کد خبر:28649
پ

دلقک های تکراری سیرک برتر | داود رفعتی و سید علی شمشیر را از رو بستند؟

شب گذشته بار دیگر ثابت شد فرهاد مجیدی و هواداران استقلال حق دارند و در هفته های پایانی لیگ برتر اتفاقاتی خارج از زمین فوتبال در حال رقم زدن نتایج بازی ها هستند به طوری که چند هفته پیاپی است که تنها یک تیم خاص از اشتباهات داوری نفع برده و همه تیم های مدعی […]

شب گذشته بار دیگر ثابت شد فرهاد مجیدی و هواداران استقلال حق دارند و در هفته های پایانی لیگ برتر اتفاقاتی خارج از زمین فوتبال در حال رقم زدن نتایج بازی ها هستند به طوری که چند هفته پیاپی است که تنها یک تیم خاص از اشتباهات داوری نفع برده و همه تیم های مدعی قهرمانی از اشتباهات داوری لطمه خورده اند.

 

دلقک های تکراری سیرک برتر | داود رفعتی و سید علی شمشیر را از رو بستند؟

دلقک های تکراری سیرک برتر | داود رفعتی و سید علی شمشیر را از رو بستند؟

اشتباه داوری در واقع وقتی معنا پیدا می کند که در نتیجه نهایی اثرگذار باشد و طبق این تعریف می توان جدول سود و زیان تیم ها از اشتباه داوری را رده بندی کرد نه اینکه تیمی در یک بازی برنده شود و داور در بازی مذکور با یک اشتباه به ضرر آن تیم سوت زده باشد اما در نتیجه نهایی تغییری ایجاد نشده باشد و تیمی که از داوری متضرر شده برنده از زمین خارج شود.

 

با این تعریف و رصد مجدد بازی های این فصل، تیم پرسپولیس بیشترین سود را از داوری ها و اشتباهات آنها برده و تیم استقلال بیشترین ضرر را از داوری های این فصل متحمل شده است چرا که عمده اشتباهات داوری که به ضرر پرسپولیس رقم خورده در نهایت با 3 امتیاز برای سرخ پوشان پایتخت همراه بوده اما اشتباهات داوری تاثیرگذار به ضرر استقلال منجر به از دست رفتن امتیازات حساس برای این تیم شده است که اوج آن عدم اعلام پنالتی در دقیقه 2 دربی 96 بود.

اما این پایان ماجرا نبود چرا که پس از مصاحبه جنجالی فرهاد مجیدی علیه ارکان وزارت ورزش فشار حداکثری برای زمین زدن او و تیم استقلال افزایش یافته و به نظر می رسد داوران مجوز سوت زدن علیه استقلال را از مقام بالادستی دریافت کرده اند. همانطور که باشگاه استقلال نسبت به انتخاب داور دربی اعتراض کرد و اتفاقاً او با اشتباه عجیبش در عدم پنالتی دقیقه 2 به سود استقلال در روند بازی و نتیجه نهایی تاثیرگذار بود، پیش از بازی استقلال و آلومینیوم نیز باشگاه استقلال به انتخاب سید علی داوری که همیشه با فرهاد مجیدی و استقلال مشکل داشته اعتراض کرد اما این اعتراض تاثیری نداشت تا بار دیگر داور منتخب آقایان، کار خودش را در زمین برای اجرای ماموریت از پیش تعریف شده ش انجام دهد.

او که در فصل گذشته نیز با اشتباه عجیبش در اخراج علی کریمی، باعث شکست استقلال مقابل فولاد شد در این فصل نیز در این بزنگاه حساس بار دیگر با یک اشتباه تاثیرگذار دیگر، گل سالم استقلال مقابل آلومینیوم را مردود اعلام کرد تا مشخص شود همه چیز در فوتبال ایران از پیش تعیین شده است چرا که حتی ناظر داوری یعنی داود رفعتی نیز که ید طولایی در ضدیت با مجیدی و استقلال دارد برای این بازی انتخاب شده بود تا مشخص شود دوستان با خرد جمعی برای نتیجه این بازی برنامه ریزی کرده بودند که چه افرادی در کجا و با چه اهرم هایی نتیجه بازی را تغییر دهند.

 

برانکو دو فصل قبل بیانیه نویسی را در فوتبال ایران باب کرد و با انتشار یک بیانیه شب بازی پرسپولیس و سپاهان، به یکباره داور بازی را تغییر داد و اتفاقاً علیرضا فغانی که جانشین داور اصلی شده بود، در دقایق آخر با اعلام یک پنالتی بحث برانگیز بازی را برای پرسپولیس در آورد اما پس از او شاهد این مسئله هستیم که هیچ ترتیب اثری به اعتراض به حق تیم استقلال به داورانی که عناد و ضدیتشان با استقلال و شخص فرهاد مجیدی آشکار است، داده نمی شود.

در همین فصل شاهد این مسئله بودیم که داوری با بازبینی صحنه از طریق گوشی موبایل(بای ذوب آهن و پیکان) نظر خود را برگرداند و این درحالیست که وقتی فرهاد مجیدی قصد داشت صحنه آفساید مشکوک را به داور بازی نشان دهد، با برخورد زشت داود رفعتی مواجه شد که گوشی را از او گرفت تا این اتفاق رخ ندهد.

داود رفعتی همان فردی است که در بازی دو فصل قبل استقلال و صنعت نفت آبادان قوانین فیزیک را زیر سوال برد و مدعی شد توپ قایدی از خط رد شده و گل سالم استقلال مقابل صنعت نفت را مردود اعلام کرد تا در آن بزنگاه نیز تیم مجیدی را از کورس قهرمانی عقب بیاندازد (جالب اینجاست که اکبریان داور آن بازی به اشتباهش اعتراف کرد اما رفعتی که عنادش با استقلال مشخص است، زیر بار این اشتباه نرفت) و شب گذشته نیز بار دیگر با نقش آفرینی در یک بازی حساس دیگر این کار را انجام داد تا مشخص شود او مامور اجرای دستورات و اوامر بالادستی ها کنار زمین است.

 

به واقع که لیگ برتر ایران به سیرک برتر تبدیل شده و دلقک های این سیرک نیز برای افکار عمومی مشخص شده اند که چه کسانی هستند. دلقک هایی که با ادامه این اقداماتشان تنها موجبات خنده افکار عمومی را فراهم کرده اند تا تیمی جامی به دست بیاورد چرا که آخرین روزهای حضور سلطانی فر در وزارت ورزش مساوی با پایان روزهای خوش برخی دوستان خواهد بود و احتمالاً قصد دارند از این فرصت برای نزدیک کردن بسیاری از رکوردها و افتخارات به تیم رقیب نهایت استفاده را ببرند همانطور که در 4 سال گذشته این اتفاق رخ داد.

مقایسه افتخارات و کاپ های رسمی استقلال و پرسپولیس

فصل برای استقلال تمام شده و کسب سهمیه این تیم نیز قطعی به نظر می رسد اما آنچه که قطعی نیست، قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی است که از همین حالا، دلهره و ترسی در دل وزارت نشینانی انداخته که از هر فرصتی برای سنگ اندازی در مسیر رقبای تیم محبوبشان استفاده می کنند. آقایان نباید فراموش کنند هر چه این سنگ اندازی ها بیشتر شود، انگیزه کادر فنی و بازیکنان استقلال برای دیدار انتقامی در جام حذفی بیشتر خواهد شد …

 

کلیدواژه : استقلال

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • کوروش 3 جولای 2021 / 7:20 ق.ظ

    خواهشاً از کلمه اشتباه داوری استفاده نکنید معنی اشتباه ، تصمیم یا حرکت غلطی است که نیت قبلی و عمدی در آن نباشد و طرف با توجه به دید و تشخیص مغز خود در آن لحظه ، تصمیمی می گیرد که پس از بررسی و بازنگری آن ، مشخص می شود که آن تصمیم اشتباه بوده ، در قضیه داوری های بازیهای استقلال این حق خوریها از سالها قبل بوده که در این 7 8 سال به اوج خود رسیده ، باید چاره ای کرد که جلو این دلقکها و اربابانشان گرفته شود وگرنه بنظر من بعد از رفتن این دولت هم همین قضیه ادامه خواهد داشت . و هیچ یک از این جامها و قهرمانیهای بدست آمده وجه قانونی ندارد و درست نیست که اگر یک فدراسیون مستقل بدون دخالت سیاسیون در این مملکت بود مثل ایتالیا و قضیه یونتوس ، الان تیم دلقکها و اربابانشان باید در دسته سوم جهت صعود به دسته دوم تلاش میکردند.

  • رضا 2 جولای 2021 / 10:33 ق.ظ

    پرسپولیس یک پروژه سیاسی است. عین برجام. عین یارانه. عین قیمت بنزین.باید به سرانجام می‌رسید تا توده ها علیه مسوولین بلند نشوند. پرسپولیس افیون توده ها.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید