کد خبر:35152
پ

دم خروس پرسپولیس باز هم بیرون زد | بیرانوند چقدر گرفته که 2.5 میلیارد طلب باقی ماند؟

مصطفی سلیمانی درباره آخرین وضعیت دریافت مطالبات علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس طبق حکم قطعی کمیته استیناف که حدود پنج ماه قبل صادر شد، باید مطالبات حدود ۲/۵ میلیاردی بیرانوند را پرداخت کند و به همین دلیل نمی‌تواند در فصل نقل و انتقالات زمستانی، قرارداد بازیکن جدیدی را ثبت کند. وی […]

مصطفی سلیمانی درباره آخرین وضعیت دریافت مطالبات علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس طبق حکم قطعی کمیته استیناف که حدود پنج ماه قبل صادر شد، باید مطالبات حدود ۲/۵ میلیاردی بیرانوند را پرداخت کند و به همین دلیل نمی‌تواند در فصل نقل و انتقالات زمستانی، قرارداد بازیکن جدیدی را ثبت کند.

وی ادامه داد: البته در پنجره قبلی نقل و انتقالات هم این باشگاه به دلیل بدهی به بیرانوند نمی‌توانست فعالیت کند اما وی به دلیل علاقه اش به این تیم در آن زمان اجازه نداد پنجره پرسپولیس بسته شود.

وکیل علیرضا بیرانوند اضافه کرد: ما هم اکنون نمی‌خواهیم پنجره پرسپولیس بسته باشد اما باشگاه به هرحال باید این بدهی را پرداخت کند.

پنجره داخلی باشگاه پرسپولیس اکنون به دلیل بدهی به باشگاه پدیده بابت رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی هم بسته است و با وجود توافق رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه با فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه مشهدی هنوز در این پرونده پنجره سرخ‌پوشان تهرانی باز نشده است.

این اتفاق در حالی رقم خورده که تنها 6 روز به پایان فرصت نقل و انتقالات زمستانی لیگ ایران باقی مانده است و باشگاه پرسپولیس می بایست هر چه سریعتر این رقم به علاوه بدهی به باشگاه بدهی به باشگاه پدیده را که مجموعاً حدود 20 میلیارد تومان می شود را تامین کند در غیر اینصورت قادر به ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش نخواهد بود. اگرچه امروز دم خروس آقایان و دروغ های رنگی برخی مدیران سابق و وقت پرسپولیس بیرون افتاده که مدعی بودند بازیکنان پرسپولیس حداکثر 3 میلیارد تومان قرارداد دارند! اکنون آقایان باید به این سوال پاسخ دهند که قرارداد بیرانوند چقدر بوده که 2.5 میلیارد تومان از آن باقی مانده است ؟ البته خود بیرانوند در همان مقطع(3 سال قبل) مدعی شد قراردادی 8 میلیاردی با پرسپولیس دارد و 7-8 بازیکن دیگر پرسپولیس نیز همین رقم را سه سال قبل دریافت می کردند!

 

اتفاق تاسف باری که در این قضیه رخ داده، موضع انفعال کمیته انضباطی و همراهی فدراسیون فوتبال با فساد و دروغ است. اکنون مشخص شده باشگاه پرسپولیس دو سال است از پرداخت طلب باشگاه پدیده امتناع کرده و 5 ماهیست که نسبت به پرداخت طلب قطعی بیرانوند بی تفاوت بوده اما سوال اساسی اینجاست که چطور با وجود چنین آرایی، پنجره نقل و انتقالاتی این تیم در ابتدای فصل و یا حتی ابتدای نقل و انتقالات زمستانی باز شد تا قرارداد دو بازیکن تاجیک ثبت شود؟ آیا امروز جناب صدری که استعفا و فرار را به قرار ترجیح داد پاسخی برای این قضیه دارد که چطور صورتهای مالی پرسپولیس برای AFC را در حالت تسویه با تمام طلبکاران گزارش داده اند؟

همه این اتفاقات و انباشت بدهی ها از مدیران سابق یک معنا دارند و آن اینکه مدیران قبلی به بهای به دست آوردن قهرمانی، با کشیدن چک های بی محل بازیکنان با کیفیت را در این تیم نگه داشتند و آنگاه که نوبت عمل به وعده های مالی خود رسید، استعفا دادند تا یادگاری های مالی خود را به دوش مدیر بعدی بیاندازند و امروز بدهی های سنگینی که در 5 سال گذشته انباشت شده، فشار سنگینی را به مجموعه پرسپولیس وارد کرده که طبیعتاً کادر فنی و بازیکنان این تیم را اذیت خواهد کرد.

 

پی نوشت: با این حجم از دروغ و بدهی توام با جعل سند که کاظم اولیایی به آن اشاره کرد به نظر می رسد صدور حکم کمیته اخلاقی AFC  و CAS مثل یک بمب ساعتی برای باشگاه پرسپولیس عمل خواهد کرد و هر لحظه باید منتظر انفجاری عظیم بابت دروغ هایی باشیم که دوستان در فدراسیون و باشگاه پرسپولیس در 5 سال گذشته به افکار عمومی گفتند و مراجع داخلی به آن ورود نکردند و مراجع بین المللی احتمالاً به شدیدترین شکل ممکن به آنها رسیدگی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید