعی شده بود سه هفته پایانی به طور همزمان برگزار می شود اما به یکباره برنامه بازی های هفته بیست و هشتم طبق برنامه قبلی به تائید سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات می رسد که پیشتر در دربی نشان داده بود سمت و سوی رنگی اش کدام طرف است!

*انتخاب داوران شائبه دار توسط کمیته داوران برای دربی های پایتخت در زمان ریاست مهدی تاج که به طرز شگفت انگیزی حداقل در سه دربی، داوران می بایست در 10 دقیقه ابتدایی بازی ها یک پنالتی به سود استقلال اعلام می کردند اما به دلایل نامشخص، عدم اعلام پنالتی به سود استقلال در دربی ها به یک عادت تکراری تبدیل شده است و چه بسا اگر این پنالتی های دقایق ابتدایی یا پایانی به سود این تیم اعلام می شد، جدول مسابقات تغییر می کرد اما ظاهراً عزمی برای به تساوی کشیدن ویترین افتخارات دو تیم و آمار تقابل های دو تیم در دربی ها در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال به وجود می آید چرا که در دوره کوتاه حضور عزیزی خادم تیم های شهرستانی فولاد و نساجی هم موفق به کسب قهرمانی شدند اما ظاهراً در زمان مسئولیت تاج در فدراسیون فوتبال، قهرمانی ها به یک تیم خاص اختصاص پیدا می کند!! به واقع چطور می شود که با دو سوت در هفته بیست و هفتم، جای تیم اول و سوم عوض شود؟ (عدم اعلام پنالتی به سود سپاهان و استقلال در بازی های مهم هفته بیست و هفتم)

آیا بهتر نبود به جای بازگشت مجدد مهدی تاج به فدراسیون فوتبال ابتدا تکلیف پرونده های باز قضائی وی مشخص می شد و عاملین افتضاح قرارداد مارک ویلموتس به افکار عمومی معرفی می شدند؟ قصد متهم کردن مهدی تاج را نداریم اما شاید بهتر باشد او برای تک تک موارد فوق، توضیح قانع کننده ای برای افکار عمومی ارائه دهد تا از ایجاد شائبه ها جلوگیری شود چرا که این اتفاقات رخ داده و قابل کتمان نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید